Δήμος Κορδελιού Ευόσμου – Συνέντευξη του Νίκου Ζυγά Επικεφαλής του συνδυασμού: «ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ»

Το politispress.gr στα πλαίσια της ενημέρωσης των πολιτών του Δήμου Κορδελιού – Ευόσμου παρουσιάζει συνεντεύξεις από τους επικεφαλής των συνδυασμών που συμμετέχουν στο δημοτικό συμβούλιο του δήμου. Οι συνεντεύξεις παρουσιάζονται μία κάθε ημέρα. Έχει ζητηθεί από τους επικεφαλής της αντιπολίτευσης να απαντήσουν σε έξι ερωτήσεις οι οποίες είναι κοινές για όλους. Στις 30 Απριλίου έχει ζητηθεί και προγραμματιστεί από τον δήμαρχο να απαντήσει σε έξι διαφορετικές ερωτήσεις. Η σειρά παρουσίασης είναι σύμφωνα με τα ποσοστά που έχουν λάβει οι συνδυασμοί στις πρόσφατες δημοτικές εκλογές.
Σήμερα έχουμε την τιμή να φιλοξενούμε τον Νίκο Ζυγά ο οποίος είναι επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης: Συμμαχία Πολιτών Ελευθερίου Κορδελιού Ευόσμου.
Ο Νίκος Ζυγάς είναι Απόφοιτος της Εκκλησιαστικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Βελλά Ιωαννίνων, έχει Πτυχίο Α.Π.Θ. Παιδαγωγικό Τμήμα , Μετεκπαίδευση στη Γενική Αγωγή Διδασκαλείο «Δημήτρης Γληνός», Μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Βόνιτσας, Μέλος Οργανωτικών Επιτροπών Συνεδρίων, Ημερίδων κ.λ.π. με Εκπαιδευτικό περιεχόμενο, έχει δημοσιεύσεις σε περιοδικά Εκπαιδευτικών Θεμάτων (Φιλόλογος, Ρόπτρο). Σήμερα είναι Διευθυντής του 11ου Δ.Σ. Ευόσμου όπου εργάζεται εκεί τα τελευταία 30 σχεδόν χρόνια.

Παπαδόπουλος : Συχνά ακούμε τους πολίτες να λένε δικαιολογώντας κατά κάποιον τρόπο την νέα διοίκηση, ότι θα πρέπει να της δίδεται μία περίοδος χάριτος και να μην ασκεί ο κόσμος σκληρή κριτική. Ποια είναι η δική σας άποψη ;
Ζυγάς : Θα συμφωνήσω στο γεγονός πως ένας νέος δήμαρχος στα αυτοδιοικητικά, ο οποίος μάλιστα δεν έχει περάσει από τα έδρανα της αντιπολίτευσης, δικαιούται τόσο από τους δημότες, όσο και από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης, μια ικανή περίοδο χάριτος και ανοχής. Θεωρώ ότι ο πολιτικός αυτός χρόνος δόθηκε γενναιόδωρα στη διοίκηση του κ. Μανδαλιανού, δεδομένου ότι η περίοδος από τις αρχές Ιουνίου που εκλέχτηκαν έως την 1η Σεπτεμβρίου που ανέλαβαν τη διοίκηση μπορούσε να αξιοποιηθεί για την προετοιμασία εφαρμογής του προγράμματός της.
Στις εκλογές οι δημότες ψηφίζουν δημοτικές παρατάξεις για να εφαρμόσουν το όραμα και το πρόγραμμά τους σε συνάρτηση με το ποσοστό επιτυχίας τους στις εκλογές (απλή αναλογική). Οι δημότες –αν δεχτούμε ότι είναι ένα σώμα με ενιαία βούληση– έδωσαν ένα ποσοστό στον Δήμαρχο που επιβάλλει τη συνδιαμόρφωση του δικού του οράματος με βάση και τα προγράμματα των άλλων παρατάξεων. Θεωρητικά ήταν, όχι μόνο γνώστες των προβλημάτων του Δήμου μας, αλλά και των τρόπων επίλυσής τους, όπως και των προγραμμάτων των άλλων παρατάξεων.
Είναι επίσης γεγονός, πως οι συγκυρίες είναι τέτοιες που δεν υπάρχουν περιθώρια κωλυσιεργίας, ιδιαίτερα για ένα μεγάλο και απαιτητικό δήμο όπως αυτός του Κορδελιού – Ευόσμου.
Διανύουμε ήδη τον 8ο μήνα από την ανάληψη των καθηκόντων της διοίκηση του κ. Μανδαλιανού, άρα είμαστε στην περίοδο εφαρμογής του προγράμματός της, αν υπάρχει, και ως εκ τούτου η αντιπολίτευση θα πρέπει να ασκεί το ρόλο της όπως αυτός απορρέει από το Σύνταγμα. Η Συμμαχία Πολιτών του Δήμου Ελευθερίου Κορδελιού Ευόσμου θα ασκήσει μια δίκαιη αντιπολίτευση με ρεαλισμό και όχι στείρα αντιπολίτευση.

