Πρώτα φτιάχνουμε νέα σχολεία και μετά κλείνουμε τα παλιά, κ. Αγγελούδη δήμαρχε Θεσσαλονίκης

Πρώτα φτιάχνουμε νέα σχολεία και μετά κλείνουμε τα παλιά, κ. Δήμαρχε

Στη Βασιλίσσης Όλγας (ύψος Μπότσαρη) της Θεσσαλονίκης βρίσκεται το 89ο Δημοτικό Σχολείο, το οποίο εξυπηρετεί την ευρύτερη περιοχή από τη Σχολή Τυφλών μέχρι τη Συνδίκα και από το όριο της πόλης στην παραλία μέχρι το ύψος της Δελφών. Το σχολείο αυτό αποτελεί ένα από τα πολλαπλά σημεία “ντροπής” της πόλης αφού είναι ένα λυόμενο κτήριο που φτιάχτηκε “προσωρινά” στις αρχές του 1980 αλλά παραμένει μέχρι σήμερα σχεδόν απαράλλαχτο. Ο νέος Δήμαρχος της Θεσσαλονίκης, κ. Στέλιος Αγγελούδης, είχε εκφράσει από την προεκλογική εκστρατεία του την πρόθεση να λύσει αυτή τη ντροπή των 4 δεκαετιών και να κλείσει τα λυόμενα σχολεία, κάτι που εξέφρασε και σε συνεντεύξεις του, για “αισθητικούς” μάλιστα λόγους, όπως τόνισε.

Μέχρι εδώ όλα καλά, και τον συγχαίρουμε που έχει αποφασίσει να δράσει εκεί που σχεδόν όλοι οι προκάτοχοί του αδρανήσαν. Όμως, το κλείσιμο των σχολείων δεν μπορεί να γίνει χωρίς να ληφθεί υπόψιν ότι το συγκεκριμένο σχολείο, με όλα του τα προβλήματα, εξυπηρετεί πλήθος μαθητών και οικογενειών που βρίσκονται σε αυτή την περιοχή. Περίπου 150 μαθητές του Δημοτικού φοιτούν στο συγκεκριμένο σχολείο, ενώ στο κτήριο φιλοξενούνται τμήματα μιας άλλης μεγάλης ντροπής της περιοχής, του 106ου Νηπιαγωγείου, το οποίο δεν διαθέτει ούτε καν τα απαραίτητα στοιχεία για τη λειτουργία του, δεν έχει προαύλιο, ούτε τους απαραίτητους χώρους για να φιλοξενήσει τα παιδιά που γράφονται σε αυτό! (Για το νηπιαγωγείο έχουν γίνει επανειλημμένες κινητοποιήσεις χωρίς να έχει δώσει ο Δήμος καμία λύση ακόμη).

Όπως καταλαβαίνει λοιπόν ο καθένας, το 89ο Δημοτικό σχολείο αποτελεί μια κακή, αναγκαία όμως εκπαιδευτική λύση για την περιοχή. Παρά τις θεωρίες των κυβερνήσεων ότι μειώνεται ο μαθητικός πληθυσμός, που έχουν σκοπό τη μείωση των μαθητικών μονάδων και την αύξηση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τάξη από 25 σε 27-29, σε όλα τα σχολεία και τα νηπιαγωγεία της περιοχής οι διαθέσιμες θέσεις είναι κατειλημμένες και τα παιδιά στοιβάζονται υπεράριθμα σε εξίσου κακούς χώρους, που η μόνη τους διαφορά είναι ότι δεν είναι λυόμενοι.

Ο κ. Αγγελούδης χωρίς να λαμβάνει υπόψη του τα παραπάνω, αποφάσισε να προχωρήσει στη διάλυση του 89ου Δημοτικού. Αλλά δεν το ξεκίνησε καλά. Καταρχήν, δεν έλαβε υπόψη του έκθεση της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου που έγινε πριν μερικούς μήνες (τέλη του 2023) και έβγαζε το σχολείο χωρίς επικινδυνότητα. Για να πιέσει τους γονείς να συμφωνήσουν με τη διάλυση, επέτρεψε να διακινηθεί η φήμη -καθώς δεν υπήρχαν επίσημες ανακοινώσεις- ότι το σχολείο έχει προβλήματα στατικότητας. Δημιούργησε έτσι τον πανικό των γονέων, που όμως έκπληκτοι βρήκαν την έκθεση και διάβασαν ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει! Στη συνέχεια, όταν οι γονείς των μαθητών του 89ου Δημοτικού ζήτησαν να συναντηθούν μαζί του, αυτός τους συνάντησε τονίζοντας το πρόβλημα στατικότητας του κτηρίου, μόνο και μόνο για να αποστομωθεί όταν οι γονείς του έδειξαν τη σχετική έκθεση της υπηρεσίας του Δήμου, που τον διέψευδε.

