Το Μάθημα των Θρησκευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση – Διδακτικές, Βιωματικές, Κατηχητικές Προσεγγίσεις και Πρακτικές Εφαρμογές

Σκοπός του προγράμματος είναι η κατανόηση της λειτουργίας και της δυναμικής του μαθήματος των Θρησκευτικών, ως μέρους της ευρύτερης θρησκευτικής εκπαίδευσης, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Μέσα από το πρόγραμμα οι εκπαιδευόμενοι θα αντιληφθούν ότι το μάθημα των Θρησκευτικών σήμερα βρίσκεται σε διαλεκτική σχέση και δράση με τη βιωματική και διαθεματική εκπαίδευση, περιέχει στοιχεία πολυπολιτισμικότητας και διαπολιτισμικότητας, και είναι σε θέση να ανταποκρίνεται στο ρόλο του, καλλιεργώντας και προάγοντας το κοινοτικό πνεύμα μέσω της συνεργατικής διαδικασίας μάθησης.

Μέσω του προγράμματος θα καταστεί δυνατή η σε βάθος μελέτη των παιδαγωγικών και εκπαιδευτικών μοντέλων που χρησιμεύουν στη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς και του τρόπου διδασκαλίας ενός θεολογικού και ομολογιακού μαθήματος, χωρίς αυτό να μετατρέπεται σε έκθεση ιδεολογικών αρχών και πεποιθήσεων.

 

Το πρόγραμμα απευθύνεται:

 

• σε νηπιαγωγούς, δασκάλους και θεολόγους καθηγητές,

• σε εν ενεργεία και μελλοντικούς εκπαιδευτικούς στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, καθώς και σε επαγγελματίες διοίκησης της εκπαίδευσης,

• σε κληρικούς, κατηχητές,

• σε υπαλλήλους του Υπουργείου Παιδείας στην Κεντρική Υπηρεσία και σε Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και σε στελέχη της εκπαίδευσης, όπως περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης, συντονιστές εκπαιδευτικού έργου και διευθυντές σχολικών μονάδων.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το συγκεκριμένο πρόγραμμα για τους αποφοίτους παιδαγωγικών/καθηγητικών τμημάτων, αφού σύμφωνα με το Νόμο 4589, ΦΕΚ Α΄ 13, της 29ης Ιανουαρίου 2019, άρθρο 57, εδάφιο α.ιι («Κριτήρια αξιολογικού πίνακα εκπαιδευτικών Γενικής Εκπαίδευσης»), μοριοδοτούνται με δύο μονάδες [«επιμόρφωση Α.Ε.Ι. ή άλλου φορέα του δημόσιου τομέα που εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, διάρκειας τουλάχιστον τριακοσίων (300) ωρών που πραγματοποιήθηκε σε χρονικό διάστημα τουλάχιστον επτά (7) μηνών: δύο (2) μονάδες»].

Απαιτείται πτυχίο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της ημεδαπής ή της αλλοδαπής.

Δείτε περισσότερα εδώ