Η Bridgestone φέρνει την πρωτοποριακή τεχνολογία ENLITEN στους δρόμους για πρώτη φορά με το πλήρως ηλεκτρικό ID.3 της Volkswagen.

Auto - Moto

Επιμέλεια Στέφανος Σιμωτάς

Το πολυαναμενόμενο ID.3, που δημιουργήθηκε για να προσφέρει τα οφέλη της ηλεκτρικής κινητικότητας σε περισσότερους καθημερινούς οδηγούς, είναι το πρώτο, πλήρως ηλεκτρικό όχημα της Volkswagen που κυκλοφόρησε στην αγορά. Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του ID.3, η Volkswagen αναζήτησε ένα ελαστικό που να προσφέρει υψηλό επίπεδο απόδοσης τόσο στο βρεγμένο όσο και στο στεγνό, καλό φρενάρισμα, μεγάλη διάρκεια ζωής και, το σημαντικότερο, εξαιρετικά χαμηλή αντίσταση κύλισης. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία επειδή η αντίσταση κύλισης μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο στη χρήση καυσίμου και, στην περίπτωση αυτή, στο εύρος λειτουργίας της μπαταρίας του ID.3.
Η Bridgestone ανταποκρίθηκε σε όλες αυτές τις απαιτήσεις με ένα εξειδικευμένο ελαστικό Turanza με τεχνολογία ENLITEN. Η τεχνολογία ENLITEN είναι η νέα καινοτόμος τεχνολογία ελαστικών ελαφριάς κατασκευής της Bridgestone που θέτει ένα νέο χαμηλότερο πρότυπο στη χρήση υλικών και την αντίσταση κύλισης, και προσφέρει σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη – ιδανικά για ένα όχημα που δημιουργήθηκε με γνώμονα τη βιωσιμότητα.
Τα ελαστικά τεχνολογίας ENLITEN επιδεικνύουν χαμηλότερη αντίσταση κύλισης έως και 30 τοις εκατό σε σχέση με ένα κλασικό θερινό ελαστικό. Αυτό συμβάλλει, σε ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 και παρατείνει σημαντικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας σε ένα ηλεκτρικό όχημα – διασφαλίζοντας ότι οι οδηγοί του ID.3 μπορούν να απολαύσουν στο μέγιστο το όχημά τους. Επιπλέον, τα ελαστικά με την τεχνολογία ENLITEN επιτρέπουν περαιτέρω εξοικονόμηση καυσίμου / μπαταρίας, μειώνοντας το βάρος τους έως και 20 τοις εκατό σε σχέση με τα αντίστοιχα, κλασικά θερινά ελαστικά της premium σειράς.1 Αυτό ισοδυναμεί με έως και 2kg λιγότερων πρώτων υλών για την παραγωγή κάθε ελαστικού, ένα ακόμα περιβαλλοντικό όφελος τόσο στην αρχή της ζωής του προϊόντος, από πλευράς πρώτων υλών όσο και στο τέλος του κύκλου της ζωής του, κατά το τελικό στάδιο διαχείρισης και ανακύκλωσης του προϊόντος.

Επιπλέον, όλων αυτών, προστίθενται τα οφέλη της απόδοσης της τεχνολογίας ENLITEN. Ο συνδυασμός μεταξύ των μοναδικών υλικών που χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία της τεχνολογίας ENLITEN και μιας νέας διαδικασίας μίξης, έχει βελτιώσει την απόδοση της σύνθεσης γόμας της τεχνολογίας κατά της φθοράς, χωρίς συμβιβασμούς στην πρόσφυση. Αυτό, σε συνδυασμό με μια κοιλότητα και έναν 3D σχεδιασμό πέλματος, που μεγιστοποιούν την απόδοση σε βρεγμένο οδόστρωμα και την αντίσταση στη φθορά, σημαίνει ότι η τεχνολογία ENLITEN βελτιώνει τον χειρισμό του οχήματος για να αυξήσει την απόλαυση της οδήγησης και στην περίπτωση του ID.3, να επιτύχει όλους τους στόχους απόδοσης της Volkswagen.