 

Παπαδόπουλος : Με την εμπειρία σας πιστεύετε ότι με την διοίκηση του κυρίου Μανδαλιανού αυτούς τους οκτώ μήνες, ο 2ος μεγαλύτερος δήμος της Βόρειας Ελλάδας, πάει μπροστά, πίσω ή είναι στάσιμος ;
Ζυγάς : Όπως κι εσείς αναφέρετε διανύουμε ήδη τον όγδοο μήνα της διοίκησης Μανδαλιανού και θα περίμενε κανείς να ξεδιπλώνεται και να γίνεται ορατό ένα Στρατηγικό Αναπτυξιακό Σχέδιο για τον Δήμο μας βασισμένο σε συγκεκριμένο πρόγραμμα, σύμφωνα με τις προεκλογικές της εξαγγελίες, που θα προσπαθεί να συνδεθεί με τα προγράμματα και των άλλων παρατάξεων -τα οποία ψηφίστηκαν από τους δημότες επίσης- σε μία κοινή διαδρομή. Αυτό το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα θα πρέπει να εφαρμόζει τις «πολιτικές» της διοίκησης και όλες τις απαραίτητες «κρίσιμες αλλαγές», να δρομολογεί την επίλυση κρίσιμων ζητημάτων και θεμάτων, συσσωρευμένα, αλήθεια, από χρόνια, που αποτελούν τροχοπέδη στην Ανάπτυξη του τόπου και στη Αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των δημοτών, που απαιτούσε ο κόσμος που την εμπιστεύθηκε και, φυσικά, για να μη ταυτιστεί με τους προκατόχους της.
Δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει ορατό. Αντίθετα βλέπουμε να ξεκινάει μια νέα περίοδος, αλλά η φιλοσοφία παραμένει η ίδια. Εξακολουθεί μια πολιτική εσωστρέφειας με αποσπασματική προσέγγιση και διαχείριση των προβλημάτων (διαχειριστική αντίληψη) με ελάχιστα έως καθόλου ψήγματα πολιτικής βούλησης και αποφάσεων.
Ο σοφός λαός μας λέει…..η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται…ή Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός….. Κρίνοντας από την ιεράρχηση των προβλημάτων και τις επιλογές της διοίκησης π.χ. άσκηση αγωγής εναντίον εργαζομένων του Δήμου, διαιωνίζοντας ένα πρόβλημα που ταλάνισε το Δήμο τα τελευταία χρόνια, κατανοούμε ότι η πολιτική που θα ακολουθήσει, εδράζεται σε προσωπικές εξυπηρετήσεις και σκοπιμότητες πέρα από το συμφέρον του Δήμου και τις ανάγκες των πολιτών. Ενδεικτική απόδειξη των ανωτέρω είναι η διαδικασία πρόσληψης ειδικών συνεργατών κατά την οποία δημοσιεύτηκε η προκήρυξη των θέσεων, όπως περιγράφει η διακήρυξη. Ξέχασαν, όμως, να βάλουν τους παραλήπτες, με αποτέλεσμα να υποβάλουν αιτήσεις και διάφοροι άλλοι πολίτες υπολογίζοντας ότι οι προσλήψεις θα γίνουν με αξιοκρατία και διαφάνεια.
Η Δημοτική αρχή που ασκεί τη πολιτική ….Ότι κάτσει…άσκηση της «πολιτικής» της ημέρας και της καραμπόλας… δυστυχώς, δεν μπορεί να ανταποκριθεί στα τεράστια, ομολογουμένως, προβλήματα του Δήμου μας. Ας ελπίσουμε ότι η παρούσα διοίκηση θα βρει το βηματισμό της για το καλό όλων μας

