Σκέρτσος: H φορολογία καυσίμων είναι υψηλή γιατί καλύπτεται ένα μεγάλο κενό δημοσίων εσόδων – Εμείς θα χρυσώσουμε το χάπι κύριε Σκέρτσο;

Απάντηση στην αντιπολιτευτική κριτική σχετικά με την ενεργειακή κρίση δίνει με άρθρο του ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος.

Μέσω του liberal.gr ο κ. Σκέρτσος εξηγεί την πρωτοβουλία της κυβέρνησης στο ανώτατο ευρωπαϊκό επίπεδο για μια άμεση και προσωρινή παρέμβαση στις χονδρεμπορικές τιμές φυσικού αερίου που έχουν υπέρ-δεκαπλασιαστεί το τελευταίο διάστημα λόγω της ρωσικής εισβολής η οποία, κατά τον ίδιο, αποτελεί πρόσχημα για κερδοσκοπική εκτόξευση των τιμών.

Συγκεκριμένα ο υπουργός Επικρατείας αναφέρει:

“…..Δυο λόγια για κάποιους βολικούς μύθους που κυκλοφορούν με ιδιαίτερη ευκολία χάριν λαϊκισμού. Ο εθνικός πόρος λιγνίτης είναι ένα “βρώμικο” και ακριβό καύσιμο που δεν θα έριχνε τις τελικές τιμές καταναλωτή χαμηλότερα ακόμη και σήμερα σε συνθήκες πολέμου. Προκαλεί απορία λοιπόν γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ επιμένει στον λιγνίτη και όχι πχ στις πολύ φθηνότερες πλέον ΑΠΕ αλλά και γιατί επέτρεψε από το 2015 έως το 2019 να μειωθεί η παραγωγή λιγνίτη στη χώρα μας κατά 50% ή σχεδόν 10Twh. Ας απαντήσει σε αυτά τα ερωτήματα.

Όσο για τη μείωση των ειδικών φόρων καυσίμου που με περισσή επιπολαιότητα ζητούν άλλα κόμματα μεταξύ των οποίων και το ΚΙΝΑΛ, η αλήθεια είναι η εξής:

Πράγματι η φορολογία καυσίμων είναι υψηλή στη χώρα μας, όμως αυτό συμβαίνει διότι έτσι καλύπτεται ένα μεγάλο κενό δημοσίων εσόδων της τάξης των 5-6 δις ευρώ που χρηματοδοτούν κρίσιμα δημόσια αγαθά, τα νοσοκομεία, τα σχολεία, την ασφάλεια κοκ. Μια μείωση της φορολογίας καυσίμων θα οδηγούσε σε εξωτερικό δανεισμό για την κάλυψη της τρύπας εσόδων, δηλαδή σε διόγκωση χρέους για όλους τους πολίτες, ενώ το όφελος από τη μείωση στην τελική τιμή καυσίμων θα ήταν οριακό για τους οικονομικά ευάλωτους και πολύ μεγαλύτερο για τους πιο πλούσιους. Συνολικά θα ήταν μια ατελής πολιτική με πολλές δυσάρεστες παρενέργειες».

Εμείς θα χρυσώσουμε το χάπι κύριε Σκέρτσο;

Πόσο να αντέξει η ελληνική οικονομία; Πόσο να αντέξουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες; Πόσο να αντέξουν οι απλοί πολίτες που δεν μπορούν πια να μετακινηθούν και να αγοράσουν τα βασικά; Να πληρώνουμε εμείς για να καλύπτεται το έλλειμμα το δικό σας; Το έλλειμμα που οι κυβερνήσεις δημιούργησαν μέσω των πελατειακών σχέσεων κυβερνήσεων – εργολάβων – δημοσίων υπαλλήλων; Είναι δυνατόν;