Ας θυμηθούμε: «Μαλβίνα Κάραλη και οι θανατηφόρες ατάκες της» – Του Παν. Αναστόπουλου

Η Μαλβίνα Κάραλη (1954-2002), γεννήθηκε στο Ισραήλ (όπως είχε πει η ίδια) ως Μαρία Ελένη Σακκά στις 2 Φεβρουαρίου του 1954 και μεγάλωσε στη Χαλκίδα και στην Αθήνα. Αποφοίτησε από το Αρσάκειο και σπούδασε κυβερνητική στο Παρίσι. Εργάστηκε για πολλά χρόνια ως δημοσιογράφος σε εφημερίδες όπως η Απογευματινή και η Ελευθεροτυπία και ως αρθρογράφος σε περιοδικά όπως η Γυναίκα, το Κλικ, το Φαντάζιο, τα Επίκαιρα, το Ο1, το Symbοl του Επενδυτή. Κάποιες στήλες της, μάλιστα, άφησαν εποχή, όπως το “Επ`αυτοφόρω” στη Γυναίκα και “Σαββατογεννημένη” στο Symbol. Τηλεοπτικά έχει αφήσει ιστορία κυρίως με τις απολύτως προσωπικές και ιδιοσυγκρασιακές συνεντεύξεις επωνύμων που έκανε στο Seven και βέβαια με τα σατυρικά δελτία ειδήσεων Malvina Line (ΣΚΑΪ), Malvina Hostess (Mega), Μalvina Rixten. Έγραψε τα βιβλία «Αθώος σαν αγαπημένος», «Τα κορίτσια της Σαβάνα», «Πιο πολύ, πιο πολλοί», τη συλλογή δημοσιευμάτων «Ο έρωτας και άλλες πολεμικές τέχνες» από την περίοδο 1989-1996 και σειρά πέντε βιβλίων μαγειρικής υπό τον γενικό τίτλο «Η κουζίνα της Μαλβίνας-Μαλβινέζικα». Επίσης, έγραψε την μυθιστορηματική βιογραφία της Αλίκης Βουγιουκλάκη («Γλυκό κορίτσι»).

Η τηλεοπτική της καριέρα ξεκίνησε στην ΕΡΤ και συνέχισε στους τηλεοπτικούς σταθμούς , ΑΝΤ1, ΣΚΑΙ, Mega Channel, Star Channel,κ.α. Η Μαλβίνα Κάραλη, έχει αφήσει ιστορία κυρίως με τις απολύτως προσωπικές συνεντεύξεις επωνύμων που έκανε στο Seven και με σατιρικά. Έφυγε στα 50 της μόλις χρόνια. Η αστή, διανοούμενη ουσιαστικά Μαλβίνα Κάραλη έφυγε 7 Ιουνίου 2002.

Η μορφή της Μαλβίνα Κάραλη, αποτέλεσε σταθμό για τις γυναίκες της εποχής, αλλά και για τους άντρες, καθώς υπήρξε μια σαρωτική προσωπικότητα που αποτέλεσε σχολή για δημοσιογράφους και όχι μόνο. Αρθρογράφος, συγγραφέας, ασύγκριτη μαγείρισσα, αρχισυντάκτρια και παρουσιάστρια σατυρικών δελτίων ειδήσεων, αλλά και ρεμπέτισσα σε πάλκο για κάποιο διάστημα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που αναρωτιούνται τί θα έλεγε σήμερα αυτή η γυναίκα, που με πρωτοφανές χιούμορ και χάρη μαζί κατακεραύνωσε από τον τότε πρωθυπουργό Σημίτη μέχρι κάθε σύστημα εξουσίας. Γοητεία είχε. Οξυδερκής ήταν. Ετοιμόλογη και ανατρεπτική την έλεγες. Απρόβλεπτη και με αστείρευτο χιούμορ τα σατυρικά της επικαιρότητας βίντεο της, κυκλοφορούν συνεχώς στα social media, με μεγάλη επισκεψιμότητα ακόμη και σήμερα.

Η Μαλβίνα Κάραλη έκανε ακόμη και τις δύσκολες μέρες της χημειοθεραπείας όταν έδινε τη μάχη με τον καρκίνο στη Νέα Υόρκη και στην Αθήνα υλικό για σκέψη, καύσιμο και κείμενα που διαβάζονται ακόμη απνευστί. Είναι ακόμη αγαπητή σε όσους τη γνωρίζουν μέσα από τα έργα της και ποτέ δεν την είχαν δει όσο ζούσε. Οι νέοι όλων των εποχών την αγαπούν. Χρησιμοποιούν τις ατάκες της και πολλοί ψάχνουν να βρουν τα βιβλία της. Τα κείμενά της αναδημοσιεύονται στα σάιτ καθημερινά και όσοι τα διαβάζουμε, αισθανόμαστε ότι μας κοιτάει με τα υπέροχα γαλάζια μάτια της και γελάει.

