Σκινδαλμοί Ψηφιακής Ζωγραφικής (Μέρος Ζ΄) – Tου Αθανασίου Τσακνάκη.

Σκινδαλμός 15. Ο καταξιωμένος Ιταλός ζωγράφος και καλλιτεχνικός σύμβουλος Andrea Mancini, γαλουχημένος στο φιλότεχνο περιβάλλον της Φλωρεντίας, τονίζει: «Η ψηφιακή ζωγραφική, χρόνια τώρα, και ολοένα και περισσότερο, μοιάζει να είναι η συνέχεια και, αν θέλετε, μία αληθινή και αυθεντική “αναγέννηση” – με σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία – της αναπαραστατικής ζωγραφικής, ιστορικής ή φανταστικής, της κλασικής παράδοσης. Σε τελική ανάλυση, απλώς κοιτάξτε τους εμπνευσμένους διδασκάλους, που λατρεύονται από πλήθη νέων ψηφιακών ταλέντων. Από τον Caravaggio στον Friedrich ή από τον Vermeer στον Boecklin, η συστηματική μελέτη τού φωτός, της ατμόσφαιρας και της σκηνογραφικής εφεύρεσης έγιναν και πάλι οι αναφορές της νέας φαντασίας, που ποτέ δεν ήταν τόσο ζωντανή και πραγματική στις εικαστικές τέχνες. Όλα αυτά χάρη κυρίως στα tablet γραφικών νέας γενιάς, που προσφέρουν pixel ως αληθινά χρώματα, διαδραστικές οθόνες ως πραγματικές παλέτες, τεχνικές «natural» και τεχνολογικό αποτύπωμα που έχει μειωθεί στο ελάχιστο, που επέτρεψαν την μεγάλη ανάπτυξη νέων ιδεών και νέων εικόνων, που έχουν πλέον γίνει απαραίτητες στον κόσμο τής τέχνης, της επικοινωνίας και του design» [Πηγή: Accademia di Belle Arti di Firenze, Digital Painting / La Pittura Digitale, www.accademia.firenze.it/it/news/32-r-gli-articoli-1/incontro-digital-painting].

Σκινδαλμός 16. Ο Ιταλός ψηφιακός δημιουργός Andrea Tarroni, στην ιστοσελίδα «Andrea Tarroni Design» (www.andreatarroni.com), δηλώνει: «Όπως σε όλες τις μορφές εικαστικών, η βασική τεχνική προσέγγιση παραμένει ακριβώς η ίδια. Ακόμη και στην ψηφιακή ζωγραφική είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε όλες τις θεμελιώδεις πτυχές τού σχεδίου και της ζωγραφικής, όπως το φως, το χρώμα, τα σχήματα, την σύνθεση κ.τ.λ., και να προπονούμαστε συνεχώς στον συντονισμό μεταξύ χεριού και εγκεφάλου».

Σκινδαλμός 17. Στην σαφή περιγραφή-παρουσίαση τού εκπαιδευτικού προγράμματος «Dalla Foto alla Pittura Digitale: le nuove frontiere dell’ arte» [Από την Φωτογραφία στην Ψηφιακή Ζωγραφική: τα νέα σύνορα της τέχνης], το οποίο πραγματοποιήθηκε από τις 11/3/2023 έως τις 28/3/2023, στις αίθουσες του Καλλιτεχνικού Λυκείου «D. Colao», στην Vibo Valentia της Καλαβρίας (Νότια Ιταλία), υπό την εποπτεία του καθηγητή Giancarlo Staropoli, τονίζεται ότι «Η ψηφιακή τέχνη αναφέρεται σε ένα πλήθος καλλιτεχνικών τάσεων, που σχετίζονται με τεχνολογίες οι οποίες αλλάζουν συνεχώς. Μερικές από αυτές τις πρακτικές έχουν γίνει αναπόσπαστο μέρος τού σημερινού κόσμου και ενσωματώνονται στην καθημερινή ζωή. Ωστόσο, καθώς η ισχύς των ηλεκτρονικών υπολογιστών και των προγραμμάτων τους αυξάνεται καθημερινά, νέοι καλλιτεχνικοί ορίζοντες μπορούν να γίνουν αντιληπτοί και να ανοίξουν για τον ψηφιακό καλλιτέχνη».

Αρχική φωτογραφία ανάρτησης: λεπτομέρεια από τον πίνακα ψηφιακής ζωγραφικής «Κως Αρχαία», του γράφοντος.

Ακολουθούν πέντε έργα ψηφιακής ζωγραφικής του γράφοντος, από την συλλογή «Φιλτάτη Νήσος Κως».

1. «Κως Μυστηριακή»

2. «Κως Ιερή»

3. «Κως Μυθική»

4. «Κως Ιατρική»

5. «Κως Οχυρή»

(συνεχίζεται…)