Το μαγικό ταξίδι της χρυσαλλίδας, ένα παραμύθι για μικρά και μεγάλα παιδιά!

Πώς ξεκίνησε το ταξίδι; Πώς σου ήρθε η ιδέα και αποφάσισες να ασχοληθείς με τη συγγραφή παραμυθιού;
Πάντα έγραφα. Είτε ποιήματα, είτε σκέψεις που μου ερχόντουσαν στο μυαλό αλλά ποτέ δεν είχα μπει στη διαδικασία να τα μοιραστώ. Ουσιαστικά αυτό είναι το δεύτερο παραμύθι που γράφω, απλά εκδόθηκε πρώτο και το επικοινώνησα με τον κόσμο. Ξεκίνησα να γράφω το παραμύθι την εποχή της καραντίνας. Ήταν μεγάλη η ανάγκη μου να εκφραστώ και να επικοινωνήσω με τα παιδιά, με τους μαθητές μου. Όσον αφορά στον τίτλο, επηρεάστηκα από τη δασκάλα μου στην γιόγκα – chrysalis yoga- η οποία με παρακίνησε ιδιαίτερα μάλιστα. Την εποχή λοιπόν της καραντίνας δεν είχα επαφή με τους μαθητές μου, παρά μόνο μέσω μιας ιστοσελίδας που είχαμε φτιάξει και στέλναμε εκπαιδευτικό υλικό και παραμύθια. Εκεί διάβασα ένα παραμύθι μιας άλλης συναδέλφου. Μπήκα λοιπόν στο τρυπάκι να φτιάξω τα δικά μου παραμύθια, τις δικές μου ιστορίες για να επικοινωνήσω με τα παιδιά.

Ξεκίνησε λοιπόν να γράφεις για τη χρυσαλλίδα και το ταξίδι της. Πώς ήταν η διαδρομή αυτή;
Μαγική! Μου ερχόντουσαν εικόνες τις οποίες μετέπειτα τις έκανα κείμενο. Αφού το ολοκλήρωσα, πριν ακόμα εκδοθεί, πριν ψάξω για εικονογράφο, πριν ψάξω για μουσική, εκδοτικό οίκο ή οτιδήποτε, μου πρότεινε η δασκάλα της γιόγκα να το παρουσιάσω στον χώρο τους. Και πράγματι, έφτιαξα σκηνικά από ανακυκλώσιμο υλικό και το έπαιξα αφηγηματικά με κούκλες και σκηνικά. Την ίδια περίοδο μου πρότεινε η προϊσταμένη του παιδικού σταθμού να το παρουσιάσω και στα τρία τμήματα.  Δέχτηκα αυτή τη πρόταση με μεγάλη χαρά και το παρουσίασα και πάλι αφηγηματικά.

Με τα παιδιά στον παιδικό σταθμό το παίξατε;
Με τα παιδιά στον παιδικό σταθμό το παίξαμε, αφού είχε εκδοθεί και είχα κάνει την πρώτη μου παρουσίαση στο θέατρο «Ιάκωβος Καμπανέλλης» Και μάλιστα στο σημείο αυτό, θα ήθελα να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Δήμο μου, Νίκαιας – Αγίου Ιωάννη Ρέντη, για την τόσο μεγάλη υποστήριξη που δέχτηκα.
Το διαβάσαμε αρκετές φορές με τους μαθητές μου, το άκουσαν και από εμένα αλλά και από το cd, κι έπειτα ζωγράφιζαν ό,τι τους έκανε περισσότερη εντύπωση. Το παίξαμε βάζοντας περισσότερη κίνηση. Είναι σε μικρή ηλικία και ήθελα να προσθέσω κίνηση και επαφή με τα αντικείμενα.

Αφού το έγραψες, ποια ήταν τα βήματα που ακολούθησες;
Το έστειλα στους εκδοτικούς οίκους. Μου είπαν ότι πρέπει να είναι και εικονογραφημένο, πράγμα που δεν το ήξερα. Έψαξα για εικονογράφο λοιπόν και βρήκα την Κατερίνα την Χονδρομπίλα, με την οποία είμαι κατενθουσιασμένη από τη συνεργασία μας. Έπειτα βρήκα εκδότη και τέλος επειδή ήθελα να το κάνω ολοκληρωμένο και να κάνω και cd, ήρθα σε επαφή με τον Νίκο τον Πίτλογλου, έναν υπέροχο μουσικοσυνθέτη και άνθρωπο, που δημιούργησε το μουσικό θέμα της χρυσαλλίδας στο cd.

Δηλαδή στον εκδοτικό οίκο το πήγες ολοκληρωμένο και έτοιμο
Ναι κανονικά, ολοκληρωμένο, υπογράψαμε και ξεκίνησε το ταξίδι της χρυσαλλίδας μου.

