Στάθης Αβραμίδης: Δεν υπάρχουν καταγγελίες για φαινόμενα διαφθοράς στην υπηρεσία μας–Συνέντευξη στον Γαβριήλ Αβραμίδη

Ο αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Στάθης Αβραμίδης, με πολλά χρόνια εμπειρία σε αυτοδιοικητικές θέσεις, θεωρεί πως τα προσόντα και τα χαρακτηριστικά ενός ανθρώπου στην αυτοδιοίκηση, για να είναι επιτυχημένος και αποτελεσματικός είναι: Αγάπη για αυτό που κάνει, γνώση του αντικειμένου, ικανότητα συνεργασίας και σεβασμό προς το συνάνθρωπο.

Γ. Αβραμίδης: Κύριε Αβραμίδη ποιες είναι οι αρμοδιότητες σας, ως αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών;

Στάθης Αβραμίδης: Οι Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ασκούν αρχικά τις αρμοδιότητες που προβλέπονται από το Ν.3852/2020. Παράλληλα, ασκούν τον έλεγχο, την παρακολούθηση, την εκτέλεση και την έκδοση διοικητικών πράξεων, που αφορούν τεχνικά θέματα σταθμών εξυπηρέτησης οχημάτων, τεχνικών στοιχείων αυτοκινήτων, θέματα επικοινωνιών όπως η χορήγηση, ανανέωση και ανάκληση αδειών εγκατάστασης και λειτουργίας ραδιοσταθμών CB, ερασιτεχνικών και πειραματικών σταθμών ασυρμάτου και ειδικών ραδιοδικτύων. Επίσης, ασχολούνται με τη διενέργεια θεωρητικών και πρακτικών εξετάσεων υποψηφίων οδηγών, εξετάσεων χορήγησης ειδικών αδειών οδήγησης ταξί, εξετάσεων χορήγησης πιστοποιητικών σε διαχειριστές μεταφορικών επιχειρήσεων, κ.α.

Γ. Αβραμίδης: Ποια είναι η σχέση σας με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών; Έχετε συναρμοδιότητα με την κεντρική διοίκηση σε κάποια θέματα ή δεν εμπλέκεται καθόλου το αρμόδιο υπουργείο στις δικές σας αρμοδιότητες;

Στάθης Αβραμίδης: Το υπουργείο χαράσει την πολιτική που θέλει να εφαρμόζεται στη χώρα, και εμείς ως περιφέρεια, στα πλαίσια της άριστης συνεργασίας, υλοποιούμε τις αποφάσεις και το σχεδιασμό του.

Γ. Αβραμίδης: Πως εξυπηρετούνται τώρα οι πολίτες από τις υπηρεσίες της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών με τα περιοριστικά μέτρα λόγω της πανδημίας; Υπάρχει κάποιος τηλεφωνικός αριθμός για πληροφορίες στον οποίο μπορούν να απευθύνονται οι πολίτες; Η μεταφορά της Ανατολικής Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών από την περιοχή της Θέρμης στην Βασιλίσσης Όλγας 198, εξυπηρετεί καλύτερα τους πολίτες;

Στάθης Αβραμίδης: Οι πολίτες εξυπηρετούνται με γνώμονα πρωτίστως την ασφάλειά τους. Οι τρόποι με τους οποίους οι υπηρεσίες εξυπηρετούν τους πολίτες και τους επαγγελματίες, είναι είτε κλείνοντας τους ραντεβού τηλεφωνικά, είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Η μετεγκατάσταση της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών Ανατολικής Θεσσαλονίκης, φυσικά εξυπηρετεί, διότι η υπηρεσία στεγάζεται πλέον εντός της πόλης, κάνοντας ευκολότερη και συντομότερη την προσέγγιση των επαγγελματιών και των πολιτών σε αυτήν. Επίσης, συμβάλλει στην εξοικονόμηση πολλών χιλιάδων ευρώ προς όφελος της Περιφέρειας, διότι ο χώρος στον οποίο στεγάζεται η υπηρεσία ανήκει στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Γ. Αβραμίδης: Έχετε καθόλου καταγγελίες πολιτών για φαινόμενα διαφθοράς στην υπηρεσία σας; Πόσο αδιάβλητο είναι το σύστημα εξέτασης των υποψηφίων οδηγών; Μπορεί να θωρακιστεί ώστε να μην υπάρχει δυνατότητα κίνησης μαύρου χρήματος;

Στάθης Αβραμίδης: Όχι, δεν υπάρχουν καταγγελίες για φαινόμενα διαφθοράς. Επειδή έχουν διαπιστωθεί κάποια ”κενά” στο σύστημα εξέτασης των υποψηφίων οδηγών, το υπουργείο προχωράει στη θέσπιση νέων μέτρων για τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας.