Η Μαλβίνα παντρεύτηκε τρεις φορές και απέκτησε τρία παιδιά. Την Μελίτα, τον Μίνωα και την Μαριάννα. Η Μαλβίνα πόθησε βαθιά, αγαπήθηκε επίσης, και μέσα από τα βιώματά της, μας χάρισε μερικές εξαιρετικές ατάκες για τον έρωτα. Ατάκες που οι παλιοί τις χρησιμοποιούμε συχνά, όσοι την θυμόμαστε, αλλά και οι νέοι που την μαθαίνουν μέσα από τα κείμενα της.

– «Ή είμαι ερωτευμένη και δυστυχώ με τρόπο αστείο, ή είμαι λογική και πλήττω θανάσιμα»
– «Στον έρωτα όταν έχεις σταθερές βάσεις, καλή ανατροφή, σωστές χαρακτηρολογικές δομές την χάνεις την αξιοπρέπειά σου απέναντι στον άλλον… διαφορετικά είσαι βλάκας».
– «Σπάστηκα με την ατάκα σου “Κοίτα να διασκεδάσεις”. Δε γουστάρω να περνάω καλά χωρίς εσένα. Θέλω να λες από μέσα σου να είναι όλα μαύρα εκεί που πάει χωρίς εμένα. – γιατί έτσι λέω κι εγώ. Τι να σου κάνω ανωτερότητες; Γιατί είμαστε έτσι φτιαγμένοι να μη μας αρέσει να περνάει καλά ο άλλος χωρίς εμάς»
– «Σημασία δεν έχει μόνο ποιον αγαπάς, αλλά με ποιον μπορείς να είσαι ο πραγματικός εαυτός σου. Εγώ έτσι είμαι μαζί σου και ξέρω πως με μένα είσαι ο εαυτός σου και θα είμαι ο υπασπιστής σου σε κάθε πετροπόλεμο».
– «-Γιατί τα κάνεις αυτά; -Γιατί είμαι αδύναμη, κακομαθημένη και σ’ αγαπάω»
– «Άντρας είναι ένας, ο άντρας μου. Ενδιάμεση κατάσταση δεν υπάρχει»
– «Θα ευχηθώ αυτό που εύχομαι πάντα. Να γίνει το καλύτερο για σένα και να είμαι κι εγώ εκεί κοντά. Και πιο κοντά να μη γίνεται»
– «Αν είναι κακό να σκοτώνεις τον πλησίον σου δίχως λόγο, είναι χίλιες φορές πιο κακό να ερωτεύεσαι και να αγαπάς τον πλησίον σου δίχως λόγο»
– «Οι άνθρωποι όταν είναι να ξεπεραστούν, ξεπερνιούνται όπως οι μόδες»
– «Άνδρας που δεν είναι τώρα, δεν ήταν ποτέ»
– «Άντρας είναι ένας. Ο άντρας μου»…. «Άντρας είναι αυτός που σου διασφαλίζει μια τέτοια γυναικεία, προστατευμένη ζωή, ώστε αν χρειαστεί να την αφηγηθείς στη μάνα σου, να μην ντραπείς, να μην ανησυχήσει»
– «Ο άντρας πρέπει να έχει αντίληψη του κόσμου για να συνεχίζεις εσύ να ζεις ξέγνοιαστα»
– «Είμαι πάνω από όλους και κάτω από αυτόν»
– «Δε θα μπορούσα να είμαι ποτέ με έναν οικοδόμο ή γιατρό ή πολιτικό μηχανικό. Θα μπορούσα να είμαι μόνο με έναν άνθρωπο που εκφράζεται…. Πρέπει κάτι να τον τρώει, να του καίει τα σπλάχνα»
– «Ο ταλαντούχος άνθρωπος, ότι κι αν κάνει, το κάνει εμπνευσμένα. Και η Κόλαση να σε περιμένει μαζί του, θα είναι μια παραδεισένια Κόλαση. Ενώ από τον ατάλαντο άνθρωπο να μην περιμένεις τίποτα καλό. Και ο Παράδεισός του ανούσιος»
– «Εγώ γλίτωσα και δεν είμαι πλέον σαν κι εσάς. Και χόρτασα. Και λεφτά. Και οικογένεια κι αγάπη. Κυρίως αγάπη. Εγώ, που μέχρι πέρυσι, αν με άγγιζες ακόμα και εξ αποστάσεως, ούρλιαζα “πίσω μου σ έχω σατανά”. Εγώ χόρτασα. Ένα χειμώνα αγάπη. Μια άνοιξη ελπίδα. Κι ένα καλοκαίρι προοπτική. Ολόκληρο προοπτικές. Εγώ, η ξεγραμμένη. Χρειάστηκε να ξεγραφτώ για να μπορέσω και να συμμορφωθώ και να αγαπήσω και να αγγίξω και να ανταποδώσω και τα πάντα»

Όποιον και να είχε δίπλα της, ακολουθούσε το ίδιο παράξενο, καυστικό, “προχω” ύφος που τόσο πολύ αγαπήθηκε από όλους.


Παν. Αναστόπουλος