Μίλησέ μου για τους χαρακτήρες της χρυσαλλίδας σου
Είναι η κάμπια, που κάνει όνειρα πολλά. Είναι ευγνώμων για όσα έχει ζήσει και θέλει να φτάσει όσο πιο κοντά στο φως του ήλιου μπορεί. Είναι φυσικά ο ήλιος. Είναι τα όμορφα  όνειρα που βλέπει, στο νανούρισμα της νονάς της, που είναι το φεγγάρι και της δίνει το όνομα της χρυσαλλίδας, πάνω στη μεταμόρφωσή της. Στην πορεία της συναντάει δουλευταράδικα μυρμήγκια, χορευταρούδες ακρίδες και όμορφους τροβαδούρους γρύλους που την μάγεψαν με τα τραγούδια τους. Αλλά κανένας δεν ήθελε να αφήσει το σπίτι, την αυλή του και να ταξιδέψει μαζί της. Τα όνειρά της είναι περίεργα… γίνεται μια κάμπια να έχει φτερά; Ονειρεύεται να ταξιδεύει από λουλούδι σε λουλούδι, να έχει πολλούς και καλούς φίλους. Και όλα αυτά είναι όνειρα… μέχρι τη στιγμή που μεταμορφώνεται σε πεταλούδα.

Γιατί παραμύθι και όχι παιδικό μυθιστόρημα;
Αισθάνομαι ότι είναι μεν ένα παραμύθι αλλά είναι και για μικρά και για μεγάλα παιδιά

Είναι αλληγορικό παραμύθι
Ναι, ισχύει. Αφορά μια εσωτερική διαδικασία το ταξίδι της κάμπιας σε πεταλούδα. Σε εκείνη τη φάση της ζωής μου που το έγραψα, ήθελα να επικοινωνήσω με τα μικρά παιδιά, τα παιδιά του παιδικού σταθμού, άντε και λίγο μεγαλύτερα. Αυτή ήταν η ανάγκη μου. Στη πορεία είδα ότι αφορά και μικρά και μεγάλα παιδιά.

Η Μαρία με ποιο χαρακτήρα ταυτίζεται;
Μα με την κάμπια που μεταμορφώνεται σε πεταλούδα και θέλει να πλησιάσει ακόμα πιο κοντά στο φως του ήλιου, σε ένα εσωτερικό φως που όλοι έχουμε μέσα μας και φτάνει η στιγμή να το δούμε, να το αποδεχτούμε και να πάμε ένα σκαλί πιο πάνω. Πάντα υπάρχει η στιγμή να κάνεις τα όμορφά σου όνειρα, όμορφη πραγματικότητα.

Να περιμένουμε κι άλλα ωραία παραμύθια από εσένα;
Ναι, θέλω πολύ κι εγώ. Προς το παρόν όμως θέλω να απολαύσω τη χρυσαλίδα μου και το ταξίδι της το οποίο είναι ακόμα στην αρχή του.

Το μαγικό ταξίδι της χρυσαλλίδας κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ἡδυέπεια


Βιογραφικά στοιχεία
Η Μαρία Καρλή γεννήθηκε στον Πειραιά.
Εργάζεται ως Παιδαγωγός στους Παιδικούς Σταθμούς του δήμου Αγ. Ιωάννη Ρέντη από το 2000. Τα καλοκαίρια της πάντα βρίσκει χρόνο κι επισκέπτεται το χωριό της, την Πύλο Ν. Μεσσηνίας· ένα όμορφο ησυχαστήριο αλλά ταυτόχρονα πηγή έμπνευσης, αρμονίας, ξεγνοιασιάς και ξεχωριστών αναμνήσεων.
Η αγάπη της για τα παιδιά την οδήγησε να ακολουθήσει σπουδές ως Παιδαγωγός Προσχολικής Ηλικίας: I.E.K. ΞΥΝΗ Β. Βρεφονηπιοκόμου, Higher National Diploma in Early Childhood Studies MEDITERRANEAN COLLEGE και Στέλεχος Δημιουργικής Απασχόλησης ΚΕΚ ΜΕΝΤΩΡ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ. Παρακολούθησε σεμινάριο με θέμα: «Ψυχοκοινωνική Ανάπτυξη στην Πρώτη Παιδική Ηλικία» στο ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ και σεμινάριο με θέμα: «Σχεδιασμός, Οργάνωση και Λειτουργία Παιχνιδότοπων», σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Παιγνιοθήκης.
Ασχολείται ερασιτεχνικά με το θέατρο στο Θεατρικό Εργαστήρι Ενηλίκων Πειραϊκού Συνδέσμου, ενώ παλιότερα είχε ασχοληθεί ερασιτεχνικά με το τραγούδι στο μουσικό τμήμα του δήμου Αγ. Ιωάννη Ρέντη.