Σύγκρουση τρένων: Πληροφορίες και για άλλες παραιτήσεις μετά την τραγωδία

Τις παραιτήσεις τους υποβάλλουν, από ώρα σε ώρα ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, αλλά και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, λίγες ώρες μετά την τραγωδία στα Τέμπη με τους δεκάδες νεκρούς.

Δεν επιβεβαιωνόταν μέχρι πριν από λίγο οι παραιτήσεις του γενικού γραμματέα του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά και του προέδρου και CEO του OΣΕ Σπύρος Πατέρα. Παρά τις φημολογίες περί παραίτησής τους, σύμφωνα με πηγές του ΟΤ, οι δύο αξιωματούχοι δήλωναν: «Δεν έχουμε υποβάλλει την παραίτησή μας».

Την παραίτησή του υπέβαλε νωρίτερα μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής.

Ο Κώστας Καραμανλής που έσπευσε στο σημείο της τραγωδίας στα Τέμπη, μιλώντας με δάκρυα στα μάτια, ανέφερε:

«Είναι θλιβερή μέρα. Όλοι όσοι έχουμε βρεθεί εδώ, εκφράζουμε την οδύνη και τη θλίψη, οι σκηνές είναι συγκλονιστικές. Οι σκέψεις όλων είναι με τα θύματα και τις οικογένειές τους. Είναι μια πολύ δύσκολη επιχείρηση έρευνας και διάσωσης. Δεν γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό των θυμάτων.

Θα διερευνήσουμε με απόλυτη σοβαρότητα και διαφάνεια τα αίτια αυτού του τραγικού συμβάντος. Ό,τι πούμε τώρα θα είναι πρώιμο και στην ουσία με αυτό τον τρόπο βεβηλώνουμε τους ανθρώπους που χάνουμε. Να δείξουμε όλοι μας ψυχραιμία και να μείνουμε σε αυτό. Θα κάνουμε τα πάντα για να μην αφήσουμε τίποτα κάτω από το χαλί».

Στο φως της δημοσιότητας επανήλθε η επιστολή παραίτησης του τότε προέδρου της επιτροπής ETCS, αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, με αφορμή το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Στην επιστολή, που απέστειλε στη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ στις 27 Απριλίου 2022, ο Χρήστος Κατσιούλης σημειώνει μεταξύ άλλων ότι στο παρελθόν είχε ενημερώσει τη διοίκηση της εταιρίας «για όλα τα τεχνικά θέματα που προκάλεσαν και προκαλούν αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην υλοποίηση των συμβάσεων ανάταξης της σηματοδότησης 717/14 και ETCS επί γραμμής 10005/07».

Η συγκεκριμένη σύμβαση (717/14) αφορούσε την ανάταξη της σηματοδότησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο και κανονικά θα έπρεπε να είχε υλοποιηθεί μέχρι το 2016, κάτι που δεν συνέβη ποτέ.

Ο Χρήστος Κατσιούλης μίλησε επίσης για τη δυνατότητα κίνησης αμαξοστοιχιών με ταχύτητα 200 χιλιομέτρων την ώρα σε συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου, το Οινόη – Τιθορέα, «χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων».

Εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους είχαν καταγγείλει σε ανακοίνωσή τους τις επικίνδυνες συνθήκες, 20 μέρες πριν την τωρινή τραγωδία.

“Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις. Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό” κατήγγειλαν μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή τους με ημερομηνία 07-02-2023.

Στην καταγγελία τους, οι εργαζόμενοι από τη συνδικαλιστική οργάνωση ΔΕΣΚ-Σ (Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Σιδηροδρόμων) αναφέρονταν σε δύο πρόσφατα ατυχήματα τα οποία όπως σημειώνουν “προστέθηκαν στο μακρύ κατάλογο με τις Αμαξοστοιχίες 51 και 61 αντίστοιχα, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο το συνάδελφο Μηχανοδηγό αλλά και τους επιβάτες”.

Διαβάστε επίσης:

Το Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας επισκέφτηκε ο πρωθυπουργός

Σύγκρουση τρένων: “Πάμε κι όπου βγει”

Σύγκρουση τρένων: Τριήμερο εθνικό πένθος – Οι 7 φορές που έχει κηρυχθεί στην Ελλάδα