Βυθισμένη στο νερό η ΠΑΘΕ/Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου

Βυθισμένη στο νερό η ΠΑΘΕ/Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου

Ο Δημήτρης Μανδαλώζης, διευθυντής λειτουργίας της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» εξήγησε ότι ακόμη και ειδικά οχήματα, που αντέχουν σε ύψος υδάτων 1,10 μ. δεν κατέστη δυνατόν να κινηθούν στον δρόμο. Επί τέσσερις ημέρες η χώρα παραμένει κομμένη στα δύο, καθώς ο «φουσκωμένος» Πηνειός είχε ως αποτέλεσμα να πλημμυρίσει και η εθνική οδός Αθηνών – Θεσσαλονίκης, με μεγάλα τμήματά της να θυμίζουν κωπηλατοδρόμειο. Κάποια στιγμή μάλιστα ήταν κλειστή σε 14 διαφορετικά σημεία, ενώ πλέον η απαγόρευση κυκλοφορίας ισχύει στην περιοχή Γυρτώνης – Συκουρίου, στα Τέμπη. Πρόκειται για μία εξέλιξη που προκαλεί τεράστια προβλήματα στις μεταφορές.

«Προσπαθήσαμε να κάνουμε διέλευση και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας με οχήματα/ μηχανήματα που μπορούν να αντέξουν στάθμη υδάτων 1,10 μ. ύψος και δεν κατέστη δυνατό» τόνισε. Σε ερώτηση για το εάν θα μπορούσε να ανοίξει και πάλι ο δρόμος σε 48 ώρες, απάντησε: «Αν δεν πέσει η στάθμη του νερού και εάν δεν ελεγχθεί ο αυτοκινητόδρομος δεν μπορεί να δοθεί στην κυκλοφορία. Οι 48 ώρες μοιάζουν επομένως μικρό διάστημα. Είναι δύσκολο».

Ο κ. Μανδαλώζης εξήγησε πως δεν μπορεί να γίνει αποστράγγιση, γιατί μιλάμε για μία λίμνη ενωμένη. «Αν δεν πέσει η στάθμη του Πηνειού, δεν μπορούμε εμείς να διώξουμε τα νέρα. Όταν υποχωρήσει το νερό, οι τεχνικές υπηρεσίες θα κάνουν άμεσα ελέγχους για την καταλληλότητα της υποδομής» σημείωσε. Όπως είπε υπολογίζεται ότι από τη στιγμή που θα υποχωρήσει η στάθμη των υδάτων θα χρειαστούν 1 – 2 μέρες για τον έλεγχο. «Είμαστε σε ένα άσχημο σημείο, στη κατάληξη της στενωπού των Τεμπών. Αυτό σημαίνει ότι μας έρχεται συνέχεια νερό».

Ωστόσο και η οδική συγκοινωνία από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και αντιστρόφως είναι πια μια δύσκολη… εξίσωση αφού οι οδηγοί πρέπει να ξεχάσουν την εθνική οδό και να επανασχεδιάσουν τη διαδρομή που θέλουν να ακολουθήσουν.

Από την Αθήνα ως τη Λάρισα έχει δοθεί η κυκλοφορία των οχημάτων, μέσω της εθνικής οδού, αλλά εκεί είναι και το τέλος της διαδρομής. Από χθες, η εθνική οδός Αθηνών – Θεσσαλονίκης, στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη είναι κλειστή στα όρια των νομών Λαρίσης – Πιερίας, στο ύψος των Νέων Πόρων. Κομμένος είναι και ο παράδρομος και οι παρακάμψεις στα ίδια σημεία.

η κατεύθυνση προς τη Λαμία είναι η μόνη διέξοδος από τη Λάρισα προς την υπόλοιπη Ελλάδα. Από τη Λαμία οι οδηγοί μπορούν να κινηθούν είτε προς την Καρδίτσα, μέσω του Ε65, ο οποίος όμως έχει κλείσει προς τα Τρίκαλα. Η πρόσβαση στα Τρίκαλα, από την Καρδίτσα, γίνεται μόνο μέσω του επαρχιακού δικτύου, από Μουζάκι και Πύλη.

Η συγκοινωνία Αθήνα – Θεσσαλονίκη διεξάγεται μόνο μέσω Λαμίας. Είτε από Μπράλο, με έξοδο στην Εγνατία οδό στα Ιωάννινα, είτε προς την Καρδίτσα, μέσω του Ε65, και από εκεί Μουζάκι, Πύλη, Τρίκαλα, Καλαμπάκα και Γρεβενά, με έξοδο στην Εγνατία Οδό στα Γρεβενά.

Σε όλο το μήκος της Εγνατίας οδού, μέχρι και τη Θεσσαλονίκη η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται κανονικά (Ιωάννινα, Γρεβενά, Κοζάνη, Βέροια, Θεσσαλονίκη).

Ή άλλη λύση από Αθήνα είναι : Αθήνα, Κόρινθος, Πάτρα, Ιωάννινα, Εγνατία- θεσσαλονίκη. Θέλει υπομονή , καύσιμο και 8,5 ώρες χρόνο.

Θυμόμαστε όλοι πιο παλιά, το βράχο που είχε πέσει στα Τέμπη, τις απεργίες των αγροτών και άλλες περιπτώσεις που ούρλιαζαν οι πολιντικάντηδες και τα παπαγαλάκια ότι η Ελλάδα κόπηκε στα δύο και χίλια μύρια προβλήματα που θα αντιμετώπιζε η Χώρα μας.

Τώρα η κατασταση είναι φυσιολογική. Τι να κάνουμε; Μπορούμε να τα βάλουμε με τα στοιχειά της Φύσης;

Παν. Αναστόπουλος