Black Friday … εν μέσω πανδημίας! – Mary’s Notes – Άρθρο της Μαίρης Λεριά

Black Friday

Ιδιαίτερα καταναλωτικό άτομο δεν με λες.
Τουλάχιστον με την ουσιαστική έννοια του όρου.
Που ζει δηλαδή και αναπνέει προσδοκώντας το απόλυτο shopping therapy ως αγχολυτικό και επιβεβαιωτικό της γυναικείας φιλαρέσκειας. Όχι ότι δεν μου αρέσει να αγοράζω ρούχα ή καλλυντικά, αλλά η συχνότητα με την οποία γίνεται οροθετείται σε αναγκαστικά πλαίσια ανανέωσης της γκαρνταρόμπας κάθε σεζόν.
Αντιθέτως δηλώνω ένθερμη υποστηρίκτρια των αγορών καλλυντικών και πάσης φύσεως προϊόντων περιποίησης της επιδερμίδας.
Μαζί με αυτά πρόσθεσε και αγορές υπηρεσιών ομορφιάς σε αγαπημένα ινστιτούτα και σπα. Απαραίτητη προϋπόθεση το ανάλογο οικονομικό budget, που ποτέ δεν είναι αρκετό. Δεν ξέρω.. .
Με κάνει καταναλωτική όλο αυτό ; Μπορεί. Πάντως η έννοια των εκπτώσεων και της Black Friday δεν με απασχόλησε ποτέ ιδιαίτερα. Ιδίως η Black Friday! Όρος σχετικά καινούργιος για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς. Διότι μπορεί στην Αμερική η Μαύρη Παρασκευή να ορίζεται ως άτυπη εθνική εορτή καταναλωτισμού και αγορών από τη δεκαετία του 60 αλλά αν έλεγες σε κάποιον στα 90ς ότι περιμένεις τη Black Friday για να αγοράσεις είδη οικιακής χρήσης, ρούχα, οικιακές συσκευές, ηλεκτρονικά είδη και παντός τύπου γκατζετάκια θα σε περνούσε σίγουρα για τρελό. Βέβαια τώρα που το καλοσκέφτομαι αν επίσης έλεγες σε κάποιον ότι εν έτη 2020 θα βίωνες τον φόβο και την καθημερινή αμφιβολία μιας πανδημίας που ακούει στο όνομα covid-19, ότι θα κυκλοφορούσες με μάσκα και ότι θα έκανες αγορές on line επίσης θα σε περνούσε για τρελό . Επί του θέματος τώρα και της Black Friday ή ακόμη καλύτερα της Black εβδομάδας.
Διότι έτσι ακριβώς εξελίσσεται φέτος.

Μια εβδομάδα προσφορών για όλα τα γούστα. Black Friday ακόμη και στις αγορές σου στο supermarket. Η φετινή Black Friday διαφοροποιείται ως προς ένα βασικό σημείο αναφορικά με την μαύρη Παρασκευή της προηγούμενης χρονιάς. Δεν είναι ανοιχτά τα καταστήματα! Δεν λειτουργεί το λιανεμπόριο. Δεν μπορείς να αγοράσεις από το κατάστημα, να εξυπηρετηθείς από τον πωλητή και επ ουδενί δεν μπορείς να χαζέψεις βιτρίνες! Πω πω! Τι ωραία αίσθηση αλήθεια! Μου έχει λείψει. Να χαζεύω βιτρίνες κάνοντας ασυναίσθητα μια άτυπη έρευνα αγοράς σε συνεργασία με το καταναλωτικό μου υποσυνείδητό μέχρι να καταλήξω στο τι θέλω να αγοράσω. Black Friday λοιπόν με αγορές online. H βιτρίνα του καταστήματος έχει αντικατασταθεί από τις ηλεκτρονικές σελίδες του e-shop . Πωλητές δεν υπάρχουν και αν θέλεις να ενημερωθείς για το εκάστοτε προϊόν δεν έχεις παρά να πατήσεις κλικ στις λέξεις περιγραφή και χαρακτηριστικά προϊόντος. Το οποίο προϊόν το αγοράζεις επιλέγοντας τρόπο πληρωμής , ανάλογα με το τι σε εξυπηρετεί οικονομικά αλλά χωρίς να έχεις τη δυνατότητα να το πάρεις μαζί σου μόλις πατήσεις το <προσθήκη στο καλάθι> Περιμένεις υπομονετικά λοιπόν , διότι γίνεται χαμός με τα κούριερ εν μέσω πανδημίας, μέχρι να σου το φέρει στη πόρτα σου ο υπάλληλος της μεταφορικής.
Το περιμένεις μεταφράζεται στο ότι δεν το κουνάς ρούπι από το σπίτι σου. Γιατί εάν έρθει ο κούριερ και δεν σε βρει να περιμένεις υπομονετικά, έχει φύγει και εσύ ψάχνεις να βρεις τρόπο να παραλάβεις την παραγγελία σου.
Δεν τις λες και λίγες τις αλλαγές πάντως. Εκτός και αν είσαι συνηθισμένη/ος σε διαδικτυακό shopping. Παίζεις στα δάκτυλα τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των e-shop και πραγματοποιείς την ηλεκτρονική παραγγελία σου σε χρόνο dete .Αυτό που οπωσδήποτε παραμένει σταθερό είναι οι προσφορές! Μείον 40%, μείον 60% ! Διαφημίσεις τηλεοπτικές, ραδιοφωνικές και φυσικά διαδικτυακές.
Διαφημίσεις και στα social media μέσω προσφορών και εκπτωτικών κωδικών από αγαπημένους και μη influencers στο αγαπημένο κατά τα άλλα Instagram.
Και να μην θέλεις, νιώθεις την ανάγκη να χαζέψεις προσφορές και διαφημίσεις ρούχων, καλλυντικών, συσκευών κινητής τηλεφωνίας, υποδημάτων, εσωρούχων κτλ κτλ….

Δεν γνωρίζω την σχέση σου με τη Black Friday και το πιο πιθανό είναι να μην το μάθω ποτέ. Αυτό όμως που σίγουρα θα μοιραστώ μαζί σου είναι απλές συμβουλές, βιωματικές, για σωστές διαδικτυακές αγορές.

Καταρχάς τσέκαρε τι πραγματικά χρειάζεσαι. Μην ενθουσιάζεται το καταναλωτικό σου γίγνεσθαι με υπέρ προσφορές και καταλήξεις πάλι με άχρηστα ρούχα ή παπούτσια που δεν φοράς. Τσέκαρε το e-shop από το οποίο θα αγοράσεις. Φρόντισε να είναι κάποιο που γνωρίζεις αρκετά καλά και σου εμπνέει επαγγελματική και καταναλωτική αξιοπιστία.
Διασφάλισε τα δικαιώματα σου ως καταναλωτής . Ενημερώσου και εξασφάλισε επιστροφή προϊόντος ή χρημάτων (αν είναι εφικτό) σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος.
Τέλος …. Κάνε και μια έρευνα αγοράς. Χάζεψε <βιτρίνες >
διαδικτυακές. Όσες περισσότερες τόσο καλύτερα.
Βρες το προϊόν που θέλεις στη καλύτερη δυνατή τιμή της αγοράς.
Καλές αγορές λοιπόν!
Και η ευχή μια….
Του χρόνου τέτοια εποχή να απολαμβάνουμε Black Friday και shopping therapy χωρίς μάσκες. Χωρίς πανδημία. Με ατελείωτες βόλτες στα μαγαζιά, χαζεύοντας βιτρίνες και τον ενοχλητικό εκείνο πόνο, αργά το απόγευμα, στα πέλματα από τα ψηλοτάκουνα και τον ποδαρόδρομο στο κέντρο της πόλης….