Σύστημα πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων από το 8ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς.

Δήμοι Εκαίδευση Ελλάδα

«Αντικείμενο του Project μας, είναι η κατασκευή μιας Android εφαρμογής για κινητά, όπου εύκολα, μέσω GPS θα καταγράφονται τα τροχαία ατυχήματα. Σκοπός είναι η επισήμανση με εικονικά και ηχητικά σήματα των επικίνδυνων σημείων του οδικού δικτύου, όπου συμβαίνουν επαναλαμβανόμενα ατυχήματα, γνωστά και ως Μελανά Σημεία. Το κύριο μέρος της εφαρμογής μας, είναι η καταγραφή των τροχαίων ατυχημάτων μέσω της τροχαίας και η ακριβής τοποθέτηση σημείων στο χάρτη. Μέσω της εφαρμογής μας , η πολιτεία ενημερώνεται άμεσα για τα τυχόν επαναλαμβανόμενα ατυχήματα και μπορεί να λάβει τα κατάλληλα μέτρα πιο γρήγορα. Επιπλέον η εφαρμογή μας, δίνει την δυνατότητα στους χρήστες, να έχουν εικονική και ηχητική ειδοποίηση όταν πλησιάζουν σε ένα μελανό σημείο για να προσέχουν περισσότερο», εξηγεί ο Διευθυντής του 8ου Γυμνασίου Καλαμαριάς, Χαράλαμπος Παμπουκίδης.
Οι C est la vie
Οι μαθητές της ομάδας Ρομποτικής STEM σχηματίστηκε το 2016-17 και συμμετείχε ανελλιπώς από τότε στο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής που διοργανώνει η Περιφερειακή Εκπαίδευση Κεντρικής Μακεδονίας. Φέτος η ομάδα αριθμεί 20 μαθητές και μαθήτριες και είναι χωρισμένη σε δύο για τις ανάγκες της συμμετοχής στο διαγωνισμό First Lego League , τους C est la vie Junior και τους Junior. Στην ομάδα των «μεγάλων» συμμετέχουν τρεις μαθητές του 7ου ΓΕΛ Καλαμαριάς και επτά του Γ Γυμνασίου. Στην ομάδα των «μικρών» συμμετέχουν 10 μαθητές από την Α Γυμνασίου .
Στο 12ο Μαθητικού Συνέδριο Πληροφορικής οι μαθητές του 8ου Γυμνασίου Καλαμαριάς δημιούργησαν μια Android εφαρμογή που προειδοποιεί για τα επικίνδυνα σημεία του οδοστρώματος για την πρόκληση τροχαίων οχημάτων. Η εφαρμογή καταγράφει και δημιουργεί βάση δεδομένων για τα τροχαία ατυχήματα που σημειώθηκαν και τα σημεία όπου αυτά έγιναν χρησιμοποιώντας GPS. Σκοπός είναι η επισήμανση με εικονικά και ηχητικά σήματα των επικίνδυνων σημείων του οδικού δικτύου, όπου συμβαίνουν επαναλαμβανόμενα ατυχήματα , γνωστά ως ‘μελανά σημεία’
Όπως εξηγεί ο διευθυντής του σχολείου, η εφαρμογή είναι απόλυτα εφαρμόσιμη: « Ο τροχονόμος μπορεί εύκολα, μέσω GPS να καταγράφει το ατύχημα (χωρίς να χρειάζεται να σπαταλά χρόνο) για να μπορούν μετά οι οδηγοί να λαμβάνουν ειδοποιήσεις με ηχητικά και εικονικά σήματα για τα σημεία του οδικού άξονα που συμβαίνουν επαναλαμβανόμενα ατυχήματα. Η εφαρμογή μας προβλέπει και μια σειρά άλλες λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα να μπορεί να γίνει η καταγραφή και σε άλλη χρονική στιγμή (αν υπάρχει πχ. πρόβλημα με το GPS). Με αυτόν τον τρόπο οι οδηγοί θα μπορούν να λαμβάνουν ηχητικές και εικονικές ειδοποιήσεις στο κινητό τους για τα σημεία του οδικού άξονα που συμβαίνουν επαναλαμβανόμενα ατυχήματα. Η εφαρμογή θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε εθνικό επίπεδο (και ίσως όχι μόνο) αν «χτενιζόταν» για τελευταίες λεπτομέρειες και χρησιμοποιούσε μεγαλύτερη βάση δεδομένων, καθώς αυτή που χρησιμοποίησαν τα παιδιά είναι δωρεάν|. Αν κάποιος ψάξει διαχρονικά στο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής θα βρει πραγματικά …διαμάντια.»