ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Νέα υπόθεση “Ανδρομέδα”; Στη Σενεγάλη κρατείται ο Έλληνας πλοιοκτήτης του πρώην “Ανδρομέδα” και το πλήρωμα του EOLIKA

Στο λιμάνι της πρωτεύουσας της Σενεγάλης Ντακάρ παραμένει από τις 25 Δεκεμβρίου 2021 το φορτηγό πλοίο EOLIKA, με σημαία Γουινέας, που σύμφωνα με πληροφορίες μετέφερε φορτίο χαρακτηρισμένο ΙΜΟ (φορτία που είναι χαρακτηρισμένα ως επικίνδυνα/επιβλαβή) , το οποίο δεν είχε δηλωθεί, με αποτέλεσμα οι τοπικές αρχές να συλλάβουν και να φυλακίσουν τον Έλληνα πλοιοκτήτη, (κατά δήλωση του πληρώματος), και το πλήρωμα που είναι όλοι τους αλλοδαποί.
Στη συνέχεια και λόγω του κορωνοϊού τους οδήγησαν από τις φυλακές της Σενεγάλης στο φορτηγό πλοίο τους και παραμένουν κρατούμενοι καθώς το πλοίο φρουρείται και είναι στο λιμάνι του Ντακάρ.

Το πλοίο φαίνεται ότι ξεκίνησε από την Ελλάδα, πήγε στην Τουρκία κατόπιν στην Ιταλία και στη συνέχεια σταμάτησε στο Ντακάρ της Σενεγάλης για ανεφοδιασμό, όπου οι τοπικές τελωνειακές αρχές διαπίστωσαν ότι υπήρχε πρόβλημα με το αδήλωτο φορτίο και αρχικά συνέλαβαν το πλήρωμα και στη συνέχεια κάλεσαν τον Θεόδωρο Ρέλλο τον οποίο το πλήρωμα τον κατονόμασε ως πλοιοκτήτη να πάει στο Ντακάρ να πληρώσει το πρόστιμο και να παραλάβει το φορτηγό πλοίο. Μόλις όμως ο κατά δήλωση του πληρώματος, πλοιοκτήτης, έφτασε στο Ντακάρ της Σενεγάλης συνελήφθη και αυτός και κρατείται μέχρι και σήμερα.

Αυτό που μας προβληματίζει είναι πως ο συγκεκριμένος ‘πλοιοκτήτης” κατά “διαβολική” σύμπτωση, καθώς και ο Ουκρανός πλοίαρχος, εμπλέκονται για 2η φορά σε διάστημα 3 ετών, σε μία “ταλαιπωρία” που δεν ξέρουμε την τελική της εξέλιξη.
Το politispress.gr θα περιμένει τις επίσημες ανακοινώσεις για το πρόβλημα που δημιουργήθηκε και θα παρακολουθεί τις εξελίξεις.

Η ιστορία θυμίζει την υπόθεση του φορτηγού πλοίου Ανδρομέδα, όπου ο ίδιος πλοιοκτήτης είχε συλληφθεί τον Ιανουάριο του 2018 στα ανοικτά της Κρήτης καθώς κουβαλούσε στα αμπάρια του 410 τόνους εκρηκτικών. Για την υπόθεση εκείνη το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιά είχε αθωώσει τον πλοιοκτήτη, αρχιπλοίαρχο και το πλήρωμα μετά από 13 μήνες κράτησης στις φυλακές Κορυδαλλού, λόγω αμφιβολιών.

Ο πλοιοκτήτης της εταιρείας είχε πει για την υπόθεση:

«Το πλοίο φόρτωσε στο λιμάνι του Ισκεντερούν στις 18 Νοεμβρίου, συνολικά 11 φορτηγά τρέιλερ υγραεριοφόρα και στις 23 Νοεμβρίου στη Μερσίνα 29 κοντέινερς εκρηκτικά για τέσσερεις παραλήπτες στην Αθιοπία. Στις 25 Νοεμβρίου το πλοίο ήταν στο Σουέζ έτοιμο να περάσει τη διώρυγα με κατεύθυνση Τζιμπουτί. Οι Τούρκοι ναυλωτές όμως δεν έδειχναν διατεθειμένοι να πληρώσουν ούτε εμάς ούτε για τη διέλευση από τη διώρυγα. Έπρεπε να καταβάλουν συνολικά 440.000 δολάρια εκ των οποίων τα 175.000 θα ήταν για τη διέλευση από το Σουέζ.

Εν ολίγοις η εταιρεία μας έπεσε θύμα ναυταπάτης. Έτσι, από τις 25 Νοεμβρίου έχουμε ένα καράβι που γυρίζει την ανατολική Μεσόγειο χωρίς να μπορεί να πάει πουθενά, λόγω του επικίνδυνου φορτίου του. Καμία χώρα δεν δέχεται την προσέγγιση του πλοίου. Κατ’ εξαίρεση πήγαμε στην Κύπρο, δύο φορές, Λεμεσό και Λάρνακα, αποβιβάσαμε έναν άρρωστο ναυτικό και κάναμε ανεφοδιασμό, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα.

Το πλοίο γύριζε γύρω – γύρω γιατί έπρεπε να βρει αγκυροβόλιο. Στις γιορτές μπορέσαμε να δέσουμε στη Σητεία. Το πλοίο έμεινε πέντε μέρες εκεί και δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα. Στη συνέχεια το έφεραν στο Τελωνείο στο Ηράκλειο όπου οι αρχές το έκαναν φύλλο και φτερό. Όπως αποδείχθηκε όλα ήταν νόμιμα, το φορτίο του, το πλήρωμά του, τα χαρτιά του, όλα. Το πλοίο λόγω του ελέγχου καταστράφηκε».