Η μεγάλη ιστορία επιτυχίας μεταξύ των μακροχρόνιων συνεργατών Bridgestone και Volkswagen – η οποία περιλαμβάνει πέρυσι το σπάσιμο του ρεκόρ – γύρου ηλεκτρικού οχήματος στην πίστα του Nürburgring – απέφερε καρπούς, καθώς τα ελαστικά εξελίχθηκαν γρήγορα για να καλύψουν τις ανερχόμενες απαιτήσεις της Volkswagen.

Στα πρώτα στάδια εξέλιξης, η Bridgestone εφάρμοσε την πρωτοποριακή τεχνολογία «Εικονική Εξέλιξη Ελαστικών» για να προσδιορίσει ψηφιακά τις καλύτερες διαστάσεις ελαστικών για το ID.3. Εκτός από την επιτάχυνση της φάσης εξέλιξης ελαστικών, η Εικονική Εξέλιξη Ελαστικών προσφέρει επίσης σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, διασφαλίζοντας ότι τα ελαστικά δεν χρειάζεται να κατασκευάζονται με φυσική παρουσία κατά τη διάρκεια της εξέλιξης και των δοκιμών.

Τα ελαστικά Turanza Eco με την τεχνολογία ENLITEN εξοπλίζουν το ID.3 της Volkswagen στις διαστάσεις ζάντας 18, 19 και 20 ιντσών. Τα ελαστικά 19 και 20 ιντσών είναι εξοπλισμένα με την τεχνολογία B-Seal της Bridgestone, η οποία εξασφαλίζει προσωρινή μη απώλεια αέρα του πέλματος σε περίπτωση διάτρησης, επιτρέποντας στο όχημα να συνεχίσει να κινείται.

Σχολιάζοντας ο Karsten Schebsdat, Επικεφαλής του τμήματος Εξέλιξης σκελετών, στη Volkswagen, είπε: «Το ID.3 είναι το μεγαλύτερο μας λανσάρισμα μετά από το Golf. Γνωρίζαμε ότι τα ελαστικά έπρεπε να είναι τέλεια από την στιγμή, που οι οδηγοί συνειδητοποιήσουν όλες τις επιδόσεις του οχήματος και τα περιβαλλοντικά οφέλη. Επιλέξαμε λοιπόν τα Bridgestone και την τεχνολογία ENLITEN για το ID.3. Η σημαντική μείωση της αντίστασης κύλισης που επιτρέπει η τεχνολογία ENLITEN έχει τεράστιο αντίκτυπο στην εξοικονόμηση μπαταρίας του ID.3, η οποία είναι πολύ σημαντική, ειδικά με την ύπαρξη τόσων πολλών ερωτημάτων σχετικά με το εύρος των ηλεκτρικών οχημάτων σήμερα. Η τεχνολογία ENLITEN μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην αλλαγή των αντιλήψεων σχετικά με τη βιωσιμότητα της ηλεκτρικής κινητικότητας. Πρόκειται σίγουρα για μια πρωτοποριακή τεχνολογία.»

Ο Mark Tejedor, Αντιπρόεδρος Αρχικού Εξοπλισμού της Bridgestone EMIA, σχολίασε επίσης: «Τα πρόσφατα επιτεύγματα σε όλα τα πλήρως ηλεκτρικά ID, έχουν αποδείξει τι είναι ικανή να κάνει η ηλεκτρική κινητικότητα. Το ID.3 είναι πραγματικά ένα ηλεκτρικό όχημα που έχει σχεδιαστεί για όλους. Στην Bridgestone είμαστε πολύ περήφανοι που βοηθήσαμε να φέρουμε την απόδοση και τα περιβαλλοντικά οφέλη της τεχνολογίας ENLITEN στους δρόμους για πρώτη φορά με το νέο ηλεκτρικό όχημα ID.3 της Volkswagen. Ως εταιρία, δεσμευόμαστε να παρέχουμε εξατομικευμένες λύσεις στους Κατασκευαστές Αρχικού Εξοπλισμού, οι οποίοι είναι οι βασικοί συνεργάτες μας στο μέλλον της κινητικότητας και σε συνεργασία μαζί τους κινούμαστε προς τη δημιουργία νέων αξιών για την κοινωνία. Το έργο που κάνουμε παράλληλα με τη Volkswagen σε αυτή την κατεύθυνση είναι ακριβώς αυτό. “