Σκινδαλμοί Ψηφιακής Ζωγραφικής (Μέρος Β΄) – Του Αθανασίου Τσακνάκη.

Συνέχεια από το προηγούμενο (ΜΕΡΟΣ Α΄)

Σκινδαλμοί Ψηφιακής Ζωγραφικής, (Μέρος Α΄) – Του Αθανασίου Τσακνάκη.

Σκινδαλμός 2. Στην ψηφιακή φωτογραφία η εικόνα αναπαριστά την σύλληψη τού φακού μίας ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής. Στην ψηφιακή ζωγραφική η εικόνα αναπαριστά την σύλληψη τού νου ενός ζωγράφου. Η ψηφιακή επέμβαση τού ανθρώπου σε μία ψηφιακή φωτογραφία (το άλλοτε ονομαζόμενο «retouche»), με στόχο τον εξωραϊσμό ή την αλλοίωση ή τον εκχυδαϊσμό της, είναι η απαρχή τής διασύνδεσης τής ψηφιακής φωτογραφίας με την ψηφιακή ζωγραφική. Όσο περισσότερο αυξάνεται αυτή η επέμβαση, τόσο λιγότερο διακριτά γίνονται τα όρια μεταξύ ψηφιακής φωτογραφίας και ψηφιακής ζωγραφικής. Συνεπώς, μία εικόνα δύναται να είναι το αποτέλεσμα τής συνεργασίας τής ψηφιακής φωτογραφίας με την ψηφιακή ζωγραφική.

Σκινδαλμός 3. Η ψηφιακή ζωγραφική δεν δύναται να υπάρξει όπου απουσιάζει η ηλεκτρική ενέργεια. Η ενύλωση (εκτύπωση) των έργων ψηφιακής ζωγραφικής στοχεύει στην διατήρησή τους ακόμη και μέσα σε περιβάλλοντα από τα οποία απουσιάζει η ηλεκτρική ενέργεια. Ο ίδιος συλλογισμός οδηγεί και στην εκτύπωση των ψηφιακών φωτογραφιών.

Ακολουθούν πέντε έργα ψηφιακής ζωγραφικής του γράφοντος, από την συλλογή «Traditio Latina».

1. «Nocturnum»

2. «Horologium»

3. «Turritum»

4. «Pervetus»

5. «Italicae»

(συνεχίζεται…)