Πληρώνουμε χρυσάφι ένα προβληματικό αεροπλάνο, που δεν κάνει για την Ελλάδα-Του Κρικόρ Τσακιτζιάν

Ακόμη δεν έφτασε στη χώρα μας και μέσα σε δύο εικοσιτετράωρα παρουσίασε βλάβη το Ρωσικό Beriev – 200.

Ενώ η χώρα καίγεται σε πολλά σημεία, αυτό βρίσκεται καθηλωμένο λόγω βλάβης στον κινητήρα, στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ελευσίνας. Το θέμα είναι ότι δεν έχουμε θέσει ποινικές ρήτρες στο συμβόλαιο ενοικίασης. Ας δούμε τι έγινε με την επίμαχη σύμβαση.

Το Ρωσικό αεριωθούμενο, πυροσβεστικό αεροσκάφος Beriev – 200 που παρέλαβε η χώρα μας στις 30 Ιουνίου, δεν κάνει για το ανάγλυφο της Ελλάδας. Τουλάχιστον αυτό λένε οι ειδικοί.

Είχε δοκιμαστεί σε επιχειρήσεις δασοπυρόσβεσης το 2007 και κρίθηκε ακατάλληλο, όπως μας είπε ο Αντιστράτηγος – Υπαρχηγός Π.Σ ε.α Ανδριανός Γκουρμπάτσης.

Ο έμπειρος πρώην ανώτατος αξιωματικός, μας αποκάλυψε ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος νοικιάστηκε τη φετινή περίοδο, σε πολύ υψηλό κόστος, 3,8 εκ. ευρώ για τέσσερις μήνες και μάλιστα οι όροι που έθεσαν οι Ρώσοι ήταν να προκαταβάλουμε το 50% της τιμής και τα υπόλοιπα κάθε μήνα που θα επιχειρεί.

Μάλιστα ενώ πήγαμε, όπως μας είπε, να κάνουμε χρήση του πρωτοκόλλου συνεργασίας που έχουμε υπογράψει με τη Ρωσία από το 2010 και να το πάρουμε δωρεάν, το πληρώσαμε πανάκριβα, και δεν καταφέραμε να θέσουμε καμία ποινική ρήτρα σε περίπτωση που δεν επιχειρήσει, όπου το χρειαστούμε, για οποιοδήποτε λόγο.

Μάλιστα ήταν να μας παραδοθεί, βάσει της συμφωνίας την Παρασκευή 18 Ιουνίου, αλλά ήταν χαλασμένο και γι’ αυτό παραδόθηκε 12 μέρες αργότερα.

Όπως μας είπε ο κ. Γκουρμπάτσης, πρόκειται για αεριωθούμενο πτητικό μέσο, το οποίο τρέχει με μεγάλη ταχύτητα και πετάει σε μεγάλο ύψος, γι’ αυτό και επιχειρεί από ψηλά.

Με την ταχύτητα που αναπτύσσει και το ύψος από το οποίο ρίχνει το νερό, από τους δώδεκα τόνους που μπορεί να μεταφέρει, στην εστία της φωτιάς δεν φτάνει ούτε ο ένας, γιατί στο μεσοδιάστημα γίνεται ψιχάλες και χάνεται. Αυτό, όπως μας είπε, είναι ένα αεροσκάφος ιδανικό για τις Ρωσικές στέπες και όχι για το ανάγλυφο της Ελλάδας.

Γι’ αυτούς τους λόγους και είχε απορριφθεί στις δοκιμές που του έγιναν το 2007.

Το ερώτημα είναι γιατί δεν νοικιάσαμε και πάλι από τη Ρωσία, το μεγάλο ελικόπτερο Scorpions με το καλάθι των 12 τόνων που κουβαλάει, όπου διαπιστώθηκε τόσα χρόνια που το χρησιμοποιούμε, ότι είναι μέσο αξιόπιστο και αποτελεσματικό, αφού ρίχνει το μέγιστο της ποσότητας του νερού που μεταφέρει πάνω στην εστία, από μικρό ύψος και με χαμηλή ταχύτητα.

Αυτά μένει κάποια στιγμή να τα απαντήσει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, για να γνωρίζουμε κι εμείς γιατί έγιναν αυτές οι λάθος επιλογές.

Διαβάστε επίσης:

ΑΚΚΕΛ: «Ο Βελόπουλος συμμάχησε με τους Βούλγαρους Κομιτατζήδες του VMRO;»

Οι ψεκασμένοι, οι free riders και οι τζαμπατζήδες –Του Παν. Αναστόπουλου