 

Παπαδόπουλος : : Πιστεύετε ότι υπάρχουν μεγάλα προβλήματα στον δήμο Κορδελιού Ευόσμου τα οποία δεν τα έχει «ακουμπήσει» ακόμα η σημερινή διοίκηση ; και αν ναι, ποια είναι αυτά και τι θα έπρεπε να κάνει ;
Ζυγάς : Όπως προαναφέρθηκε υπάρχουν «καυτά» προβλήματα που αφενός παραμένουν τροχοπέδη στην Ανάπτυξη του τόπου (ΕΛΠΕ, Γενικός Πολεοδομικός Σχεδιασμός, Στρατόπεδα Ζιάκα – Παπακυριαζή, Κολυμβητήριο, Πάρκινγκ κ.λπ.) και, αφετέρου, εμποδίζουν την αναβάθμιση ποιότητα ζωής των Δημοτών μας.
Είναι θέμα επιλογών, ιεράρχησης προτεραιοτήτων και πολιτικής βούλησης η αντιμετώπισή τους. Αν κρίνουμε από την καθυστερημένη και μετά από πίεση αντίδραση της διοίκησης, στο μεγάλο θέμα της καύσης των αποβλήτων από τον Τιτάνα, όπου η διοίκηση , αντί να πρωτοστατεί, φαίνεται να σέρνεται πίσω από τις αντιδράσεις των όμορων Δήμων, δείχνει ότι υπάρχει αδυναμία και πολιτική ανικανότητα για να μπορέσει να ανταποκριθεί στοιχειωδώς στην επίλυση «καυτών» ζητημάτων – προβλημάτων της πόλης.
Ο κ. Μανδαλιανός αξιοποίησε την πραξικοπηματική απόφαση του κ. Μητσοτάκη να «καταργήσει» τα δημοτικά συμβούλια και αποφάσισε, μετά από εσωκομματικές πιέσεις που δέχθηκε, να διοικήσει μόνος του. Έτσι, το διοικητικό σχήμα, στηρίχτηκε κατά βάση στους δεκαπέντε εκλεγέντες δημοτικούς συμβούλους του, εκ των οποίων η πλειοψηφία είχε ελάχιστη προϋπηρεσία – εμπειρία τόσο στα αυτοδιοικητικά ζητήματα, όσο και σε θέματα διοίκησης Αυτή τη στιγμή ο Δήμος μας διοικείται από μια μειοψηφία του 33%. Ήταν προσωπική επιλογή του κ. Μανδαλιανού να διοικήσει έτσι απομονώνοντας την αντιπολίτευση και διχάζοντας την κοινωνία.
Τα προβλήματα όμως για να αντιμετωπισθούν χρειάζονται ευρύτερες πολιτικές και κοινωνικές συναινέσεις. Χρειάζεται η ενεργή συμμετοχή της αντιπολίτευσης καθώς και η εξασφάλιση της κοινωνικής συμμετοχής. Τα υπερτοπικά, δε, προβλήματα, π.χ ΕΛΠΕ, χρειάζονται και ευρύτερες διαδημοτικές συνεργασίες. Μόνο όταν οι αποδέκτες νιώσουν την πολιτική δύναμη που απορρέει από τη συμμετοχή, θα μας σεβαστούν και θα μας αντιμετωπίσουν ως ισοδύναμους συνομιλητές στο ίδιο τραπέζι. Με αυτόν τον τρόπο ο Δήμος μας δεν θα διεκδικεί πλέον, αλλά θα απαιτεί έχοντας σχέδιο, αυτά που του ανήκουν ως δεύτερος μεγαλύτερος Δήμος της Βόρειας Ελλάδας. Έτσι θα δημιουργηθεί μια δυναμική ανάπτυξης, με χειροπιαστά αποτελέσματα από τα απλά πράγματα καθημερινότητας έως τα μεγάλα σχέδια ανάπτυξης, τα οποία θα φέρουν νέα χρηματοδοτικά εργαλεία και δημιουργία θέσεων εργασίας. Έτσι θα δημιουργήσουμε ένα Δήμο που θα αφουγκράζεται το παλμό και τις ανάγκες των δημοτών του και θα τον οδηγήσουμε στη μετατροπή του σε μια σύγχρονη Ευρωπαϊκή πόλη.

