Η νέα, πλήρως ηλεκτρική Mustang Mach-E είναι το πρώτο μοντέλο της Ford που βελτιώνει την ακρίβεια υπολογισμού της αυτονομίας .

Auto - Moto
Επιμέλεια Στέφανος Σιμωτάς

Η Ford καταλαβαίνει ότι εάν θέλει να χτίσει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων χαρίζοντάς τους πρόσθετη ξεγνοιασιά στην οδήγηση, καλό είναι να τους απαλλάξει από το άγχος της αυτονομίας. Γι’ αυτό, η νέα Mustang Mach-E έρχεται εξοπλισμένη με ένα σύστημα το οποίο θα εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου και θα υπολογίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια την υπολειπόμενη αυτονομία.
Το σύστημα Intelligent Range της Mustang Mach-E θα μπορεί να υπολογίζει με ακρίβεια πόσα χιλιόμετρα αυτονομίας έχουν απομείνει στο ηλεκτρικό SUV της Ford, απαλλάσσοντας τους πελάτες από το άγχος της επαναφόρτισης.
«Για τους κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων, είναι σημαντικό να μπορούν να εμπιστεύονται τους υπολογισμούς στο θέμα της αυτονομίας» δήλωσε ο Darren Palmer, Ford global director για ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας. «Οι οδηγοί επιθυμούν να νιώθουν τη σιγουριά ότι μπορούν να καταφέρουν να πάνε οπουδήποτε, είτε κάποιο μακρινό ταξίδι είτε την καθημερινή διαδρομή τους προς και από τη δουλειά. Το νέο σύστημα Intelligent Range είναι ένα αξιόπιστο εργαλείο υπολογισμού της αυτονομίας, για να μπορούν οι ιδιοκτήτες της Mustang Mach-E σε όλο τον κόσμο να χαλαρώνουν και να απολαμβάνουν το ταξίδι.»
Αξιοποιώντας το cloud ως προς την ποσότητα της ενέργειας που θα απαιτηθεί για τη συνέχεια του ταξιδιού, το Intelligent Range θα υπολογίζει την αυτονομία με βάση τις προηγούμενες συνήθειες και συμπεριφορές του οδηγού, λαμβάνοντας συγχρόνως υπόψη και τις καιρικές προγνώσεις. Το σύστημα της μπαταρίας θα αναφέρει πόση ενέργεια είναι διαθέσιμη, ενώ τα ηλεκτρονικά ισχύος θα παρακολουθούν την τρέχουσα κατανάλωση. Οι υψηλότερες ή χαμηλότερες θερμοκρασίες ενδέχεται να επηρεάσουν την αυτονομία, επομένως το Intelligent Range θα λαμβάνει και αυτό υπόψη, αναθεωρώντας στην πορεία την εκτιμώμενη αυτονομία.
Εφόσον το επιθυμούν οι οδηγοί, τα δεδομένα που συλλέγονται από άλλα συνδεδεμένα ηλεκτρικά οχήματα Ford μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τους υπολογισμούς. Το ηλεκτρικό SUV της Ford μπορεί να παρακολουθεί πόση ενέργεια χρησιμοποιείται σε διάφορες περιπτώσεις και οδηγικά σενάρια, όπως σε μεταβολές της ταχύτητας κίνησης, της μορφολογίας του εδάφους αλλά και των κλιματικών συνθηκών. Με τον τρόπο αυτό, μπορεί να χρησιμοποιηθούν οι μέσες τιμές από όλο το στόλο των Mustang Mach-E για τη βελτίωση των υπολογισμών αυτονομίας – ακόμα και για άγνωστες διαδρομές και συνθήκες.
Εάν η αυτονομία επηρεάζεται αισθητά από κάποιους παράγοντας στην έναρξη ενός ταξιδιού, οι οδηγοί της Mustang Mach-E θα λάβουν τη σχετική ειδοποίηση στην οποία θα επισημαίνεται ο νέος υπολογισμός της αυτονομίας, καθώς και τυχόν λεπτομέρειες για τη διαφοροποίησή της.

