Σύγκρουση τρένων: “Πάμε κι όπου βγει”

“Πάμε κι όπου βγει”. Μια φράση που φαίνεται να είπε ο μηχανοδηγός του μοιραίου τρένου μέσω ασυρμάτου και την άκουσε επιβάτης. Μια φράση που μας δείχνει τη πορεία της Ελλάδος τα τελευταία 78 μεταπολεμικά χρόνια. Μια νοοτροπία που κανείς δεν αναλαμβάνει την ευθύνη, να διορθώσει την πορεία αυτής της χώρας προς το γκρεμό.

Στην Ελλάδα ζούμε όλοι από τύχη. Ο κρατικοί λειτουργοί εύχονται να “μην γίνει μια στραβή” στη βάρδια τους, όπως είχε ειπωθεί σε προηγούμενη καταστροφή.

Όμως δεν χρειάζεται να γίνει μια καταστροφή για να δούμε τη διαχρονική αδιαφορία του Κράτους. Την διαπιστώνουμε καθημερινά όταν βγαίνουμε απ’ το σπίτι, εμείς ή τα παιδιά μας και βλέπουμε ότι οι φωτεινοί σηματοδότες -τα γνωστά φανάρια- που μας βοηθάνε να περάσουμε με ασφάλεια το δρόμο, εδώ και 10 χρόνια δεν λειτουργούν όλα. Για να δούμε αν το φανάρι είναι “κόκκινο” ή “πράσινο” πρέπει να έχουμε μαντικές ικανότητες, αφού δεν ανάβουν οι σηματοδότες, ή πρέπει να κατέβουμε ένα μέτρο μες στο δρόμο και να γυρίσουμε να κοιτάξουμε το φανάρι που βρίσκεται στη δική μας πλευρά, μπας και ανάβει και καταλάβουμε αν πρέπει να περάσουμε το δρόμο ή όχι.

Το Κράτος δεν ενδιαφέρεται για την ασφάλεια των μικρών παιδιών, που θα προσπαθήσουν να περάσουν το δρόμο, επειδή είδαν ότι το απέναντι φανάρι δεν λειτουργεί και δεν γνώριζαν αν είναι “πράσινο” ή “κόκκινο”. Δε σέβεται τους ηλικιωμένους και τους θέτει σε κίνδυνο, ενώ μπορεί με μια αλλαγή της καμένης λάμπας, να διορθώσει το όποιο πρόβλημα και δείχνει ότι δεν σέβεται τα παιδιά μας, δε σέβεται τους γονείς μας αλλά δε σέβεται ούτε κι εμάς.

Το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη -δυστυχώς- ήταν θέμα χρόνου να γίνει. Όχι απαραίτητα σ αυτή τη περιοχή και με αυτό το τρόπο, αλλά λόγω τις κρατικής αδιαφορίας, ήταν σίγουρο ότι θα γίνει.

Όταν το 2023 δεν μπορεί το Ελληνικό Κράτος να παρέχει στον ΟΣΕ, αλλά και στους πανταχού παρόντες πλέον ιδιώτες, τους μηχανισμούς και τις υπηρεσίες που θα καθοδηγούν με ασφάλεια τα τρένα και θα γνωρίζουν όλοι οι υπεύθυνοι ασφαλείας ανά πάσα στιγμή που βρίσκονται οι αμαξοστοιχίες, και όταν το 2023 χρησιμοποιείται μια γραμμή για δυο τρένα που έρχονται από αντίθετες κατευθύνσεις, χωρίς το Κράτος να έχει θέσει δικλείδες ασφάλειες οι οποίες να ελαχιστοποιούν το ανθρώπινο λάθος, ή να προλαβαίνουν να το διορθώσουν πριν προκαλέσει δυστύχημα, τότε δεν μπορούμε να μιλάμε, για Κράτος που σέβεται την ανθρώπινη ζωή και προστατεύει τους πολίτες του.

Το φαινόμενο είναι διαχρονικό. Μπορεί να συμβεί ένα δυστύχημα ή μια καταστροφή λόγω ανθρώπινου λάθους ή λόγω φυσικού φαινομένου. Ή κοινωνία είναι απρόβλεπτη και σίγουρα θα υπάρχουν καταστροφές, ατυχήματα και δυστυχήματα, όμως ή διαχρονική Κρατική αδιαφορία στη χώρα μας, είναι δολοφονική.

Τις συνέπειες της, τις είδαμε τα τελευταία χρόνια στη Μάνδρα, όταν το Κράτος μπάζωσε το ρέμα της Αγίας Παρασκευής και το μετέτρεψε στην οδό Κοροπούλη, που ουσιαστικά είναι η φυσική συνέχεια του ποταμού. Τις ζήσαμε στο Μάτι με τη φράση “έγινε στραβή στη βάρδια μου”, τις είδαμε και χθες με τη φράση του μηχανοδηγου, αφου δεν είχε εικόνα της κατάστασης “Πάμε κι όπου βγει”.

Δυστυχώς μάλλον πήρε την ευθύνη πάνω του και έδωσε άφεση αμαρτιών στο ανύπαρκτο Κράτος.

…Ένα άρθρο του Γιάννη Παντελιού

Διαβάστε επίσης:

Σύγκρουση τρένων: Τριήμερο εθνικό πένθος – Οι 7 φορές που έχει κηρυχθεί στην Ελλάδα

Τραγωδία στα Τέμπη: Καταγγελία σοκ Γωγάκου “Μέσα στο τρένο υπήρχαν 500 άτομα!!!”

Ιράν: Καταγγελίες ότι δηλητηριάζουν μαθήτριες για να μην ξαναπάνε σχολείο (ΒΙΝΤΕΟ)