Νόμος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και αντιδράσεις – Σκέψεις και προβληματισμοί

ΠΑΙΔΕΙΑ

Σε δημόσια διαβούλευση βρίσκεται από την Τετάρτη 13 Ιανουαρίου το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με διατάξεις που αφορούν την θέσπιση ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα πανεπιστημιακά ιδρύματα, την προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας την βελτίωση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος με την ίδρυση Ομάδας προστασίας Πανεπιστημιακού ιδρύματος που θα υπάγεται στην Ελληνική Αστυνομία και θα έχει ως αποστολή την πρόληψη και την καταστολή της παραβατικότητας εντός των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, αλλά και θέσπιση ανώτατου χρονικού ορίου φοίτησης, με ειδική μέριμνα για όσους ήδη φοιτούν στα ΑΕΙ μέσω της πρόβλεψης μεταβατικού χρόνου ολοκλήρωσης των σπουδών.

Επιπλέον στις διατάξεις του νομοσχεδίου προβλέπεται η υποβολή μηχανογραφικού δελτίου σε δυο φάσεις με προβλεπόμενο αριθμό δυνατόν σχολών ,τμημάτων και εισαγωγικών κατευθύνσεων στην πρώτη φάση για την ενίσχυση της εκπεφρασμένης προτίμησης των υποψηφίων. Επίσης θεσπίζεται η δυνατότητα υποβολής μηχανογραφικού δελτίο ,το οποίο επιτρέπει την κατάληψη θέσης καταρτιζόμενου σε δημόσιο ΙΕΚ.
Να σημειωθεί ότι η δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου θα ολοκληρωθεί την Τετάρτη 20 Ιανουαρίου και ώρα 20: 00 και αμέσως μετά αναμένεται η κατάθεση του στην Βουλή.
Το νομοσχέδιο πάντως μέχρι τώρα δεν έχει την ευρύτερη αποδοχή ,στον χώρο της πανεπιστημιακής κοινότητας με αντιδράσεις από φοιτητικούς συλλόγους και πανεπιστημιακούς που πρόσκεινται σε κόμματα και οργανώσεις της Αριστεράς και της Άκρας αριστεράς.
Χαρακτηριστικό των αντιδράσεων αυτών , είναι και τα επεισόδια που σημειώθηκαν ανάμεσα στις δυνάμεις των ΜΑΤ και μέλη των συγκεκριμένων φοιτητικών συλλόγων την Πέμπτη 14 Ιανουαρίου στην Αθήνα, στην Θεσσαλονίκη, αλλά και σε άλλες ελληνικές πόλεις.

Παράλληλα υπήρξαν και ΄΄ απειλές ΄΄ από αρχηγούς πολιτικών κομμάτων , όπως ο γραμματέας του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας που κατά την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση πολιτικών αρχηγών στην Βουλή για την πανδημία του κορωνοϊού, εκφράζοντας την γνωστή ιδεολογική άποψη του κόμματός του, με την αντίθεσή του στο νομοσχέδιο ανέφερε πως ΄΄ οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης για νέους φραγμούς και καταστολή θα μείνουν στα χαρτιά ΄΄.
Με βάση όλα τα παραπάνω και τις αντιδράσεις σε αυτό το νομοσχέδιο από κόμματα και οργανώσεις της Αριστεράς και της Άκρας αριστεράς , που ουσιαστικά δεν θέλουν να αλλάξει τίποτα προς το καλύτερο στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση , μένοντας προσκολλημένοι σε κακές νοοτροπίες οχλοκρατίας , ασυδοσίας, ημιμάθειας έως και αμάθειας στα πανεπιστημιακά ιδρύματα , που εξέθεσαν σε μεγάλο μέρος της κοινωνίας, την ανώτατη εκπαίδευση.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο νόμος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που ψηφίστηκαν από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 1982 και από τις κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ το 2016 και το 2019 , που αντί να βοηθήσαν στην αναβάθμιση των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων , ουσιαστικά οδήγησαν στην υποβάθμιση τους, όχι μόνο ως προς την εισαγωγή νέων φοιτητών ,αλλά πολύ περισσότερο στο θέμα της υπεράσπισης του λεγόμενου πανεπιστημιακού ασύλου , που αντί να είναι άσυλο ιδεών , κατάντησε άνδρο εκνομίας και τραμπουκισμών από εξτρεμιστικές αριστερές δυνάμεις , με φαινόμενα κτισίματος γραφείων πρυτάνεων έως και προπηλακισμό καθηγητών, μέχρι και την άθλια διαπόμπευση του πρύτανη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Δημήτρη Μπουραντώνη τον περασμένο Οκτώβριο του 2020 , από την αναρχοαριστερή εξτρεμιστική συλλογικότητα ΄΄Ρουβίκωνας ΄΄.

Το νομοσχέδιο αυτό της κυβέρνησης της Ν.Δ. για την τριτοβάθμια εκπαίδευση κινείται σε γενικές γραμμές προς την κατεύθυνση ειδικότερα στο θέμα της προστασίας του πραγματικού ασύλου στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα με την ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας ,την θέσπιση της βάσης του 10 στα ΑΕΙ και την εξάλειψη του απαράδεκτου φαινόμενου των αιώνιων φοιτητών, μένει όμως για να υπάρξει μια ολοκληρωμένη άποψη και σχολιασμός για την τελική μορφή του, με την εισαγωγή , συζήτηση και ψήφιση στην Βουλή.
Εκεί θα κριθούν πέρα από την κυβέρνηση , την αρμόδια υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως και τα πέντε κόμματα της, αν σε αυτό το νομοσχέδιο που εισάγει σημαντικές τομές , κάποια από αυτά τα κόμματα αναδείχθηκαν ως κατώτερα των περιστάσεων , την ώρα που και λόγω της ανάπτυξης της τεχνολογίας απαιτείται συνολική αλλαγή νοοτροπίας και αποφάσεων στην ελληνική παιδεία και ειδικότερα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Αναμένοντας την εισαγωγή του νομοσχεδίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην εθνική αντιπροσωπεία , την συζήτηση και ψήφιση του ας ελπίσουμε ότι οι πολιτικές κοινοβουλευτικές δυνάμεις στην πλειοψηφία τους, δεν θα σταθούν κατώτεροι των περιστάσεων και στον σχολιασμό και την ανάλυση που θα επακολουθήσει μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου δεν θα έχουν την δίκαια κριτική από μεγάλο τμήμα της ελληνικής κοινωνίας, κυρίως, που θέλει από τις πολιτικές δυνάμεις ριζικές αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.