Ρύποι Euro7: Έρχεται το τέλος των κινητήρων βενζίνης-diesel ;

Σύμφωνα με τη νέα οδηγία ρύπων Euro7, τίθεται σκοπός να διασφαλιστεί ότι τα νέα οχήματα θα είναι καθαρά καθ ‘όλη τη διάρκεια ζωής τους, βοηθώντας την Ευρώπη να επιτύχει τους στόχους εκπομπών της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας. Η κοινοπραξία για τις εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές οχημάτων (Clove) αποκάλυψε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον περασμένο Οκτώβριο ότι το έτος μηδέν του κανονισμού εκπομπών Euro7 θα πρέπει να είναι το 2025.

Τα νέα αυστηρά πρότυπα που ορίζει το Euro7 ουσιαστικά καταργούν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δηλώνει ότι το Euro 7 θα προβλέπει αυστηρότερους κανόνες με σκοπό να ωθήσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να περιορίσουν όσο το δυνατόν περισσότερο την παραγωγή οχημάτων με παραδοσιακούς κινητήρες και να εστιάσουν περισσότερο σε άλλους τύπους ισχύος όπως το υδρογόνο και η ηλεκτρική ενέργεια. Αυτή η νομοθεσία δεν αποτελεί πραγματική απαγόρευση, αλλά θα ασκήσει μεγάλη πίεση στους παραγωγούς.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή λέει ότι προσπαθεί να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας προστατεύοντας παράλληλα την υγεία και το περιβάλλον των πολιτών. Ο εκτελεστικός υπάλληλος της ΕΕ επισημαίνει ότι δεν έχει ολοκληρώσει την αξιολόγησή του ούτε ολοκλήρωσε την αξιολόγησή του για πιθανές λύσεις και ότι έχει οριστεί προθεσμία για το τέλος του 2021 για την πρόταση Euro7.

Η πολυπλοκότητα και το υψηλό κόστος των κινητήρων εσωτερικής καύσης οδήγησαν πολλούς κατασκευαστές να εγκαταλείψουν πρώτα τους κινητήρες ντίζελ, ενώ στη συνέχεια στόχευσαν πλήρως στην ηλεκτροδότηση, πιστεύοντας ότι δεν είχε νόημα να παλεύουν με τα καυσαέρια, καθώς η Ευρώπη έχει κάνει με αυτοπεποίθηση, βήματα προς την πλήρη εξάλειψη των κινητήρων εσωτερικής καύσης.