Αλλαγές στην εκπαίδευση και τις εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης

Στη σημερινή σύσκεψη του Υπουργικού Συμβουλίου παρουσιάστηκε το σχέδιο νόμου για την εκπαίδευση και κατάρτιση Υποψήφιων Οδηγών. Στόχοι του νομοσχεδίου που παρουσίασαν στο Υπουργικό Συμβούλιο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και ο Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, είναι να ενισχυθεί η οδική ασφάλεια, καλύτερη προετοιμασία του οδηγού και να μπει «φρένο» σε φαινόμενα διαφθοράς.

Επέρχονται σημαντικές αλλαγές, ιδίως στη διαδικασία των αδειών οδήγησης, καθώς ο εκπαιδευτής θα κάθεται στο πίσω κάθισμα κατά τη διενέργεια της πρακτικής δοκιμασίας των υποψήφιων οδηγών, ενώ θα γίνεται αυστηρός έλεγχος ταυτοπροσωπίας, ώστε να μην μπορεί να δώσει κανείς εξετάσεις στη θέση κάποιου άλλου. Ο εξεταστής, θα κάθεται στη μπροστινή θέση του συνοδηγού.

Δικαίωμα συμμετοχής στα θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα οδήγησης θα έχουν οι νέοι από την ηλικία των 17 ετών αλλά. στην πρακτική δοκιμασία για την απόκτηση διπλώματος θα έχει όμως ο υποψήφιος οδηγός αφού συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του, ενώ θα γίνεται έλεγχος ταυτοπροσωπίας σε δύο στάδια και με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων, στα πρότυπα του gov.gr. Επίσης η όλη δοκιμασία καταγράφεται με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων.

Για πρώτη φορά υπάρχουν ειδικές προβλέψεις που διευκολύνουν τις εξετάσεις Ατόμων με Αναπηρία. Ειδικότερα, προβλέπεται ειδικό εκπαιδευτικό εγχειρίδιο και ειδική θεωρητική εξέταση ατόμων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες και όσων απολαμβάνουν το καθεστώς διεθνούς προστασίας στη χώρα μας. Επιπλέον, προβλέπεται ειδική θεωρητική εξέταση κωφών και βαρήκοων υποψηφίων στην ελληνική νοηματική γλώσσα, καθώς και με υπότιτλους.

Προβλέπεται επίσης η ίδρυση ιδιωτικών Κέντρων Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας Οδήγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα (αντίστοιχα με τα κρατικά κέντρα «ΗΝΙΟΧΟΣ»), ώστε να μην ταλαιπωρούνται περαιτέρω τα Άτομα με Αναπηρία, τα οποία σύμφωνα με τον νόμο δικαιούνται δίπλωμα οδήγησης.

Στο Β΄ Μέρος του νομοσχεδίου υπάρχει νομοθετική ρύθμιση για την ταξινόμηση και κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων. Τα βασικά σημεία της πρότασης συνοψίζονται στα εξής:
Α. Χαρακτηρισμός ενός οχήματος ως όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος
Σχετική βεβαίωση χορηγείται αποκλειστικά από φορείς που υποδεικνύονται ή/και εκπροσωπούν νόμιμα στην Ελλάδα τη Δ.Ο.Α. ή τη Δ.Ο.Μ. ή τη Δ.Ο.Π.Ο. για οχήματα τουλάχιστον 30 ετών. Οι άνω φορείς χορηγούν κάθε 5 χρόνια πιστοποιητικό συμμόρφωσης οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος.
Β. Χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας (άδειας και ειδικών πινακίδων)από τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών
Δικαιολογητικά που προσκομίζονται: Βεβαίωση χαρακτηρισμού, Πιστοποιητικό συμμόρφωσης, Τεχνικός έλεγχος οχήματος κάθε έτος. Μετά τη χορήγηση των ειδικών πινακίδων γίνεται υποχρεωτική διαγραφή του οχήματος από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και εγγραφή του στο Μητρώο Οχημάτων Ιστορικού Ενδιαφέροντος του Υπουργείου. Καταβάλλεται τέλος έκδοσης αδείας και πινακίδων.
Γ. Κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος
Κυκλοφορούν με τους όρους και προϋποθέσεις των άρθρων 88 και 90 του Κ.Ο.Κ., ασφαλίζονται υποχρεωτικά και επιτρέπεται να κυκλοφορούν στον μικρό δακτύλιο. Καταβάλλονται Τέλη Κυκλοφορίας, με εξαίρεση τα οχήματα άνω των 45 ετών.
Δ. Πρόστιμα και κυρώσεις
Για παραβάσεις του ΚΟΚ επιβάλλονται οι προβλεπόμενες από τον ΚΟΚ κυρώσεις, ενώ για παραβάσεις του παρόντος νόμου επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 500 – 5.000 ευρώ στους Φορείς (εκπρόσωποι ή υποδεικνυόμενοι από ΔΟΑ, ΔΟΜ, ΔΟΠΟ) και στους ιδιοκτήτες των οχημάτων και αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας για 6 μήνες.
Ε. Μεταβατικό στάδιο έως την εφαρμογή του νέου πλαισίου
Όσα οχήματα έχουν χαρακτηριστεί και πληρούν τις προϋποθέσεις του νέου πλαισίου, διατηρούν τον χαρακτηρισμό τους, εφόσον είναι 30 ετών την ημερομηνία αίτησης χορήγησης στοιχείων κυκλοφορίας. Όσα ιστορικά οχήματα δεν έχουν λάβει στοιχεία κυκλοφορίας 18 μήνες μετά τη δημοσίευση του νόμου, απαγορεύεται να κυκλοφορούν.

Ήδη το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει προχωρήσει από τον περασμένο Φεβρουάριο στην καθιέρωση της προσωρινής άδειας οδήγησης, μειώνοντας τον χρόνο χορήγησης της άδειας από τις 60 μέρες στις δύο.

Μένει να δούμε τις αντιδράσεις, μιας και οι εξεταστές και οι Σχολές Οδηγών σύμφωνα με πληροφορίες ασκούν αφόρητες πιέσεις προς πάσα κατεύθυνση για να μην γίνει αυτό, όπως έχουν κάνει και για να μην επιτευχθεί η ισοδυναμία μεταξύ των διπλωμάτων οδήγησης αυτοκινήτων και δικύκλων έως 125 κ.εκ.

Διαβάστε επίσης:

Διερευνητικές επαφές: Η Τουρκία προσπαθεί να κερδίσει χρόνο -Του Παναγιώτη Αναστόπουλου

Πρόεδρος των Σκοπίων: “Υπάρχουν Μακεδόνες και στην Ελλάδα” (VIDEO)

Άντε τώρα να πείσεις τους Έλληνες Χριστιανούς ότι το κράτος λειτουργεί Δημοκρατικά – Του Φάνη Παπαδόπουλου

Άντε τώρα να πείσεις τους Έλληνες Χριστιανούς ότι το κράτος λειτουργεί Δημοκρατικά – Του Φάνη Παπαδόπουλου