Οι γονείς των μαθητών, που ξαφνικά αντιμετώπιζαν την πιθανότητα να διαλυθεί το σχολείο της γειτονιάς, τα παιδιά τους να χάσουν τις ελάχιστες διδακτικές ώρες της χρονιάς στην αναζήτηση νέου σχολείου, παράλληλα με την απώλεια των φίλων και συμμαθητών τους και την απώλεια των δασκάλων τους, όπως είναι αναμενόμενο εκνευρίστηκαν και ένιωσαν απειλή με την ασαφή διαχείριση του Δημάρχου, που φαίνεται να σκοπεύει για δικούς του λόγους να κλείσει το σχολείο τους. Στη διάρκεια της συνάντησης που είχαν μαζί του, εξήγησαν ότι από μέρους τους θεωρούν απαράδεκτο να διαλυθεί το σχολείο και απαίτησαν να γίνουν όποιες διορθώσεις χρειάζονται, αλλά πάνω από όλα να φτιαχτεί πρώτα ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ στη γειτονιά, και μόνο μετά την ολοκλήρωσή του, να μεταφερθούν τα παιδιά εκεί. Τα παραπάνω κατατέθηκαν σε επιστολή που στάλθηκε στο Δήμαρχο με συνημμένη την τεχνική έκθεση.

Όμως η κατάσταση έγινε χειρότερη, όταν κάποιοι γονείς μετέφεραν στους υπόλοιπους ότι μίλησαν με τον Δήμαρχο και αυτός είπε (αν έγινε έτσι, είναι απαράδεκτο για έναν θεσμικό αντιπρόσωπο) ότι κάποιοι γονείς είναι “κνίτες και συνωμοσιολόγοι” και ζήτησε να “συνεργαστούν μαζί του για να δοθεί λύση για το πρόβλημα του σχολείου”. Οι λύσεις που πρότεινε -σύμφωνα πάντα με γονείς που τα μετέφεραν στις συνελεύσεις των γονέων του σχολείου- ήταν το λιγότερο τραγελαφικές: Η μία ήταν να στηθούν αίθουσες-κιβώτια “kibo” στο χώρο του πρώην 12ου Δημοτικού Σχολείου, που …έκλεισε ο Μπουτάρης, μπροστά στο Μέγαρο Μουσικής, και η άλλη να πηγαίνουν τα παιδιά κάπου στην …Κατσιμίδη -ναι, εκεί που χτιζόταν μέχρι πρόσφατα το flyover, πάνω στον Περιφερειακό- με λεωφορεία που …ίσως καταφέρει να κλείσει για να μεταφέρει καθημερινά τα παιδιά!

Σύμφωνα πάντα με αυτές τις αναφορές, που θέλουμε να πιστεύουμε ότι είναι φήμες και παρεξηγήσεις, ο Δήμαρχος είπε επίσης ότι έδωσε εντολή για νέα τεχνική έκθεση, την οποία …προκατέβαλε πως θα είναι καταδικαστική για το κτήριο, και η οποία γίνεται απλά με οπτικό έλεγχο. Όλα αυτά αποτελούν βασικές αντιφάσεις που κάνουν τους γονείς να αμφιβάλλουν για το τι συμβαίνει πραγματικά, τις οποίες ο Δήμαρχος οφείλει να ξεκαθαρίσει επίσημα.
Οι γονείς των παιδιών του 89ου Δημοτικού όπως είναι φυσικό έχουν ξεσηκωθεί και έχουν ξεκινήσει σειρά αντιδράσεων που εξελίσσονται.

Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Αγγελούδης θα πρέπει να σκεφτεί ότι τα προβλήματα δεν λύνονται δημιουργώντας μεγαλύτερα. Ας σκεφτεί πρώτα πώς θα λυθεί το πρόβλημα του Νηπιαγωγείου, με ποιο τρόπο οι γειτονιές θα αποκτήσουν ικανά σχολεία που τηρούν τις προδιαγραφές, πώς τα παιδιά θα λάβουν τα απαραίτητα τουλάχιστον απαιτούμενα για την εκπαίδευσή τους, και μόνο μετά ας προχωρήσει στην διάλυση κάποιων από τα ήδη λιγοστά σχολεία της πόλης μας.

Γιατί, όπως λέει και η γνωστή παροιμία, όταν κλείνει ένα σχολείο, ανοίγουν άλλα πράγματα στις γειτονιές…

*Του Λουκά Καβακόπουλου, γονιού δύο μαθητριών του 89ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης