Αλεξάνδρα Συμεωνίδου:  Η θρησκεία παίζει το σπουδαιότερο ρόλο στη ζωή των μουσουλμάνων – Συνέντευξη στον Γαβριήλ Αβραμίδη

Αλεξάνδρα Συμεωνίδου

Η συγγραφέας Αλεξάνδρα Συμεωνίδου γνωρίζει πολύ καλά τον ισλαμικό κόσμο, τον έζησε στην Σαουδική Αραβία παντρεμένη με Σαουδάραβα πιλότο. Κατάφερε περιπετειωδώς να διαφύγει από την κόλαση της χώρας και να έρθει στην Ελλάδα παίρνοντας μαζί της και τον γιο της Αλέξανδρο. Τονίζει πως οι μουσουλμάνοι μετανάστες δε μπορούν να ενσωματωθούν στην Ευρωπαϊκή κοινωνία. “Όσο και να το «παλέψουν» δεν θα ενσωματωθούν ποτέ. Είμαστε δύο εκ διαμέτρου αντίθετοι κόσμοι.  Εκείνοι έχουν την απαίτηση και την αναίδεια να επιβάλουν τα δόγματα τους στο ευρύ κοινωνικό σύνολο που τους παρέχει  γη και ύδωρ”.

 

Γ. Αβραμίδης: Κυρία Συμεωνίδου, είστε επιτυχημένη συγγραφέας, τα βιβλία σας έχουν γίνει μπεστ σέλερ, διαβάζουν σήμερα οι Έλληνες βιβλία ή έχουν μειωθεί οι αναγνώστες λόγω του ρόλου που παίζουν στη ζωή μας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;

Α. Συμεωνίδου: Λόγω των διαφόρων προβλημάτων της εποχής, η αγορά του βιβλίου αναμφισβήτητα  έχει πληγεί και έχει υποστεί μεγάλες μειώσεις. Θεωρώ ότι τα διαδικτυακά μέσα δεν έχουν επηρεάσει ακόμη τόσο πολύ το ελληνικό κοινό στην ανάγνωση ενός καλού ή οποιοδήποτε βιβλίου. Το πρόβλημα έγκειται στο ότι ζητείται αναγνωστικό κοινό στην Ελλάδα, παρ’ όλα αυτά το καλό βιβλίο παραμένει σταθερά κλασικό.

Γ. Αβραμίδης: Το βιβλίο σας “Εφιαλτικές νύκτες στην έρημο της Αραβίας” είναι ένα καθαρά αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα που διαβάστηκε και συζητήθηκε πολύ. Ποια είναι η θέση της γυναίκας στην ισλαμική κοινωνία;

Α. Συμεωνίδου: Είναι αλήθεια ότι το βιβλίο μου Εφιαλτικές Νύχτες ανήκει στη σφαίρα των κλασσικών αυτοβιογραφικών πονημάτων  όπου καθαρά  γίνεται αναφορά στη γυναίκα της ισλαμικής κοινωνίας. Μετά από τόσα χρόνια ήθελα να πιστέψω ότι θα υπήρχε κάποιος  ρινίδα φωτός και εκσυγχρονισμού σε αυτές τις ανείπωτες κοινωνίες.  Κατ’ εμέ δεν γίνονται βήματα μπροστά αλλά ολοταχώς προς τα πίσω διότι  η θρησκεία παίζει το σπουδαιότερο ρόλο στη ζωή των μουσουλμάνων. Πως μια γυναίκα μουσουλμάνα να μπορέσει να ξεφύγει, έστω και να το θέλει η ίδια, όταν είναι υπό κατοχή και ομηρεία  μέσα στην ίδια της την οικογένεια και εν συνεχεία  από τον σύζυγο της;  Μιλάμε για μια υποδεέστερη, ανύπαρκτη θα έλεγα θέση που κατέχει  η γυναίκα στις κοινωνίες  αυτές, έρμαιο μιας μοίρας  που τις  γέννησε γένους θηλυκού.  Ποια θέση  κατέχει όταν ακόμη και στις πλουσιότερες  τάξεις  αρνείται να δείξει το πρόσωπο της σε φωτογραφία και δείχνει μόνο τα χέρια της; Σε εσάς αφήνω τα συμπεράσματα…

Γ. Αβραμίδης: Υπάρχει ένα συνεχές ρεύμα μουσουλμάνων προσφύγων και παράνομων μεταναστών που με την τουρκική καθοδήγηση μπαίνουν στην χώρα μας, ποια είναι η άποψή σας; Μπορεί ο πληθυσμός αυτός να ενσωματωθεί σε δυτικά πολιτιστικά πρότυπα;

Α. Συμεωνίδου: Όσο και να το «παλέψουν» δεν θα ενσωματωθούν ποτέ. Είμαστε δύο εκ διαμέτρου αντίθετοι κόσμοι, δεν υπάρχει τίποτα το κοινό που να  καθορίζει την οντότητα τους  να ενσωματώνεται στην χώρα που τους φιλοξενεί. Εν αντιθέσει, και το υποστηρίζω ακραδάντως, εκείνοι έχουν την απαίτηση και την αναίδεια να επιβάλουν τα δόγματα τους στο ευρύ κοινωνικό σύνολο που τους παρέχει  γη και ύδωρ.

Γ. Αβραμίδης: Ανησυχείτε καθόλου για τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσει στο μέλλον η Τουρκία στην χώρα μας έχοντας έναν πληθυσμό ενός ή δύο εκατομμυρίων μουσουλμάνων που επηρεάζει;

Α. Συμεωνίδου: Ανησυχώ παρά πολύ! Δεν χρειάζεται να είναι κάποιος διορατικός για να καταλάβει και να αντιληφθεί τον μόνιμο κίνδυνο από τον οποίον περιστοιχιζόμαστε… μια χώρα που μας επιβουλεύεται από τότε που ενεφανίσθη ιστορικά. Ο Έλληνας διαφέρει απ’ όλες τις απόψεις, είμαστε ένα  έθνος ανάδελφο που έχουμε ξεχωρίσει σαν λαός  με πολιτισμό.

Γ. Αβραμίδης: Ποιες είναι οι βασικές διαφορές του δυτικού σύγχρονου πολιτισμού από τον ισλαμικό πολιτισμό; Οι ισλαμιστές – τζιχαντιστές είναι απλά καλοί μουσουλμάνοι ή είναι εκτροπή από το ισλάμ;

Α. Συμεωνίδου: Όταν αναφερόμαστε  σε διαφορές μεταξύ του Δυτικού πολιτισμού  και του ισλαμικού είναι σαν να μιλάμε η « μέρα με τη νύχτα», έτσι πολύ απλά. Το πρώτο και βασικό είναι η έλλειψη του όρου « ατομική ελευθερία», όταν τα πάντα τελούνται κάτω από ένα  θρησκευτικό, φοβικό νόμο που  ελέγχει τις ζωές των πάντων και προ πάντων όπως προανέφερα  των γυναικών. Είναι ένας κόσμος δύο ταχυτήτων μέσα στον ίδιο τους τον πυρήνα. Η ιεραρχία στις τάξεις  αρχίζει από τον άντρα, που θεσπίζει και ελέγχει τα πάντα και υπό την σκιά του είναι όλοι οι υπόλοιποι. Αναφορικά με τους τζιχαντιστές θα έλεγα βεβαίως ότι είναι ακραίοι μουσουλμάνοι με «υπερβάλλοντα ζήλο» ως προς τη θρησκεία  αλλά με αποτελέσματα τραγικά. Πιστεύω ότι αποτελούν εκτροπή  βασιζόμενοι σε αρχές και πιστεύω  πολύ αναχρονιστικά ίσως και ανύπαρκτα μέσα στην ίδια τη θρησκεία της οποίας, θεωρώ, ότι βλάπτουν την εικόνα.

Διαβάστε επίσης:

Τα κούφια λόγια τα μεγάλα… – Άρθρο του Αρθούρου Καραγκιοζίδη

Άντε τώρα να πείσεις τους Έλληνες Χριστιανούς ότι το κράτος λειτουργεί Δημοκρατικά – Του Φάνη Παπαδόπουλου

Έτσι λειτουργεί ο «παραγοντισμός» στον αθλητισμό – Του Κρικόρ Τσακιτζιάν