Δήμος Αιγιαλείας- Δ.Ε. Αιγείρας: Η τέχνη στο αυτόφωρο – του Κρικόρ Τσακιτζιάν

Στο αυτόφωρο οδηγήθηκε η εικαστικός Ειρήνη Παγώνη, στη γενέτειρά της, την Αιγείρα. Ο λόγος ήταν, η εικαστική παρέμβαση που έκανε σε κάποιο έρημο δρόμο της πόλης, όμως πλήρωσε πρόστιμο όχι για την καλλιτεχνική της δράση, αλλά για κατάληψη οδοστρώματος ύψους 200 ευρώ, επειδή καθόταν σε ένα καφάσι και ζωγράφιζε την άσφαλτο. Εξ’ άλλου ποιός ήταν αυτός που θα μπορούσε να κρίνει την τέχνη και να την τιμωρήσει; 

Η καταγγελία έγινε προφανώς από πολιτικό της αντίπαλο, επειδή η κ. Παγώνη αποφάσισε να ασχοληθεί με τα κοινά της γενέτειράς της, με σκοπό να ομορφύνει την πόλη της, η οποία δεν φημίζεται για την αισθητική και την ομορφιά της. Κάθε άλλο θα έλεγε κανείς. Είναι μια πόλη άχρωμη, χωρίς ίχνος αισθητικής, που μοιάζει να είναι αφημένη να γερνά στο χρόνο και να θυμίζει πόλη εγκαταλειμμένη από τους πολιτικούς της άρχοντες.  

Σε συνδυασμό με τις μυρωδιές που αναδύονται από τα λύματα που κατακλύζουν τις ακτές της πόλης καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, δημιουργείται μια εικόνα διόλου ελκυστική για να την εντάξει κανείς στους ταξιδιωτικούς του προορισμούς για ολιγοήμερες αποδράσεις ή για καλοκαιρινές διακοπές. 

Η κυρία Παγώνη είναι μια καλλιτέχνης διεθνούς κύρους, με βραβεύσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ένα σημαντικό κεφάλαιο των τεχνών για τη χώρα μας. Οι κριτικοί τέχνης σε Ελλάδα και εξωτερικό, εδώ και δεκαετίες γράφουν διθυραμβικά σχόλια για τα έργα της. 

Αντί να την παρακαλέσουν να πάρει τα σύνεργά της και να αναλάβει να βάλει χρώμα σε μια άχρωμη πόλη σαν την Αιγείρα και να της είναι ευγνώμονες κάτοικοι και αρχές, την κατήγγειλαν σαν να θεώρησαν ότι ασχημονεί στον τόπο τους, όπως όλοι εκείνοι που γράφουν διάφορα συνθήματα οπαδικά ή πολιτικά στους τοίχους. 

Περισσότερο απ’ ότι ασχημονούν όλα αυτά τα χρόνια, όσοι πέρασαν από το τιμόνι του δήμου αυτής της πόλης, δεν θα μπορούσε κανείς άλλος. Πόσο δε μάλλον ένας καλλιτέχνης, με τόσες σπουδές αλλά και με έμφυτο ταλέντο στην τέχνη της αισθητικής.

Φαίνεται πως οι παρεμβάσεις της κ. Παγώνη στην αντιαισθητική όψη της πόλης της Αιγείρας, προκάλεσαν τέτοιο πολιτισμικό σοκ σε ορισμένους κατοίκους της, σαν κι αυτό που προκάλεσε στο κοινό ο ιδιοφυής καλλιτέχνης  Άντι Γουόρχολ, όταν ανακάλυψαν τα αντικείμενα που μάζευε επί χρόνια και τον βάφτισαν ρακοσυλλέκτη, μέχρι να καταλάβουν τι τέχνη προωθούσε για να υποκλιθεί στο τέλος στο έργο του, ολόκληρος ο κόσμος. 

Είναι απορίας άξιο για την κυρία Παγώνη, για το κουράγιο που δείχνει να μπει στην αρένα της πολιτικής, και να ζήσει μια προεκλογική διαδικασία που κονιορτοποιεί όλες τις ανθρώπινες αξίες και αρχές, σαν μπλέντερ που δεν αφήνει τίποτα να διατηρηθεί ακέραιο.   

Όπως και να έχει, της εύχομαι καλή δύναμη και καλή επιτυχία.