Οι πωλήσεις της SEAT αυξήθηκαν κατά 10,9% το 2019 και κατέγραψαν ιστορικό ρεκόρ.

‘Ένα νέο έτος ρεκόρ. Μετά την επιτυχία του 2018, οι πωλήσεις SEAT
κατέγραψαν και πάλι τον υψηλότερο όγκο στην ιστορίας της Μάρκας. Το 2019 οι πωλήσεις
αυξήθηκαν κατά 10,9% φτάνοντας στα 574.100 αυτοκίνητα. Με αυτό το αποτέλεσμα η SEAT
ξεπέρασε το ρεκόρ του 2018 (517.600 αυτοκίνητα) και πέτυχε για τρίτη συνεχή χρονιά διψήφια
αύξηση.
Η εισαγωγή στην γκάμα των μοντέλων SUV υπήρξε καθοριστική για την ανάπτυξη τα τελευταία
τρία χρόνια. Το 2019, το 44,4% των πωληθέντων αυτοκινήτων SEAT ήταν Arona, Ateca ή Tarraco,
10% περισσότερα από το 2018. Το Arona ηγήθηκε των πωλήσεων SUV της SEAT, με 123.700
αυτοκίνητα και 25% περισσότερα από το 2018. Η SEAT πούλησε 98.500 Ateca, 25,9%
περισσότερα από το 2018 και το καλύτερο αποτέλεσμα από το λανσάρισμα του το 2016, ενώ
επιπλέον πουλήθηκαν και 32.600 Tarraco.
Το Leon, ένα βασικό μοντέλο για την αύξηση των πωλήσεων SEAT από το 2012 και με την νέα γενιά
του να λανσάρετε σύντομα, εξακολουθεί να είναι το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο της εταιρείας, με
151.900 αυτοκίνητα (-4.1%). Το Ibiza παραμένει το δεύτερο πιο δημοφιλές μοντέλο της SEAT, με
125.300 μονάδες (-8%), ενώ το Alhambra και το Mii παρουσίασαν επίσης σημαντικές επιδόσεις:
23.700 πωληθέντα αυτοκίνητα για το MPV και 13.200 μονάδες για το αυτοκίνητο πόλης της SEAT,
το οποίο πλέον διατίθεται σε 100% ηλεκτρική έκδοση.
Επιπλέον, κατά το δεύτερο μόλις έτος λανσαρίσματος της νέας μάρκας, οι πωλήσεις CUPRA*
αυξήθηκαν κατά 71,4% χάρης βασικά στο CUPRA Ateca. Το 2019, η CUPRA πούλησε 24.700
αυτοκίνητα (2018: 14.400): 14.300 CUPRA Leon (2018: 13.300; + 7.9%) και 10.400 CUPRA Ateca
(2018: 1.100).
Ο SEAT Vice-president for Sales and Marketing και CUPRA CEO Wayne Griffiths δήλωσε ότι «αυτό
το νέο ρεκόρ πωλήσεων υπογραμμίζει την επιτυχία της στρατηγικής που ξεκινήσαμε το
2016 με την προϊοντική επίθεση των SUV. Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά οι πωλήσεις έχουν
σημειώσει διψήφια αύξηση και είμαστε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες
στην Ευρώπη. Επιπλέον, η αύξηση των πωλήσεων SUV μας επέτρεψε να αυξήσουμε την
κερδοφορία της εταιρείας και του δικτύου αντιπροσώπων».
Ο Griffiths δήλωσε επίσης ότι «έχουμε κερδίσει το καλύτερο αποτέλεσμα στην ιστορία μας
σε πέντε από τις δέκα κύριες αγορές της SEAT, εδραιώσαμε την ηγετική μας θέση στην
Ισπανία, πετύχαμε μερίδιο αγοράς 3,8% στη Γερμανία και την τρίτη θέση στην Αυστρία.
Στη Γαλλία και την Ιταλία έχουμε πετύχει το καλύτερο αποτέλεσμα για περισσότερο από
μια δεκαετία. Επιπλέον, η CUPRA έχει κάνει ένα σταθερό βήμα προς τα εμπρός με σχεδόν
25.000 πωληθέντα αυτοκίνητα. Όλοι μας στη SEAT και την CUPRA πρέπει να είμαστε
περήφανοι για αυτά τα αποτελέσματα».
Μιλώντας για το 2020, ο SEAT’s Sales and Marketing Vice-president and CEO της CUPRA τόνισε
ότι «το 2019 κλείσαμε μια τριετή περίοδο ρεκόρ πωλήσεων και τώρα η πρόκληση είναι να
παγιώσουμε αυτόν τον όγκο σε συνθήκες συγκρατημένης ανάπτυξης ή κάμψης της
αγοράς. Είμαστε βέβαιοι ότι η νέα γενιά Leon και τα ηλεκτρικά μοντέλα που θα
λανσάρουμε φέτος θα μας βοηθήσουν να επιτύχουμε τους στόχους μας».
Ιστορικά αποτελέσματα στις κύριες αγορές
Το ρεκόρ πωλήσεων βασίστηκε στην ισχυρή ανάπτυξη που σημειώθηκε στις περισσότερες από τις
πιο βασικές αγορές της εταιρείας. Η SEAT έχει επιτύχει τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων στη
Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστρία, την Ελβετία, την Πολωνία, το Ισραήλ, τη Σουηδία και τη
Δανία, μεταξύ άλλων.
Στη Γερμανία, η εταιρεία πέτυχε νέο ρεκόρ για τρίτο έτος με 132.500 πωληθέντα οχήματα (+16.1%).
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, αυξήθηκε κατά 9,5% με συνολικά 68.800 πωληθέντα οχήματα. Η SEAT
παρουσίασε επίσης το καλύτερο αποτέλεσμα στην Αυστρία (19.900, +7.9%), όπου είναι η τρίτη πιο
διαδεδομένη μάρκα, Ελβετία (12.800, +19.6%), Πολωνία (12.700, +6.6%), Ισραήλ (9.200, +2,6%),
Σουηδία (9,100, +30,4%) και Δανία (7,100, +47,2%).
Στην Ισπανία, η SEAT επανέλαβε και επέκτεινε την ηγετική της θέση στην αγορά (108.000, +0,2%)
και για άλλη μια φορά το Leon ήταν το πιο επιτυχημένο σε πωλήσεις όχημα. Στη Γαλλία, οι πωλήσεις
αυξήθηκαν κατά 19% σε 37.800 οχήματα, ο υψηλότερος όγκος από το 2001, ενώ στην Ιταλία η
ανάπτυξη ήταν ακόμα καλύτερη, 30.8%, με 26.200 πωλήσεις, το καλύτερο αποτέλεσμα από το
2008.
Το παγκόσμιο ρεκόρ της εταιρείας υποστηρίχθηκε επίσης από αγορές όπως η Πορτογαλία (11.300,
+17.7%), οι Κάτω Χώρες (11.000, +22.6%), το Βέλγιο (10.600, +11.2%) και η Ιρλανδία (4.100, +11.3%).
Στο Μεξικό, τη μεγαλύτερη αγορά της SEAT εκτός Ευρώπης, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,4% με
συνολικά 24.300 πωληθέντα αυτοκίνητα.
Και για την Ελλάδα, ιδιαίτερα επιτυχημένη ήταν η χρονιά που πέρασε. Η τελική κατάταξη του 2019,
σύμφωνα με τα διαθέσιμα προσωρινά στατιστικά στοιχεία, την αναδεικνύει για μια ακόμη χρονιά
ανάμεσα στις μάρκες που σημείωσαν τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης της αγοράς. Με 3.145
συνολικά ταξινομήσεις και 2,8% μερίδιο αγοράς, η SEAT σημείωσε άνοδο στις πωλήσεις της κατά
18% σε σχέση με το 2018 (2.669 ταξινομήσεις και 2,6% μερίδιο). Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή η
περαιτέρω ανάπτυξη, σημειώθηκε μετά την εντυπωσιακή άνοδο του 42% που σημείωσε η Μάρκα το
2018 σε σχέση με το 2017, ενώ οι 3.145 ταξινομήσεις του 2019 είναι οι υψηλότερες που έχει
καταγράψει η SEAT στην χώρα μας από το 2010.

