Το πεμπτοκοσμικό κράτος … – Άρθρο του Αρθούρου Καραγκιοζίδη

ΔΕΗ

Τελικά, μάλλον ζούμε σε μια χώρα πεμτοκοσμική. Όσο λυπηρό και αν είναι, τα πράγματα μιλούν από μόνα τους. Και ενώ ο κόσμος προχωρά και προχώρησε αρκετά σε ότι αφορά στην διευκόλυνση και στην απλοποίηση των υποθέσεων, που σχετίζονται με τις επαφές του πολίτη με το κράτος και τις δημόσιες υπηρεσίες, εφαρμόζοντας για αυτό το σκοπό όλα τα επιτεύγματα της τεχνολογίας, εμείς είμαστε εκεί που είμαστε…

Φαίνεται, ότι είναι αδύνατο να εμπεδώσει το ελληνικό κράτος και να το εξηγήσει και στις υπηρεσίες του, ότι ο μοναδικός λόγος ύπαρξής τους είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη, ο οποίος και τους πληρώνει, εδώ που τα λέμε. Η άμεση, ποιοτική και αποτελεσματική εξυπηρέτηση, και όχι η ταλαιπωρία του, όπως συμβαίνει σχεδόν σε κάθε περίπτωση. Να τις εξηγήσει επιτέλους, ότι δεν είναι δυνατόν το 2020 η υπηρεσία και ο κάθε αντίστοιχος υπάλληλος, αντί να οργανώσει σωστά την δουλειά του, να βαριέται και να ζητά από τον πολίτη χαρτιά, στοιχεία, έγγραφα, τα οποία τα έχει προσκομίσει εκατό φορές ήδη, και να τον στέλνει από γραφείο σε γραφείο…

Κατά έναν περίεργο τρόπο, στην Ελλάδα η τεχνολογία αντί να βοηθά, δημιουργεί στην εξυπηρέτηση του κόσμου αφάνταστα προβλήματα. Βάλανε τώρα και αυτά τα.. ρομπότ, που βγαίνουν στην κάθε κλίση προς οποιαδήποτε υπηρεσία, και αφού σου εξηγήσουν το.. “πως πρέπει να ζεις”, σου ζητούν στοιχεία, χωρίς να είναι σε θέσει να καταλάβουν (τεχνικά) την απάντηση που δίνεις… Ύστερα σε βάζουν να περιμένεις τον πρώτο διαθέσιμο υπάλληλο, και έτσι ακούς.. όλα τα έργα του Βιβάλντι, αν δεν βρεθείς τελικά σε νευρική κρίση η κάτι χειρότερο…

Σε ένα κράτος, που υποτίθεται εφαρμόζει σύστημα ελεύθερης αγοράς, μέχρι τώρα υπάρχουν μονοπώλια, όπως παράδειγμα η ΔΕΗ, που πάρα την ύπαρξη διάφορων άλλων εταιριών οι οποίες πουλάνε ρεύμα, κρατάει στα χέρια της τα πάντα σε ότι αφορά στο λειτουργικό κομμάτι. Η ΔΕΗ που πουλά στον κόσμο ίσως το βασικότερο αγαθό σήμερα, και την οποία χρυσοπληρώνει ο πολίτης, δεν λέει να ανταποκρίνεται δεόντως στις υποχρεώσεις της. Δεν ξέρω για το κέντρο, αλλά στην περιφέρεια οι διακοπές του ρεύματος είναι σύνηθες φαινόμενο. Και δεν μιλώ για κάποιες γενικές και μεγάλες βλάβες, που φυσικά και μπορούν να συμβαίνουν, μιλώ για τις διακοπές, που κάθε λίγο και συχνά, χωρίς καμία ουσιαστική αιτία, από μια βροχούλα του Θεού για παράδειγμα, ταλαιπωρούν τον κόσμο αφάνταστα. Ξέρετε, δεν ψήνουν όλοι σουβλάκια στα κάρβουνα, υπάρχουν και άνθρωποι, που η δουλειά τους σχετίζεται άμεσα με το ηλεκτρικό ρεύμα, με το ίντερνετ, όπου η κάθε διακοπή καταστρέφει πολλά πράγματα. Που είναι λοιπόν εδώ ο σεβασμός προς τον πολίτη και τα δικαιώματά του;.. Η μήπως αυτός ο πολίτης μόνο υποχρεώσεις έχει απέναντι στην ΔΕΗ;.. Υπήρξε έστω μια φορά κάποια αποζημίωση του καταναλωτή για μια απρόβλεπτη διακοπή του ρεύματος;…

Ναι, μπορεί να προκληθεί μια βλάβη και “στα καλά καθούμενα”. Αν και δεν πρέπει, διότι στον αιώνα που ζούμε μια τέτοια επιχείρηση, μονοπωλιακή μάλιστα, θα έπρεπε να φροντίσει να έχει εφεδρικά συστήματα, έτσι ώστε να είναι προστατευμένη, αλλά .. μπορεί. Και τότε ο κόσμος αγανακτεί και ανησυχεί, και θέλει να έχει κάποια πληροφορία για το τι μέλι γενέσθαι. Τι έχει γίνει βρε αδερφέ, και πότε θα αποκατασταθεί η βλάβη εν πάσει περιπτώσει… Δεν πρέπει να υπάρχει αντίστοιχη υπηρεσία για να ενημερώνει τον κόσμο;.. Τυπικά υπάρχει, αλλά για προσπαθήστε! Αν τελικά καταφέρεις να σε συνδέσει το ρομπότ, θα λάβεις την απάντηση ότι.. έχει βλάβη!.. Λες και δεν το ξέραμε και νομίζαμε ότι .. από πανηγύρι, ξέρω και εγώ, προκλήθηκε η διακοπή… Όσο για το πότε κ.λ.π, ξεχάστε το! Η απάντηση είναι- δεν ξέρουμε, οι τεχνικοί δουλεύουν, δεν έχουμε εκτίμηση για το πότε θα αποκατασταθεί…

Πρέπει να ξέρετε όμως κύριοι, η δουλειά σας είναι!.. Πρέπει να ενημερώνεστε κάθε πέντε λεπτά και να ενημερώνεται τον κόσμο για την εξέλιξη. Τον κόσμο που σας πληρώνει και απέναντι στον οποίο έχετε υποχρεώσεις. Αλλά.. μάλλον σε χώρες πέμπτου κόσμου δεν συμβαίνουν αυτά…