“Πως αποφασίζονται τα έργα στην πόλη;” Ανακοίνωση της Κατερίνας Νοτοπούλου

Tην απόφασή του να κατασκευαστεί υπόγειο parking στην Πλατεία Ελευθερίας- ως ένα από τα μέτρα για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού χάους στην Θεσσαλονίκη- ανακοίνωσε χθες ο Δήμαρχος Κ.Ζέρβας, χωρίς ωστόσο να υπάρχει προηγουμένως διαβούλευση εντός του Δημοτικού Συμβουλίου.

Την ίδια ώρα, ενημερωνόμαστε από Δημοσιεύματα ότι ο Δήμαρχος της Θεσσαλονίκης έχει καταλήξει σε αυτή την λύση, προχωρώντας σε νέα μελέτη και ακυρώνοντας την υφιστάμενη έπειτα από συνομιλίες που είχε με εκπροσώπους κατασκευαστικών ομίλων!

Διαψεύδετε τα σχετικά ρεπορτάζ κ. Ζέρβα;

Ρωτάμε ευθέως τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης:

· Αληθεύουν τα δημοσιεύματα;

· Εάν ναι, ποια δημοκρατική διαδικασία νομιμοποιεί έναν δήμαρχο να συνομιλεί με τους εργολάβους και να λαμβάνει μόνος του τις αποφάσεις;

· Τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου τις συμβουλεύτηκε;

· Συζήτησε με την αρμόδια αρχαιολογική υπηρεσία;

· Ή τον ενδιαφέρει μόνο η άποψη των εργολάβων;

Ρητορικά είναι τα ερωτήματα μας. Άλλωστε, η μέχρι τώρα στάση του στο μείζον θέμα της κατασκευής του Σταθμού Βενιζέλου που αψηφά τις ανάγκες της πόλης υπερασπίζοντας τα συμφέροντα του εργολάβου, δεν μας αφήνει περιθώριο να αναμένουμε μια πιο συνετή εκ μέρους του άποψη και στα υπόλοιπα ζητήματα.

Το πρόβλημα της στάθμευσης και της γενικότερης κυκλοφοριακής συμπεριφοράς της πόλης δεν πρέπει να αποτελεί δικαιολογία για την ακύρωση ενός σημαντικού έργου αστικής αναζωογόνησης αλλά και ανάδειξης της Ιστορικής Μνήμης.

Για την παράταξη μας «Θεσσαλονίκη ΜΑΖΙ», η θέση μας ήταν και είναι ξεκάθαρη: Να προχωρήσει η ανάπλαση, όπως έχει σχεδιαστεί και όπως έχει δημοπρατηθεί.

Όχι σε μια νέα πλατεία Διοικητηρίου, όχι σε μια νέα ανοικτή πληγή στην πόλη που δημιουργεί η παλαιοκομματική αντίληψη να αλλάζουμε το σχεδιασμό των τεχνικών έργων με πολιτικά κριτήρια.