Άρχισαν τα έργα για τη γραμμή 4 του Μετρό

Έχουν αρχίσει πλέον να στήνονται τα πρώτα εργοτάξια του Μετρό που αφορούν σε πρόδρομες εργασίες, πριν οι μετροπόντικες αναλάβουν τη διάνοιξη των σηράγγων ξεκινώντας από τους τους δύο τερματικούς σταθμούς Άλσος Βεΐκου και Γουδή. Ένα από τα εργοτάξια άρχισε να στήνεται επί της Λ. Βεΐκου στο Γαλάτσι, λίγο πριν την είσοδο του Άλσους.

Τον περασμένο Ιούνιο το ελληνικό δημόσιο υπέγραψε τη σύμβαση για την κατασκευή του τμήματος Α της νέας γραμμή 4 του Μετρό. Προκαταρκτικές εργασίες με ονομασία έργου «Αρχαιολογικές εργασίες και μετατοπίσεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφελείας για το τμήμα Α της γραμμή 4 Άλσος Βεΐκου – Γουδή», έχει αναλάβει η εταιρία ΕΡΕΤΒΟ ΑΕ.

Το τμήμα Α της Γραμμής 4 αποτελεί τμήμα του προγραμματιζόμενου, μακροπρόθεσμα προς υλοποίηση, συνολικού έργου της Γραμμής 4 και έχει μήκος 12,8 χλμ. περίπου και επιπλέον περιλαμβάνει την Συνδετήρια Σήραγγα της Γραμμής 4 με τις Γραμμές 2 & 3 και την Σήραγγα Πρόσβασης και τον χώρο Εναπόθεσης/ Συντήρησης Συρμών Κατεχάκη. Το έργο περιλαμβάνει δεκαπέντε (15) υπόγειους σταθμούς και εννέα (9) ενδιάμεσα τερματικά φρέατα. Ο χρόνος υλοποίησης του έργου είναι 30 μήνες και σε αυτό περιλαμβάνονται και οι κυκλοφοριακές παρακάμψεις. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό η έναρξη των εργασιών για την κατασκευή των σταθμών και των σηράγγων θα ακολουθήσει τους πρώτους μήνες του 2022.

Το τμήμα Α της γραμμής 4 του Μετρό θα έχει μήκος 12,8 χλμ, 15 σταθμούς και ορίζοντα ολοκλήρωσης τα 8 έτη. Στις καινοτομίες της γραμμής θα είναι οι συρμοί χωρίς οδηγό και η ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Όταν δοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Α της γραμμής 4, εκτιμάται ότι 340.000 επιβάτες θα μετακινούνται ημερησίως και θα γίνονται 53.000 λιγότερες μετακινήσεις με αυτοκίνητα.

Τα υπόλοιπα 4 τμήματα της γραμμής 4 είναι:
Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)

Το σκίτσο της ημέρας – Οι αόρατες … Ευθύνες