Άγχος, στρες, ξενύχτια και άλλες ιστορίες μιας εξεταστικής…. – Mary’s Notes – Άρθρο της Μαίρης Λεριά

Εξετάσεις! Απλές, προαγωγικές, εισαγωγικές. Εξετάσεις Γυμνασίου προκειμένου να αξιολογηθείς για το αν αλλά και το πως θα περάσεις στην επόμενη τάξη η όχι και εξετάσεις εισαγωγικές για τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Οι περισσότεροι αν όχι όλοι μας έχουμε βιώσει και τις δυο περιπτώσεις. Επίσης έχουμε βιώσει άγχος, στρες, εκνευρισμό, ανασφάλεια και κούραση στην προσπάθεια να καταφέρουμε να ανταπεξέλθουμε με επιτυχία ως προς το τελικό αποτέλεσμα.
Ξεκινάς με το άγχος του πρωτάρη στην Α’ Γυμνασίου ανυποψίαστος πραγματικά για το τι ακριβώς σε περιμένει στα επόμενα 6 χρόνια της σχολικής σου ζωής.
Αγχώνεσαι για το αν θα καταφέρεις να πετύχεις το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στις προαγωγικές εξετάσεις αγνοώντας ότι θα δώσεις ρεσιτάλ άγχους στην τελευταία τάξη Λυκείου και ενώ ετοιμάζεσαι για τις εισαγωγικές εξετάσεις!. Δικαιολογημένα θα μου πεις. Το να βρεθείς από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και να μπεις στη διαδικασία να γράφεις προαγωγικές εξετάσεις προκειμένου να φοιτήσεις στην επόμενη τάξη είναι αφενός πρωτόγνωρο αφετέρου αγχωτικό για την συγκεκριμένη περίοδο της ζωής σου. Μέχρι την στιγμή που πλησιάζει η αποφοίτηση σου από το Λύκειο και ξεκινάει η αντίστροφη μέτρηση για τις Πανελλήνιες ή Πανελλαδικές εξετάσεις.
Και ξεκινούν τα ξενύχτια, η κούραση, οι ατελείωτες ώρες διαβάσματος, οι καφέδες, που μέχρι πρότινος δεν ήξερες τι γεύση έχουν, προκειμένου να κρατηθείς ξύπνιος. Μαζί με εσένα ξενυχτάει, αγχώνεται και η μέση Ελληνίδα μάνα που το ζει όλο αυτό και το βιώνει με μοναδικά συναισθήματα. Μιλάμε για την απόλυτη εν συναίσθηση, με την ουσιαστική έννοια του όρου, σε μια πιο πρακτική όμως μορφή. Η Ελληνίδα μάνα είναι αυτή που θα σου στύβει χυμό 2-3 φορές την ημέρα , <<για να πάρεις βιταμίνες, αγόρι μου >>, που θα σου αγοράζει μαύρες σοκολάτες,<<να έχεις να τρως αγάπη μου, να καθαρίζει ο εγκέφαλος! >>. Ξέρει αυτή! Και φυσικά θα χρησιμοποιεί Α’ πληθυντικό προκειμένου να περιγράψει τις ατελείωτες ώρες μελέτης αλλά και για να ανακοινώσει μια επιτυχία ή και μια αποτυχία. Τα παραδείγματα πολλά. <<Δεν θα βρεθούμε σήμερα Άννα μου. Έχουμε πολύ διάβασμα με τον Νίκο. Άσε! Ξενυχτήσαμε χθες, για να βγάλουμε την ύλη της ιστορίας. >> Εντωμεταξύ μόνος του διάβαζε ο Νίκος. Αλλά η μάνα εκεί. Μεταμεσονύχτια check in με χυμούς και σοκολάτες ενώ σερφάριζε στο διαδίκτυο.

Και ο Α’ πληθυντικός συνεχίζει να διαπρέπει σε επίσημες ευχάριστες ή δυσάρεστες ανακοινώσεις. << Περάσαμε! Περάσαμε! Ναι! Στην πρώτη μας επιλογή >> ή <<Δεν γράψαμε καλά! Δεν πειράζει. Θα ξαναδώσουμε του χρόνου>>. Εννοείται φυσικά ότι υπάρχουν μαθητές που αγχώνονται περισσότερο, λιγότερο ή και καθόλου. Αυτό το καθόλου λοιπόν πολύ το ζήλεψα και το ζηλεύω έχω να σου πω. Πως τα καταφέρνουν κάποιοι και δεν αγχώνονται; Έτσι γεννιούνται; Υπάρχει καταγεγραμμένο στο DNA το πολύ ή το λίγο άγχος; Μετά από αρκετά χρόνια (ούτε θυμάμαι πόσα), παρά πολλά ξενύχτια διαβάσματος, μετά από εξετάσεις και εξεταστικές, μετά από
αποτυχίες και επιτυχίες συνειδητοποίησα αφενός ότι είμαι αγχώδης αφετέρου ότι …κακώς είμαι αγχώδης.

Κατέληξα λοιπόν στα εξής απλά, βατά και βιωματικά συμπεράσματα:
1ο. Το άγχος από το οποίο έπασχα (ναι! σαν ασθένεια το έχω καταχωρημένο στο υποσυνείδητα μου) όχι απλά δεν με βοήθησε αλλά λειτούργησε περισσότερο ως εμπόδιο/τρικλοποδιά προς τους στόχους μου.
2ο. Το να αγχώνεσαι δεν σου εξασφαλίζει την επιτυχία. Η ηρεμία και η ψυχραιμία όμως μπορούν να σου την εξασφαλίσουν .
3ο. Αγχώδης δεν γίνεσαι. Αγχώδης γεννιέσαι.
Μπορείς όμως να γίνεις μη αγχώδης με εξάσκηση και προσωπική δουλειά. Κάτι το οποίο θα σου εξασφαλίσει μια καλύτερη επαγγελματική καθημερινότητά ως ενήλικα.
4ο. Δεν εξαρτάται η ζωή μας από την επιτυχία των εξετάσεων προαγωγικών ή πανελλαδικών.

Είναι σημαντικό το να ανταμείβονται οι κόποι μιας σχολικής χρονιάς αλλά το πιο σημαντικό από όλα είναι η υγεία μας. Σωματική, ψυχική και πνευματική.
Καλή επιτυχία λοιπόν και σε αυτή την περίοδο εξετάσεων.
Καλή επιτυχία σε μαθητές Γυμνασίου αλλά και καλή επιτυχία σε μαθητές Λυκείου.
Καλή επιτυχία στις προαγωγικές εξετάσεις αλλά και στις εισαγωγικές για τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Καλή επιτυχία σε μαθητές και… σε μαμάδες!
Αλλά κυρίως …Καλή επιτυχία, χωρίς άγχος!

Διαβάστε επίσης :

Δημοσκοπήσεις, κυβερνητικής προπαγάνδας – Του Κρικόρ Τσακιτζιάν

Μωβ μέδουσες: Νέα έξαρση πληθυσμών στις θάλασσές μας

Εξάρχεια: Καγκελόπορτα έπεσε πάνω σε 5χρονο σε παιδική χαρά

Περί διαπραγματεύσεων «Αλά Τούρκα» – Του Αντώνη Κρυζαλιώτη

Δείτε επίσης :