 

Παπαδόπουλος : Ποιες είναι μέχρι σήμερα οι παρεμβάσεις της παράταξής σας στις αποφάσεις της διοίκησης και ποιες είναι οι προτάσεις σας στο δημοτικό συμβούλιο, που είτε έχουν εισακουστεί είτε όχι ;
Ζυγάς : Ο θεσμικός ρόλος της αντιπολίτευσης είναι ο έλεγχος της διοίκησης για τη χρηστή διαχείριση των πεπραγμένων. Η Συμμαχία Πολιτών Ελευθερίου Κορδελιού Ευόσμου δεν πρόκειται να δώσει λευκή επιταγή σε κανένα. Ασκεί το ρόλο για τον οποίο την επέλεξαν οι δημότες και έρχεται αντιμέτωπη με αλαζονικές συμπεριφορές και αδιαφάνειας. Είμαστε αμείλικτοι σε πρακτικές που θυμίζουν άλλες εποχές και βλέπουμε καλοπροαίρετα τα θετικά βήματα της δημοτικής αρχής, εφόσον διακατέχονται από ειλικρίνεια και ανιδιοτέλεια. Κάτω από αυτό το πλαίσιο αρχών διαμορφώνουμε τη στάση μας απέναντι στις αποφάσεις της διοίκησης.
Οι συνεχείς παρεμβάσεις μας στο Δημοτικό Συμβούλιο, καθώς και η συμμετοχή μας στην οικονομική επιτροπή και στην επιτροπή ποιότητας ζωής καθιστούν τη Συμμαχία Πολιτών αδιαμφισβήτητο παράγοντα ελέγχου και διαμόρφωσης των αποφάσεων που αφορούν το Δήμο.
Ενδεικτικά θα αναφερθώ στις τελευταίες παρεμβάσεις που δημοσιεύτηκαν στις 25 του Μάρτη (δημοσιευμένες στο δικτυακό τόπο της ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ https://www.facebook.com/sympolelke/ ) και αφορούσαν τη στάση του Δήμου απέναντι στην απόφαση της καύσης απορριμμάτων στο ΤΙΤΑΝ καθώς επίσης και στην αντιμετώπιση της κρίσης της Πανδημίας. Παρεμβάσεις οι οποίες υιοθετήθηκαν και εξειδικεύτηκαν περαιτέρω και κυρίως εφαρμόστηκαν προς όφελος των Δημοτών μας. Προγενέστερα θετική ήταν η παρέμβασή μας στη μείωση των δημοτικών τελών.
Οι κυριότερες προτάσεις μας που αφορούν την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής έχουν κατατεθεί και γραπτώς στη συζήτηση για το τεχνικό πρόγραμμα και τον προϋπολογισμό του Δήμου (https://www.facebook.com/sympolelke/) και ενδεικτικά αφορούν:
• Προτείναμε να μπουν ως πρώτιστη ιεράρχηση στο τεχνικό πρόγραμμα και στον προϋπολογισμό ενδεικτικό ποσό για την ανέγερση αλλά και την μετατροπή χώρων σε νηπιαγωγεία, καθώς και τον χαρακτηρισμό οικοπέδου- μελέτη – στο Κορδελιό για ανέγερση νηπιαγωγείου
• Διάνοιξη – κατασκευή επιτέλους της οδού Ιπποδρομίου, κατά μήκος του στρ. Παπακυριαζή, αφορά τις γειτονιές Μπαριώτη έως Κάτω Ηλιούπολη.
• Να ενταχθεί στο τεχνικό πρόγραμμα με ενδεικτικό προϋπολογισμό το στρατόπεδο Ζιάκα. Δεν συμπεριλήφθη στο Τεχνικό Πρόγραμμα και στον Προϋπολογισμό
• Ένταξη στο σχέδιο πόλης του συνοικισμού «Διαλογή». Η Διοίκηση συμπεριέλαβε την πρόταση στο τεχνικό πρόγραμμα και στον προϋπολογισμό.
• Τον χαρακτηρισμό οικοπέδου και την εγγραφή στον προϋπολογισμό για μελέτη (άνοιγμα κωδικού) για ανέγερση Ειδικού Σχολείου άνωθεν της περιφερειακής. Δεν συμπεριλήφθηκε αλλά θα το δει η διοίκηση του Δήμου.
• Προτείναμε να ξαναγίνει το ΠΑΡΚΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ που υπήρχε στην 4η συνοικία του Κορδελιού, στην οδό Μακεδονομάχων. Δεν το συμπεριέλαβε η διοίκηση στο τεχνικό πρόγραμμα και στον προϋπολογισμό.

