Κοινωνική γαλήνη και ανθρώπινα δικαιώματα – Νόμος και τάξη σημαίνει κατάχρηση εξουσίας ; Σκέψεις και προβληματισμοί με αφορμή την επέμβαση της ΕΛ.ΑΣ στην ΑΣΟΕ και τις πορείες για τη εξέγερση του Πολυτεχνείου .

Κοινωνική γαλήνη και ανθρώπινα δικαιώματα – Νόμος και τάξη σημαίνει κατάχρηση εξουσίας ; Σκέψεις και προβληματισμοί με αφορμή την επέμβαση της ΕΛ.ΑΣ στην ΑΣΟΕ και τις πορείες για τη εξέγερση του Πολυτεχνείου .
Στο δημόσιο διάλογο εδώ και μια βδομάδα και ιδιαίτερα στο υψηλότερο σημείο πολιτικής αντιπαράθεση ιδιαίτερα ανάμεσα στη κυβέρνηση και την αξιωματική αντιπολίτευση ,βρίσκεται το θέμα της εφαρμογής της έννομης τάξης και της προστασίας των ατομικών δικαιωμάτων με αφορμή την επέμβαση της Αστυνομίας στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (πρώην ΑΣΟΕ) και τα όσα συνέβησαν πριν και μετά τις πορείες για την 46η επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου στην Αθήνα κυρίως με την επέμβαση των ΜΑΤ στο γνωστό κέντρο ανομίας των αναρχοαριστερών περιθωριακών ομάδων, στα Εξάρχεια .
Προκαλεί πάντως προβληματισμό την ώρα που η ίδια η ελληνική κοινωνία στην πλειοψηφία της επιζητεί την ασφάλεια , όπως έδειξε και το αποτέλεσμα των πρόσφατων εκλογών της 7ης Ιουνίου αναδεικνύοντας την Ν.Δ. αυτοδύναμη κυβέρνηση που προεκλογικά είχε θέσει το αυτονόητο ζήτημα ψηλά στην πολιτική της ατζέντα , πως κάποιοι αποκαλούν ” άσυλο ” που ” ανήκει στο λαό” και αναφέρομαι σαφώς σε κόμματα και οργανώσεις της Αριστεράς και της Ακρας αριστεράς που υπερασπίστηκαν την προηγούμενη απαράδεκτη κατάσταση , παρά το γεγονός πως κατά την αστυνομική επέμβαση βρέθηκαν μπουκάλια, κοντάρια, γάντια,κουκούλες, πυροσβεστήρες,κομμάτια μαρμάρου, με εξτρεμιστικά ακροαριστερά συνθήματα στους τοίχους στο συγκεκριμένο χώρο του Πανεπιστημίου Αθηνών που τελούσε υπό κατάληψη ,όπως διαπιστώθηκε από το βίντεο που έδωσε στην δημοσιότητα η Αστυνομία , που δυστυχώς ότι και αν λένε κάποιοι είναι μια συχνή εικόνα στα ελληνικά πανεπιστήμια και έτσι αυτή η πλαστή εικόνα των ” αγωνιστικών κινητοποιήσεων ” στην ουσία είναι ένα άντρο ανομίας και παραβατική πρόκληση για τη πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας, που χρηματοδοτεί μέσω δημοσίας φορολογίας τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια.
Πάντως περισσότερο εύλογο προβληματισμό προκαλεί και η στάση των συγκεκριμένων αριστερών κομμάτων και οργανώσεων , η αντίδραση τους συγκεκριμένα στην αυτονόητη επέμβαση της Αστυνομίας στα Εξάρχεια την ημέρα του εορτασμού του Πολυτεχνείου όπως και στην Θεσσαλονίκη, ιδιαίτερα του ΣΥΡΙΖΑ που μίλησε για ” όργιο καταστολής ” επειδή οι δυνάμεις των ΜΑΤ ,ενέργησαν με υπερβάλλοντα ζήλο όπως στην περίπτωση του δημοσιογράφου της ιστοσελίδας Newsit.gr Μάριου Αρβανιτόπουλου που κατήγγειλε βίαια απώθηση του, από της αστυνομικές δυνάμεις και άλλες περιπτώσεις σύμφωνα με καταγγελίες (που φυσικά ελέγχονται) των φοιτητικών συλλόγων που πρόσκειται σε αριστερά κόμματα και οργανώσεις για βίαιες επιθέσεις,όπως και των ίδιων των κομμάτων έξω από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο μετά τα επεισόδια της προηγούμενης Δευτέρας 11 Νοεμβρίου , όπου προσπάθησαν να σπάσουν το λουκέτο της εισόδου, αφού με απόφαση της πρυτανείας του Πανεπιστημίου το εκπαιδευτικό ίδρυμα για λόγους ασφαλείας , εν όψει και της επετείου του Πολυτεχνείου παρέμεινε κλειστό.