Στην περίπτωση που μία Mustang Mach-E ξεμείνει από ηλεκτρική ενέργεια, το πρόγραμμα BEV Roadside Assistance προβλέπει τη ρυμούλκηση του οχήματος στο πλησιέστερο σημείο φόρτισης του Δικτύου Φόρτισης FordPass, σε έμπορο της Ford πιστοποιημένο για EV, στον τόπο κατοικίας του πελάτη ή στον πλησιέστερο δημόσιο φορτιστή.

Η Ford θα επικαιροποιεί το Intelligent Range με over-the-air ενημερώσεις, οι οποίες είναι σχεδιασμένες ώστε να προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στις προβλέψεις για τις συνδεδεμένες Mustang Mach-E – με τον τρόπο αυτό το ηλεκτρικό SUV της Ford θα μπορεί να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της τεχνολογίας. Με μία μελλοντική αναβάθμιση, η Mustang Mach-E θα έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει ακόμα περισσότερο τις δυνατότητες του cloud, ώστε να συνυπολογίζονται παράγοντες, όπως οι συνθήκες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, οι κλίσεις των δρόμων, η μορφολογία του εδάφους, το υψόμετρο σε μία συγκεκριμένη διαδρομή, ακόμα και η θερμοκρασία του περιβάλλοντος στον τελικό προορισμό.

«Αλλαγές στο οδηγικό στυλ και τις συνθήκες του περιβάλλοντος συχνά επηρεάζουν την αυτονομία, και γι’ αυτό το λόγο άλλα ηλεκτρικά οχήματα συχνά κάνουν σημαντική αναπροσαρμογή της αυτονομίας» δήλωσε ο Mark Poll, electric vehicle charging user experience manager, Ford Motor Company. «Η Ford αξιοποιεί τις δυνατότητες του cloud για να κάνει τους υπολογισμούς ακόμα πιο ακριβείς, ώστε να μη χρειάζονται απρογραμμάτιστες στάσεις για φόρτιση και να περιορίζεται το άγχος των πελατών.»

Με αναμενόμενη αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 600 km σύμφωνα με το πρωτόκολλο World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP), η Mustang Mach-E ηγείται μιας ταχέως επεκτεινόμενης γκάμας ηλεκτροκίνητων οχημάτων για λογαριασμό της Ford. Ως γνωστόν, η ηλεκτρική Mustang Mach-E είναι ένα από τα 18 νέα εξηλεκτρισμένα οχήματα που θα λανσάρει η εταιρεία στην Ευρώπη πριν το τέλος του 2021.

# # #

Αναμενόμενη αυτονομία με βάση δοκιμές του κατασκευαστή και υπολογισμός σύμφωνα με τον κύκλο WLTP. Επίσημες τιμές κατανάλωσης ενέργειας θα δημοσιευτούν όταν πλησιάζει η ημ/νία έναρξης πωλήσεων. Η πραγματική αυτονομία επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες όπως τα στοιχεία της φύσης, οδηγικό στυλ, συντήρηση οχήματος και ηλικία μπαταρίας ιόντων λιθίου και κατάσταση οχήματος.

Οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου/ενέργειας, εκπομπών CO2 και ηλεκτρικής αυτονομίας έχουν μετρηθεί σύμφωνα με τις τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές των Ευρωπαϊκών Οδηγιών (Ε.Ε.) 715/2007 και 2017/1151 μετά την τελευταία τροποποίηση. Τα οχήματα με έγκριση τύπου Light Duty Vehicle με βάση το πρωτόκολλο World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) θα έχουν στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου/ενέργειας και εκπομπών CO2 για τους κύκλους New European Drive Cycle (NEDC) και WLTP. Το WLTP θα αντικαταστήσει πλήρως το NEDC το αργότερο μέχρι τα τέλη του 2020. Οι ισχύουσες, στάνταρ διαδικασίες δοκιμών επιτρέπουν τη σύγκριση μεταξύ διαφορετικών τύπων οχημάτων και διαφορετικών κατασκευαστών. Στο πλαίσιο της σταδιακής κατάργησης του NEDC, γίνεται αναγωγή των τιμών κατανάλωσης & εκπομπών CO2 στο WLTP. Θα υπάρχουν κάποιες αποκλίσεις συγκριτικά με τις προηγούμενες τιμές, καθώς ορισμένα στοιχεία των δοκιμών έχουν αλλάξει, επομένως το ίδιο αυτοκίνητο μπορεί να έχει διαφορετικές τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2.