Φόρουμ ΔΕΘ 2020 – Συμπεράσματα από την παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη – Προοπτικές για την Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα

Κυριάκος Μητσοτάκης

Αναμενόμενες εξαγγελίες ουσιαστικά περιείχε η ομιλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στο πολιτικό – οικονομικό φόρουμ της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) το περασμένο Σάββατο , που πραγματοποιείται φέτος από τις 11- 20 Σεπτεμβρίου, λόγω της ματαίωσης της φετινής 85ης διοργάνωσης , από την κυβέρνηση , στο πλαίσιο αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού.

Στην ομιλία του ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε όπως ήταν αναμενόμενο, σε ζητήματα της τρέχουσας επικαιρότητας και συγκεκριμένα στα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού εν όψει και του ανοίγματος των σχολείων την Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου, αλλά και στις Ελληνοτουρκικές σχέσεις λόγω της συνεχόμενης έντασης με την προκλητική συμπεριφορά της γειτονικής χώρας, ιδιαίτερα τον Αύγουστο και τις κινήσεις στο διπλωματικό κυρίως επίπεδο , με την παράλληλη σε επιχειρησιακό επίπεδο, ετοιμότητα και επαγρύπνηση των Ενόπλων Δυνάμεων, κάνοντας μια συνοπτική αναφορά στα έργα υποδομής της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας.

Ειδικότερα στο θέμα του απολογισμού , στο ενάμιση χρόνο θητείας της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, στο θέμα του πολύπαθου ΟΑΣΘ , που αφορά την βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών στην Θεσσαλονίκη , ως τα αποτελέσματα των κυβερνητικών ενεργειών σύμφωνα με τις δηλώσεις αρμόδιων παραγόντων, αναμένονται να φανούν από τον επόμενο μήνα έως και το τέλος του έτους , όταν θα υπάρξει και η ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων, με 230 επιπλέον μεταχειρισμένα λεωφορεία (180 του ΟΑΣΘ και 50 από την πόλη Λειψία της Γερμανίας ) , ενώ ήδη στις περιαστικές γραμμές η κατάσταση είναι πολύ καλή με την εκχώρηση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ .

Παράλληλα προχώρησαν οι διαδικασίες για την ανάπλαση των χώρων της ΔΕΘ, με την προκήρυξη του διαγωνισμού για την διαπλάτυνση της περιφερειακής οδού ( flay over) , αλλά και το τεχνολογικό πάρκο Thess intec , το οποίο πρόκειται να δημιουργηθεί στην περιοχή του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης σε έκταση περίπου 700 στρεμμάτων.

Σε αντίθεση πάντως με τα υπόλοιπα έργα υποδομής , στασιμότητα που ενδεχομένως κρύβει κινδύνους για την βιωσιμότητα του έργου, προχωρά το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης , όπου λόγω προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας ( ΣτΕ) σε όσους αντιτίθενται στην απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο σταθμό του μετρό της Βενιζέλου .

Στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης , όπου υπήρξε ενδιαφέρον και από κινεζικές εταιρίες και διοικείται σήμερα από τριμελή κοινοπραξία ( γαλλική, γερμανική και εταιρείας του Ιβάν Σαββίδη), οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης προχωρούν , όμως καμία πρόοδος δεν σημειώθηκε στην σύνδεση με το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο.

Ωστόσο σχετικά ικανοποιητικά προχωρούν τα έργα κατασκευής του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ και της ανάπλασης του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά και αρκετά αργά η Ζώνη Ελεύθερου Εμπορίου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, στο λιμάνι και στη Βιομηχανική περιοχή Σίνδου.

Με βάση όλα τα παραπάνω η σημερινή κυβέρνηση της Ν.Δ. θα πρέπει παρά τις ενδεχόμενες δικαστικές προσφυγές, να επιταχύνει τα έργα στην Θεσσαλονίκη και στην Βόρεια Ελλάδα.

Ας ελπίσουμε ότι οι έχοντες την ευθύνη , από την κυβέρνηση , να αποδείξουν στην πράξη, ότι η καχυποψία και οι επιφυλάξεις για την υλοποίηση των έργων στην Θεσσαλονίκη και γενικότερα στην Βόρεια Ελλάδα δεν ισχύει και ότι πράγματι ΄΄Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα΄΄ .