Κορωναϊός, αυτά που μέσα στον πανικό που επικρατεί “ξέχασαν” και δεν μας αναφέρουν – του Γιώργου Τασκασαπλίδη

Ελλάδα Κοινωνία Υγεία

Οι γιατροί συνήθως σε κάθε επιδημία ασχολούνται και επικεντρώνονται στα πολύ βαριά περιστατικά, στο φάρμακο – εμβόλιο που θα δώσει την τελική λύση και αυτό είναι λογικό. Όμως αυτό προκαλεί πανικό στον απλό κόσμο και πολλοί, ίσως ή έχουν ήδη, κολλήσει.
Υπάρχουν και καλά νέα, υπάρχει τρόπος προφύλαξης από τον ιό πέρα από αυτά που συνήθως μας λένε αυτό τον καιρό οι γιατροί, η Κυβέρνηση και τα ΜΜΕ. Γιατί νοσεί κάποιος βαριά από τον ιό ενώ είναι 19 ετών και όχι ένας άλλος 60 ετών; Γιατί περίπου το 95% που προσβλήθηκε από τον ιό επιβιώνει και μάλιστα χωρίς καθόλου ή ελάχιστα ή με μέτρια προβλήματα; Υπάρχει λόγος και ελάχιστοι ασχολούνται για να αυξηθεί αυτό το ποσοστό.
Ο λόγος είναι το αμυντικό – ανοσοποιητικό μας σύστημα. Αν το ανοσοποιητικό μας σύστημα είναι ισχυρό, τότε κινδυνεύουμε λιγότερο από τον ιό. Πως ενισχύεται το αμυντικό μας όμως σύστημα και τι πρέπει να κάνουμε ώστε να το ενισχύσουμε για κάθε ενδεχόμενο.
 Διατροφή – ενυδάτωση
• Βιταμίνες – μέταλλα:
1. Η βιταμίνη C βοηθά αποδεδειγμένα το ανοσοποιητικό μας. Σε περιόδους σαν την παρούσα χρειάζεται να ληφθεί σε πολύ μεγαλύτερες – πολλαπλάσιες ποσότητες από αυτές που τυπικά ορίζονται από διάφορους οργανισμούς. Δεν υπάρχει πρόβλημα για την υπερβολική λήψη της διότι αποβάλλεται από τα ούρα. Φρούτα, λαχανικά και διάφορα σκευάσματα (να προτιμηθεί όμως ο φυσικός τρόπος λήψης) μας δίνουν μεγάλες ποσότητες της βιταμίνης.
2. Επίσης η βιταμίνη Α είναι γνωστή για την αντιμολυσματική της δράση και είναι πολύ σημαντική για το αμυντικό σύστημα. Μην ξεπερνάτε όμως τις ημερήσιες δοσολογίες της βιταμίνης αυτής.
3. Σημαντική είναι η βιταμίνη Ε, η οποία, συνδυαστικά με τις βιταμίνες Α και C, δρα ως ένας ακόμη αντιοξειδωτικός παράγοντας.
4. Ο ψευδάργυρος είναι ένα πολύτιμο μέταλλο. Ενισχύει την κυτταρική μεμβράνη και εμποδίζει την είσοδο και ανάπτυξη των πρωτεϊνών των ιών στα κύτταρα, δηλαδή τον πολλαπλασιασμό κάθε ιού μέσα στο οργανισμό. Άλλο πολύτιμο μέταλλο είναι το μαγγάνιο (Μn) για την καλή λειτουργία κάποιων ενζύμων του οργανισμού.
5. Βιταμίνη D3 που την αποκτούμε με τη έκθεση μας στο ήλιο και με χάπια – σκευάσματα. Τα τελευταία χρόνια αποδείχθηκε ότι είναι πολύ περισσότερο σημαντική για το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

• Προβιοτικά – ροφήματα
1. Τα προβιοτικά συναγωνίζονται τους παθογόνους μικροοργανισμούς βελτιώνοντας την χλωρίδα του εντέρου και έτσι βοηθούν το ανοσοποιητικό μας σύστημα.
2. Διάφορα ζεστά συνήθως ροφήματα όπως σαλέπι (σερνικοβότανο), διάφορα ειδή τσαγιού (φλαμούρι, φασκόμηλο, Ευκάλυπτος κ.α.). Γενικά η ενυδάτωση του οργανισμού μας με ροφήματα και νερό είναι σημαντική.
3. Επίσης οι σούπες είναι εύπεπτες και θρεπτικές. Προσφέρουν και στην ενυδάτωση.

• Τροφές με ενέργεια. Για να ξεπεράσουμε το κάθε νόσημα απαιτείται ενέργεια, ο οργανισμός σε δύσκολες καταστάσεις καταναλώνει παραπάνω ενέργεια. Ξηροί καρποί, όσπρια και δημητριακά προσφέρουν ενέργεια και πολύτιμα συστατικά.

 Η ήπια αεροβική άσκηση
• Ειδικά το περπάτημα, τουλάχιστον μισή ώρα την ημέρα και μέγιστο μία ώρα την ημέρα (μπορεί να γίνει και πρωί – βράδυ από μισή ώρα). Περπάτημα στη φύση μας προσδίδει καθαρότερο αέρα, αν έχει ηλιοφάνεια λαμβάνουμε και βιταμίνη D3 και μειώνει το άγχος. Η έντονη άσκηση μπορεί να επιφέρει αντίθετα αποτελέσματα και να υποβιβάσει αντί να ανεβάσει το αμυντικό – ανοσοποιητικό μας σύστημα.
 Ξεκούραση – λιγότερο άγχος
• Καλός ύπνος ειδικά από 11 το βράδυ έως και 7 το πρωί. Ξεκουράζει τον οργανισμό, τα όργανα (ειδικά την καρδιά) ανεβάζει το ανοσοποιητικό μας σύστημα και τις αντοχές μας γενικά.
• Χαμηλότεροι ρυθμοί και λιγότερη ή καθόλου εργασία, αν είναι εφικτό, βοηθούν τον οργανισμό μας.
• Μείωση του άγχους, των εντάσεων, του θυμού, αύξηση των θετικών σκέψεων και την μη συναναστροφή με άτομα που μας αγχώνουν, μας “τσιτώνουν” και δεν μπορούμε εύκολα να διαχειριστούμε. Το περπάτημα μειώνει το άγχος.
Πράττουμε ουσιαστικά ότι θα εισπράτταμε για κάθε είδους άλλη ίωση και κατά της κοινής γρίπης που είναι επίσης θανατηφόρα, με επιπλέον όμως ζήλο. Δεν υποτιμάμε τον νέο ιό, αποφεύγουμε να τον κολλήσουμε, πόσο μάλλον να τον διαδώσουμε και τηρούμε όλα τα άλλα μέτρα που γιατροί – επιδημιολόγοι – επιστήμονες και το εκάστοτε κράτος συνιστά – επιβάλλει. Όλα τα παραπάνω, αυξάνουν σημαντικά τις πιθανότητες να μη νοσήσουμε ή να νοσήσουμε ελαφρά ή να επιβιώσουμε αν εντέλει νοσήσουμε βαριά.

Γιώργος Τασκασαπλίδης

Διαβάστε επίσης :

Ο ΚΟΡΩΝΑΪΟΣ ΕΠΛΗΞΕ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

Franz Ulrich Montgomery Πρόεδρος της Παγκόσμιας Ιατρικής Ένωσης : Μέχρι το τέλος του χρόνου θα κρατήσει ο Covid-19