Κατάκτηση κυπέλλου Ελλάδας από ΠΑΟΚ και οι ευρύτερες προοπτικές ανάπτυξης της Β. Ελλάδας – Σκέψεις για το αποτέλεσμα του τελικού πέρα από την αθλητική διάσταση

Το 8ο κύπελλο και τον 11ο τίτλο συνολικά στην ιστορία του, το Σάββατο 22 Μαΐου ο ΠΑΟΚ, επικρατώντας του Ολυμπιακού με 2-1 στον 77ο τελικό του κυπέλλου Ελλάδας ποδοσφαίρου που διεξήχθη στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας, σκορπώντας ντελίριο ενθουσιασμού στους πολυπληθείς φίλους του, στη Θεσσαλονίκη, στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά ακόμα και στο εξωτερικό, ΗΠΑ, Αυστραλία και όπου γης βρίσκονται υποστηρικτές του.

Ωστόσο, παρότι ο γράφων ως γνωστόν είναι δηλωμένος φίλος του Δικεφάλου του Βορρά, σκοπός αυτού του άρθρου δεν είναι η ανάλυση του τελικού κυπέλλου Ελλάδας στο ποδόσφαιρο από αθλητικής πλευράς, αλλά με την άλλη διάσταση, με στόχο την προσέγγιση ευρύτερης αναπτυξιακής δυνατότητας της Βόρειας Ελλάδας.

Αυτό γιατί η συγκεκριμένη επιτυχία του ΠΑΟΚ που είναι συνέχεια του αποτελέσματος της καλής αγωνιστικής του πορείας στα τελευταία χρόνια, από την περίοδο 2016-2017 ( με εξαίρεση την περίοδο 2019-2020 λόγω των εξελίξεων στην υποτιθέμενη υπόθεση πολυιδιοκτησίας με την Ξάνθη, μετά από σχετική καταγγελία του Ολυμπιακού, που κατέρρευσε μετά την ομόφωνη απόφαση της επιτροπής εφέσεων της ΕΠΟ στις 9-2-201, αλλά και της όχι τόσο καλής απόδοσης του ), οφείλεται κατά αποκλειστικό λόγο στον ισχυρό επενδυτή, τον Ιβάν Σαββίδη.

Έναν ισχυρό οικονομικά παράγοντα που δραστηριοποιείται και επενδύει στην Βόρεια Ελλάδα που πέρα από τον ΠΑΟΚ, έχει στην κατοχή του το 70% του πλειοψηφικού πακέτου μετόχων του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης ( ΟΛΘ), το ξενοδοχείο ” Makedonia Palace ”, την εταιρεία αναψυκτικών και εμφιαλωμένων ποτών ” Σουρωτή ”, το ξενοδοχείο ” Porto Karras ”
Όλα αυτά δείχνουν το δρόμο που πρέπει να υπάρξει στον βορειελλαδικό χώρο.

Στην προοπτική αυτή, ανεξαρτήτως από το ποιες ήταν οι προηγούμενες κυβερνήσεις που ξεκινήσαν, η προώθηση των σχετικών γραφειοκρατικών διαδικασιών από την σημερινή κυβέρνηση συμβάλλουν ώστε να υπάρχουν εξελίξεις στην υλοποίηση πολύ σημαντικών έργων για την Θεσσαλονίκη και την Βόρεια Ελλάδα γενικότερα.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης ( ειδικά μετά την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ που απέρριψε προσφυγές κατά της απόσπασης αρχαιοτήτων, εξέλιξη που δημιουργεί αισιοδοξία για υλοποίηση του έργου εντός χρονοδιαγράμματος τον Απρίλιο του 2023), η κατασκευή νέου εναέριου αυτοκινητόδρομου, επέκταση του Προαστιακού προς τα δυτικά, η αναβάθμιση του λιμένα Θεσσαλονίκης με σύνδεση με την Εγνατία Οδό και ΠΑΘΕ, το Τεχνολογικό Πάρκο Thessintec στην περιοχή του Δήμου Θερμαϊκού, η ανάπλαση του πρώην Στρατοπέδου Παύλου Μελά, το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ στην Τούμπα, η ανάπλαση της ΔΕΘ, η δημιουργία του Μουσείου Εβραϊκού Ολοκαυτώματος, είναι πολύ σημαντικές εξελίξεις .

Ο γράφων από την δημοσιογραφική εμπειρία του στο πολιτικό – αυτοδιοικητικό ρεπορτάζ, αλλά και από την εμπειρία του συγγενικού του προσώπου ως βουλευτή νομού της Βόρειας Ελλάδας την δεκαετία του ΄80, γνωρίζει από παλιά τα δίκαια πολλές φορές παράπονα πολιτών και φορέων για την αντιμετώπιση του Βορειοελλαδικού χώρου από την κεντρική εξουσία της Αθήνα.

Όμως η νοοτροπία των συνέχων παραπόνων για την αντιμετώπιση από την κεντρική εξουσία πρέπει να αλλάξει, αφού όταν υπάρχει ισχυρή βούληση από κάθε πλευρά, με ειδικότερα ισχυρούς επενδυτές, η εικόνα μπορεί να αλλάξει και το αποτέλεσμα του τελικού κυπέλλου ποδοσφαίρου, με την προώθηση σημαντικών έργων υποδομής, δείχνει τον δρόμο.