Απατεώνες άδειασαν λογαριασμό με πλαστό μήνυμα

Πανικοβλήθηκε ένας κάτοικος οικισμού της Ροδόπης, όταν έλαβε μήνυμα στο κινητό του τηλέφωνο, από την τράπεζά του, όπως νόμισε, και που τον ενημέρωνε ότι δήθεν παρατηρήθηκε ύποπτη συναλλαγή στον λογαριασμό του.

Δυστυχώς, δεν υποψιάστηκε ότι επρόκειτο για απάτη και ακολούθησε το link που περιείχε το μήνυμα. Πληκτρολόγησε τους κωδικούς e-banking του, αφού έπρεπε όπως έλεγε το μήνυμα να κάνει επιβεβαίωση, οπότε άγνωστος έκανε άμεσα, πέντε συναλλαγές ύψους 7.163 ευρώ.

Το θύμα υπέβαλε καταγγελία στην Ασφάλεια Κομοτηνής που διενεργεί προανάκριση και οι έρευνες των αστυνομικών, σε συνεργασία με την Τράπεζα, για την ταυτοποίηση του δράστη ο οποίος τον εξαπάτησε, βρίσκονται σε εξέλιξη.

Εάν έχετε κάποιο πρόβλημα ή δεν είστε σίγουροι για το εάν πρόκειται για απάτη, καλό είναι πρώτα να επικοινωνήσετε με την τράπεζά σας.

Στοιχειώδεις οδηγίες για να προστατευτείτε:

– Πρέπει να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με μηνύματα που σας ενημερώνουν για δήθεν προβλήματα με λογαριασμούς, κάρτες ή το e-Banking σας.
– Εάν υποψιάζεστε ότι υπάρχει κάποιο ζήτημα με λογαριασμούς ή κάρτες σας, μεταβείτε απευθείας στο e-Banking ή το Mobile App χωρίς να ακολουθήσετε κάποιον σύνδεσμο.
– Παρατηρήστε εάν το μήνυμα είναι προσωποποιημένο ή εάν έχει λάθη και ανακρίβειες. Τα απατηλά μηνύματα αποστέλλονται μαζικά και δεν αναγράφουν το όνομα του πελάτη ούτε τον λογαριασμό που έχει το πρόβλημα. Επιπλέον, συνήθως υπάρχουν ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη. Αυτά είναι ενδείξεις ότι πρόκειται για απάτη.
– Να ελέγχετε προσεκτικά την περιγραφή των μηνυμάτων (SMS, Viber) που λαμβάνετε μαζί με τον Κωδικό μιας Χρήσης (OTP) για την έγκριση συναλλαγών.
– Ενεργοποιήστε υπηρεσίες ειδοποιήσεων για να ενημερώνεστε για την κίνηση προϊόντων σας. Έτσι θα λαμβάνετε email ή SMS αμέσως μόλις πραγματοποιηθεί μια συναλλαγή σε λογαριασμό ή κάρτα σας.
– Επικοινωνήστε με την αστυνομία

Διαβάστε επίσης:

Κόρινθος: Ανθρώπινα οστά εντοπίστηκαν σε εγκαταλελειμμένο σπίτι