 

Παπαδόπουλος : Πιστεύετε ότι η γενική οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα, στην μετά «κορωνοϊού εποχή» θα είναι δυσοίωνη ; και αν ναι, ποιες είναι οι προτάσεις σας για τα μέτρα που πρέπει να πάρει η σημερινή διοίκηση για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου ;
Ζυγάς : Εισαγωγικά να αναφέρω ότι η Συμμαχία Πολιτών είχε προτείνει στον κ. Δήμαρχο τη σύσταση επιτροπής διαχείρισης της κρίσης και των επιπτώσεών της στα πρότυπα της εθνικής επιτροπής, με τη συμμετοχή όλων μας αλλά και ειδικών επιστημόνων. Αν είχε συσταθεί πιστεύουμε η παραπάνω ερώτηση θα είχε ήδη απαντηθεί.
Είναι γενικά παραδεκτό ότι οι καταστάσεις που ζούμε είναι πρωτόγνωρες. Διαμορφώνεται μια δυσοίωνη, θα τολμήσουμε να πούμε, κατάσταση για την οικονομία σε παγκόσμιο επίπεδο. Μπαίνουμε σε αχαρτογράφητα νερά και η εξέλιξη των πραγμάτων δεν είναι εύκολα προβλέψιμη. Δεν μπορούμε να κάνουμε ασφαλείς προβλέψεις σε ένα ασταθές και αρνητικά επηρεαζόμενο περιβάλλον. Χρειάζεται συνεχής επαγρύπνηση και μελέτη. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι επιχειρήσεις δεν θα βγουν αλώβητες από το lockdown. Θα υποστούν τις συνέπειες της ύφεσης της αγοράς τους και της μείωσης των εσόδων τους. Αναπόφευκτα αυτό θα έχει αντίκτυπο σε όλους τους ενδιαφερόμενους. Τους εργαζόμενους, τους καταναλωτές, τους συνεργάτες τους.
Ο Δήμος ως θεσμικός παράγοντας δεν πρέπει να μείνει αμέτοχος και απλός παρατηρητής αλλά με κατάλληλες παρεμβάσεις να πρωτοστατήσει για τη στήριξη της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας και τη διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής και της ομαλής λειτουργίας της αγοράς, λαμβάνοντας υπόψη τη δυσχερή θέση στην οποία βρίσκονται νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Θα πρέπει να λειτουργήσει ως ασπίδα προστασίας και να πάρει τα μέγιστα δυνατά μέτρα, σύμφωνα με τις δυνατότητές του. Οι δυνατότητες , βέβαια, διαμορφώνονται από τη δυναμική που έχει ο κάθε Δήμος και αυτή εξαρτάται από τις πολιτικές που αναπτύσσει η διοίκηση του Δήμου.
Τα μέτρα που μπορούν να υλοποιηθούν πρέπει να στοχεύουν στην ανακούφιση επιχειρήσεων και δημοτών αλλά και στην περαιτέρω βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.
Ειδικότερα για τις επιχειρήσεις:
• Πλήρη απαλλαγή τους από δημοτικά τέλη κοινοχρήστων χώρων/τραπεζοκαθισμάτων, ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού, προστίμων για μη πληρωμένα δημοτικά τέλη /βεβαιωμένες οφειλές των επιχειρήσεων που πλήττονται, καθ΄ όλη τη διάρκεια της κρίσης και με χρονικό ορίζοντα εξαμήνου. Σε περίπτωση που έχουν ήδη καταβληθεί ποσά εντός του διαστήματος απαλλαγής θα ρυθμίζονται μέσω συμψηφισμού με μελλοντικές απαιτήσεις τελών.
• Απαλλαγή από την είσπραξη μισθωμάτων για όσους μισθώνουν δημοτικά καταστήματα (π.χ. κυλικεία, δημοτικά αναψυκτήρια κ.λπ.).
• Διακοπή κάθε είδους αναγκαστικού μέτρου είσπραξης χρεών προς το Δήμο καθόλη τη διάρκεια της εφαρμογής των μέτρων για την Πανδημία. Το μέτρο αφορά σε επιχειρήσεις αλλά και φυσικά πρόσωπα.
Για τους πολίτες:
• Απαλλαγή από παντός είδους συνδρομές, τροφεία, δίδακτρα για δραστηριότητες που παρέχονταν από δημοτικές δομές των οποίων η λειτουργία έχει ανασταλεί (βρεφικοί και παιδικοί σταθμοί , προγράμματα μαζικού αθλητισμού) για το χρονικό διάστημα της αναστολής.
• Να δοθεί παράταση μέχρι 31/08 για τις οφειλές πού είχαν προθεσμία από 11/03 μέχρι 30/04 προς το Δήμο. Η παράταση να γίνει σύμφωνα με τα οριζόμενα στις Α.1053&1054/2020-ΦΕΚ949/Β/21-03-20 Υπουργικές Αποφάσεις.
• Απαλλαγή της είσπραξης του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού σε ομάδες δημοτών για το χρονικό διάστημα που ισχύουν οι περιορισμοί που έχουν αποδεδειγμένα πληγεί (δικαιούχους του επιδόματος των 800 ευρώ και όσους έχουν υποστεί μονομερώς μείωση κατά το ήμισυ του χρόνου εργασίας τους και επομένως και των αποδοχών τους)
• Παρέμβαση της διοίκησης στις ΔΕΚΟ για την αναστολή αναγκαστικών μέτρων και τη μη διακοπή παροχών σε συνδημότες μας.
Για όλους τους εργαζομένους στο Δήμο:
• Άμεση παρέμβαση στην ΚΕΔΕ με αίτημα την έκτακτη καταβολή του Δώρου Πάσχα στους εργαζομένους που αυτές τις κρίσιμες μέρες προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στην Καθαριότητα, την Πολιτική Προστασία και τις Κοινωνικές Υπηρεσίες