Γ. Αβραμίδης: Με τους συναδέλφους σας αντιπεριφερειάρχες των άλλων περιφερειών ανταλλάσσετε εμπειρίες;

Στάθης Αβραμίδης: Φυσικά και ανταλλάσσουμε απόψεις και εμπειρίες με τους συναδέλφους αντιπεριφερειάρχες όλης της επικράτειας αλλά κυρίως με τους συναδέλφους της Αττικής, του Ηρακλείου και των Πατρών, για την εφαρμογή καλύτερων πρακτικών και την προώθηση των διαδικασιών εκείνων που θα μας οδηγήσουν στο βέλτιστο αποτέλεσμα.

Γ. Αβραμίδης: Γνωρίζετε μήπως πως λειτουργούν οι αντίστοιχες υπηρεσίες σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες; Γίνεται με τον ίδιο τρόπο όπως στη χώρα μας η εξέταση των οδηγών;

Στάθης Αβραμίδης: Η κάθε χώρα έχει το δικό της σύστημα εξέτασης των οδηγών, κάτι το οποίο λαμβάνεται υπ’ όψιν από το Υπουργείο Μεταφορών της χώρας μας, έτσι ώστε να ενσωματωθεί ότι θετικό περιέχεται σε αυτό που τα άλλα κράτη εφαρμόζουν.

Γ. Αβραμίδης: Στο μεγάλο ζήτημα της κυκλοφοριακής αγωγής έχετε ως αντιπεριφέρεια κάποιο ρόλο; Γίνεται κάποια ενημέρωση στα σχολεία;

Στάθης Αβραμίδης: Ενημέρωση κυκλοφοριακής αγωγής γίνεται στα σχολεία, στο Ινστιτούτο Μεταφορών, στη Διεύθυνση Τροχαίας, όπως και σε άλλους ιδιωτικούς φορείς που απευθύνονται σε εμάς, αλλά στην παρούσα φάση η εν λόγω διαδικασία έχει διακοπεί λόγω των περιοριστικών μέτρων που εφαρμόζει η χώρα μας, στο πλαίσιο αντιμετώπισης του κορωνοϊού.

Γ. Αβραμίδης: Που βρίσκεται η χώρα μας και ειδικότερα η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σε σχέση με τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο δείκτη οδικών ατυχημάτων;

Στάθης Αβραμίδης: Δεν έχουμε στοιχεία για το δείκτη οδικών ατυχημάτων.

Γ. Αβραμίδης: Πέρα από την διαχείριση των αρμοδιοτήτων σας έχετε κάποια σκέψη για τη βελτίωση των υπηρεσιών προς τους πολίτες ή για την ψηφιοποίηση του αρχείου της διεύθυνσή σας;

Στάθης Αβραμίδης: Γίνανε βήματα για τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχουμε στους πολίτες. Βρισκόμαστε σε διαδικασία υλοποίησης περισσοτέρων των 40 διαδικασιών για την εξ’ αποστάσεως εξυπηρέτηση των πολιτών, πρόγραμμα, το οποίο θα προάγει τη διαφάνεια, θα αντιμετωπίσει εν μέρει την έλλειψη προσωπικού και θα παρέχει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου προς τους συμπολίτες μας. Ταυτόχρονα, προβλέπεται να υλοποιηθεί και ένα κολοσσιαίο έργο, αυτό της ψηφιοποίησης εκατομμυρίων φακέλων, που θα διευκολύνει τόσο το έργο των υπαλλήλων μας, όσο και τους συμπολίτες μας.

Γ. Αβραμίδης: Έχετε υπηρετήσει πολλά χρόνια την αυτοδιοίκηση, από το 1994 ως νομαρχιακός σύμβουλος Θεσσαλονίκης και εκλέγεστε συνεχώς μέχρι σήμερα, έχοντας αναλάβει πολλές θέσεις ευθύνης. Ως άνθρωπος είστε πάντα προσιτός στους πολίτες και απαντάτε σε όλα τα τηλέφωνα. Ποια θεωρείτε πρέπει να είναι τα προσόντα και τα χαρακτηριστικά ενός ανθρώπου στην αυτοδιοίκηση, για να είναι επιτυχημένος και αποτελεσματικός;

Στάθης Αβραμίδης: Αγάπη για αυτό που κάνει, γνώση του αντικειμένου, ικανότητα συνεργασίας και σεβασμό προς το συνάνθρωπο.