Το 2020, το έτος του νέου Leon, η ηλεκτροκίνηση των SEAT και CUPRA και οι νέες λύσεις
αστικής κινητικότητας
Στις 28 Ιανουαρίου, η SEAT θα παρουσιάσει την τέταρτη γενιά του SEAT Leon, του κορυφαίου
μοντέλου της εταιρείας που θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο στο Martorell. Το νέο Leon θα φτάσει
στην αγορά για πρώτη φορά με μια plug-in υβριδική έκδοση. Θα είναι η πρώτη καινοτομία της
γκάμας και μέχρι τις αρχές του 2021 θα λανσαριστεί και η plug-in υβριδική έκδοση του Tarraco
καθώς και το SEAT el-Born, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκινήτου της μάρκας που κατασκευάζεται στην
πλατφόρμα MEB.
Επιπλέον, η CUPRA θα κάνει δύο ντεμπούτα το 2020: το Formentor, το πρώτο μοντέλο που
αναπτύχθηκε αποκλειστικά για αυτή, το οποίο θα διαθέτει κινητήρες εσωτερικής καύσης και μία
plug-in υβριδική έκδοση και επίσης θα κατασκευαστεί στο Martorell, καθώς και το νέο CUPRA Leon.
Το 2020, η SEAT θα λανσάρει επίσης το e-Scooter, μια 100% ηλεκτρική μοτοσικλέτα και την πρώτη
στην ιστορία της μάρκας, καθώς και το νέο e-Kickscooter, το οποίο θα διαδεχθεί το EXS, 11.000
μονάδες του οποίου πωλήθηκαν το 2019. Η SEAT ηγείται της στρατηγικής της μικρο-κινητικότητας
για τον Όμιλο Volkswagen και με τα δύο λανσαρίσματα θα ενισχύσει την αστική κινητικότητα.

Στέφανος Σιμωτάς