«The Upfront Initiative»-Μιχάλης Μιχαήλ (Lifo): «Είναι σημαντικό να υπάρχει στήριξη, ακόμα και αν είναι προσποιητή»

«The Upfront Initiative»-Μιχάλης Μιχαήλ (Lifo): «Είναι σημαντικό να υπάρχει στήριξη, ακόμα και αν είναι προσποιητή»

Για την αλλαγή του τρόπου με τον οποίο τα ελληνικά μίντια αντιμετωπίζουν θέματα που αφορούν στην συμπερίληψη, την αποδοχή της διαφορετικότητας και την προστασία των μειονοτήτων συνομίλησαν ο Μιχάλης Μιχαήλ, Διευθύνων Σύμβουλος της LiFO με τον ηθοποιό, παρουσιαστή και επιχειρηματία Φώτη Σεργουλόπουλο, στο πλαίσιο του συνεδρίου της πρωτοβουλίας «The Upfront Initiative» για την ισότητα, τη συμπερίληψη, την ποικιλομορφία και την ορατότητα στον εργασιακό χώρο, που διοργανώνεται για τρίτη συνεχή χρονιά, στις 14 Μαρτίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών, υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

 

«Ήταν πολύ προβληματική -και τραυματική αν με ρωτάς- η αντιμετώπιση των μίντια απέναντι σε γυναίκες, ΛΟΑΤΚΙ+, μειονότητες. Θυμήσου μόνο πώς ήταν η απεικόνιση της γυναίκας σε πολλά περιοδικά. Πάντα μέσα από το φακό κάποιου στρέιτ άντρα εκδότη» είπε ο Μιχάλης Μιχαήλ. «Αυτό έχει τελειώσει πια. Για παράδειγμα, πολλά είναι σήμερα τα μίντια που ασχολούνται με σοβαρότητα και ευαισθησία με τα θέματα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας.» 

 

Ο Μιχάλης Μιχαήλ έκανε μία αναδρομή στο ξεκίνημα της LiFO, το 2006, τα θέματα και τα εμβληματικά εξώφυλλα του περιοδικού, αλλά και το «άνοιγμα» σε περισσότερες θεματικές. 

 

«Το 2006 θα ήταν επιστημονική φαντασία να σκεφτεί κάποιος ότι ένα μέσο θα κάνει ένα συνέδριο όπως το Upfront για την συμπερίληψη και τη διαφορετικότητα. Αυτοί είμαστε, αυτή είναι η ομάδα της LiFΟ, αυτά είναι τα θέματα που θέλαμε να καλύπτουμε. Η μεγάλη πρόκληση μέσα στα χρόνια ήταν ότι ανά πάση στιγμή έπρεπε γνωρίζουμε ποια είναι η ατζέντα και για ποια θέματα θα πρέπει να συζητάμε. Για παράδειγμα ένα εξώφυλλο όπως αυτό με το φιλί της Παπαρίζου με μία στρέιτ γυναίκα δεν προσθέτει σήμερα κάτι στη συζήτηση.» 

 

Σημαντική αλλαγή έχει επίσης σημειωθεί στον τρόπο με τον οποίο οι διαφημιζόμενοι και οι διαφημιστικές εταιρείες αντιμετωπίζουν αυτά τα θέματα.

 

«Φυσικά είχαμε αντιδράσεις στην αρχή από τις διαφημιστικές εταιρείες. Μία από τις “ αγαπημένες” μου ατάκες ήταν «Φτάνει πια με την παρακμή στα μεταναστευτικά θέματα!» Σήμερα αυτές οι συμπεριφορές δεν υπάρχουν. Υπήρξαν βέβαια διαφημιστικές εταιρείες και διαφημιζόμενοι που έκαναν μαζί μας δουλειές για να απευθυνθούν σε συγκεκριμένα κοινά και δε βγήκαν χαμένες από αυτό. Είναι σημαντικό να υπάρχει στήριξη, ακόμα και αν είναι προσποιητή.» 

 

Αναφερόμενος στις τρανσφοβικές επιθέσεις στη Θεσσαλονίκη, ο Μ. Μιχαήλ είπε: «Η LiFΟ είναι το μοναδικό μέσο που έχει καθημερινά ένα θέμα για αυτό που συνέβη στη Θεσσαλονίκη. Δεν έχω ξαναδεί τέτοιο πράγμα να γίνεται στην Ελλάδα, εκατοντάδες άτομα να κυνηγούν δύο άτομα στην πιο κεντρική πλατεία της Θεσσαλονίκης. Εγώ έχω το προνόμιο να περπατάω στο δρόμο χωρίς να φοβάμαι. Είναι όμως ευθύνη μου να προστατεύσω αυτούς που δεν έχουν το προνόμιο να μην φοβούνται.

Το συνέδριο «The Upfront Initiative» διοργανώνεται από τη LiFO και την Tsomokos Communications.

 

Υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

 

Με τη στήριξη

Δήμος Αθηναίων, Γραφείο Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα

 

Donors: ΔΕΗ

 

Χρυσοί Χορηγοί: Αθηναϊκή Ζυθοποιία, JTI (Japan Tobacco International), MSD, METRO

 

Χορηγοί: Accenture, Adidas, Cepal, Deloitte, Εθνική Ασφαλιστική, Eurobank, EY (Ernst & Young), Google, Mastercard, Novibet, PwC, Roche, SRS Group of Companies, Teleperformance, Vodafone, XM

 

Υποστηρικτές: IKEA, Absolute, Δειπνοσοφιστήριον, DESMOS, Diversity Atlas, Diversity Charter Greece, efood, Endless, Generali, Hellas EAP, Medecins Sans Frontieres, Orlando LGBT

 

Πηγή: ΤΣΟΜΩΚΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΑΕ

©amna.gr