Χαρακτηριστικό των αδικαιολόγητων και ακατανόητων κατά την προσωπική μου άποψη αντιδράσεων, ήταν η τοποθέτηση στην Βουλή την περασμένη Δευτέρα κατά την συζήτηση της διαδικασίας συνταγματικής αναθεώρησης του βουλευτή του ΜΕ.ΡΑ 25 του Γιάνη Βαρουφάκη, τον γνωστό ηθοποιό Κλέων Γρηγοριάδη να ισχυρίζεται ότι τα ΜΑΤ στα Εξάρχεια δεν σεβάστηκαν το δικαίωμα της ατομικής ιδιοκτησίας με την επέμβαση που έκαναν σε συγκεκριμένες πολυκατοικίες που αποτελούσαν σε προηγούμενες επετείους του Πολυτεχνείου και της επετείου της δολοφονίας του ακροαριστερού Αλέξη Γρηγορόπουλου ορμητήριο από τις ταράτσες τους ,επιθέσεων κατά των ειδικών αστυνομικών δυνάμεων από μολότοφ μέχρι και ψυγεία.
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η δήλωση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ και πανεπιστημιακού καθηγητή Κωνσταντίνου Μάρκου, σε συνέντευξη του την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ μιλώντας στο ”όνομα της κοινωνίας ” υποστήριξε ότι θα μπορούσε και ο ίδιος να χρησιμοποιήσει κράνη και κοντάρια συμμετέχοντας σε διαδηλώσεις προκειμένου να προστατευθεί από επίθεση των ΜΑΤ ,δικαιολόγησε την ύπαρξη μπουκαλιών,υποστηρίζοντας παράλληλα ότι δεν δικαιολογεί την κατηγορία ύπαρξης εκρηκτικών υλών δηλαδή μολότοφ,η επιχείρηση της Αστυνομίας στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, την περασμένη Κυριακή 10 Νοεμβρίου.
Όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι τα κοινοβουλευτικά κόμματα της Αριστεράς (ΣΥΡΙΖΑ,ΚΚΕ και ΜΕ.ΡΑ 25) είναι για μια ακόμη φορά κατώτερα των περιστάσεων που δεν αντιλαμβάνονται τον παλμό της ελληνικής κοινωνίας που εγκρίνοντας όπως προαναφέρθηκε το πρόγραμμα της Ν.Δ. που υποσχέθηκε προεκλογικά ότι θα το υλοποιήσει ζητά ασφάλεια στις πόλεις ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα,Θεσσαλονίκη,Πειραιάς κ.α .) στις γειτονίες και ειδικότερα στα πανεπιστημιακά εκπαιδευτικά ιδρύματα με την κατάργηση όπως έπραξε με την κατάργηση του παράλογου ” ασύλου” στα πανεπιστήμια, μια εντελώς λάθος πολιτική επιλογή που άρχισε μετά την μεταπολίτευση του 1974 με αποκορύφωμα τον απαράδεκτο νόμο πλαίσιο της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ τον Μάιο του 1982 και συνεχίστηκε με τον εξίσου απαράδεκτο νόμο για το άσυλο της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ τον Αύγουστο του 2017 με υπουργό Παιδείας τον Κώστα Γαβρόγλου , που ουσιαστικά ήταν ” άσυλο ” τραμπούκων εγκληματιών αριστερών και ακροαριστερών εξτρεμιστών και όχι άσυλο διακίνησης ιδεών και ευγενούς άμιλλας και ιδεολογικών,όπως αυτονόητα επιτάσσει μια αστική κοινοβουλευτική δημοκρατίας, μιας πραγματικά αναπτυγμένης δυτικής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας .
Την ίδια περίπου στάση, αλλά λανθασμένα ισορροπητική στάση κράτησε και το Κίνημα Αλλαγής που με τις ανακοινώσεις του φαίνεται να επικροτεί την επέμβαση της Αστυνομίας στο Οικονομικό πανεπιστήμιο Αθηνών με την εκκένωση των ακροαριστερών στεκιών με τις γιάφκες οπλισμού που βρέθηκαν ,συμφωνώντας με την επέμβαση της Αστυνομίας την Δευτέρα 11 Νοεμβρίου μετά το αυθαίρετο σπάσιμο του λουκέτου ,αλλά αποδεχόμενο τις ελεγχόμενες για τη αξιοπιστία τους καταγγελίες για υπέρμετρη αστυνομική βία από τους ίδιους τους αριστεριστές φοιτητές, επικρίνοντας παράλληλα και τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μάκη Βορίδη για την δήλωση του σε τηλεοπτικό σταθμό, προφανώς αυτονόητη ότι η Αστυνομία εκ του ρόλου της ασκεί την νόμιμη κρατική βία,ιδιαίτερα όταν κάποιοι με έκνομες βίαιες συμπεριφορές παραβιάζουν τον νόμο και διαταράσσουν την κοινωνική γαλήνη ,συνοχή και ομαλότητα.
‘Έτσι με εξαίρεση την Ελληνική Λύση, κόμμα στα δεξιά της Ν.Δ. που τάσσεται αναφανδόν υπέρ της εφαρμογής του νόμου και στα πανεπιστήμια, ψηφίζοντας τον περασμένο Αύγουστο στην Βουλή την κατάργηση του περιβόητου ασύλου και γενικότερα υπέρ της εμπέδωσης του αισθήματος ασφάλειας στους πολίτες , υποστηρίζοντας πως σταθερά και όχι επικοινωνιακά η σημερινή κυβέρνηση θα πρέπει να αποκαταστήσει την ευνομία στα ελληνικά πανεπιστήμια το υπόλοιπο πολιτικό προσωπικό από τα κόμματα της αντιπολίτευσης ,στο συγκεκριμένο θέμα ειδικότερα στάθηκε κατώτερο των περιστάσεων χωρίς να θέλει να αντιληφθεί την στάση της πλειοψηφίας της ελληνικής κοινωνίας που έχει αποτυπωθεί και σε σχετικές δημοσκοπήσεις.
Με βάση όλα τα παραπάνω η κυβέρνηση της Ν.Δ. με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη θα πρέπει να συνεχίσει στο ίδιο δρόμο, χωρίς να επιδιώκει αποκλειστικά επικοινωνιακά πρόσκαιρα πολιτικά οφέλη, εμπεδώνοντας πραγματικά το αίσθημα ασφαλείας των Ελλήνων και Ελληνίδων πολιτών, σε πανεπιστήμια, πόλεις και γειτονιές, με σεβασμό στα δικαιώματα των πολιτών και χωρίς κατάχρηση εξουσίας από τα αστυνομικά όργανα, προκειμένου να υπάρξει πραγματική κοινωνική γαλήνη και συνοχή.
Αν υλοποιήσει τα παραπάνω, η ρήση επιβολή του νόμου και της τάξης που συκοφαντείται έως και λοιδορείται από κόμματα ,οργανώσεις και ΜΜΕ της Αριστεράς και της Ακρας αριστεράς,θα γίνει ακόμα πιο αποδεκτή από την ελληνική κοινωνία το σημερινό κυβερνών κόμμα θα αποκομίσει και πραγματικά πολιτικά οφέλη με ορίζοντα τις επόμενες εκλογές και ιδιαίτερα με τις απαραίτητες θεσμικές αλλαγές ευρύτερα της ελληνικής ιδιαίτερα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ,το παρόν και πολύ περισσότερο μέλλον της χώρας μπορεί να είναι καλύτερο.

Αθανάσιος Μανουσάκης