Παπαδόπουλος : Ποιο μήνυμα θα θέλατε να στείλετε στους πολίτες του δήμου Κορδελιού Ευόσμου ;
Ζυγάς : Συνδημότισσες Συνδημότες
Ζήσαμε και ζούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις. Το φαινόμενο της Πανδημίας του κορωνοϊού ας ελπίζουμε ότι σύντομα, όπως φαίνεται, θα αντιμετωπιστεί με επιτυχία και θα επανέλθουμε στην περιβόητη «κανονικότητα». Το σίγουρο είναι ότι πλέον τίποτα δεν θα είναι όπως πρώτα. Μάθαμε πολλά στη διάρκεια της Πανδημίας, δυστυχώς με βίαιο τρόπο.
Θα ήθελα να σταθώ σε ένα σημείο που τα τελευταία χρόνια είχε αφομοιωθεί στην κοινωνία ως τρόπος ζωής. Μιλώ για το μοντέλο ζωής με κύρια χαρακτηριστικά τον ατομικισμό, που έχει διεισδύσει στην κοινωνία σε τέτοιο βαθμό, που φτάνει σχεδόν στην εξαχρείωση.
Ο λαός μας και, δυστυχώς, κυρίως οι νεότεροι, είχαμε μάθει να θεωρούμε κάθε τι το συλλογικό και κατ’ εξοχήν το κράτος ως τον εχθρό μας. Και σε αυτό βέβαια βοηθά και το ίδιο το κράτος, όταν προσπαθεί για χάρη της οικονομίας και των αγορών γενικότερα, να αποποιηθεί σημαντικούς θεσμούς (π.χ. την υγεία) που λειτουργούσαν για το καλό του κοινωνικού συνόλου. Σήμερα, όμως, κατανοούμε την ανάγκη των θεσμών αυτών, των συλλογικών κανόνων και της ευθύνης που πρέπει να έχουμε όχι μόνο για τον εαυτό μας και την οικογένειά μας αλλά για το κοινωνικό σύνολο. Και η διασύνδεση είναι προφανής, εάν το σύνολο νοσήσει –και εδώ πρόκειται κυριολεκτικά για νόσο– τότε θα νοσήσει αναπόφευκτα και η οικογένεια και οι δικοί μας.
Ο υποχρεωτικός εγκλεισμός, λοιπόν, θα πρέπει να αποτελέσει όχι μόνο μια μελέτη περίπτωσης για την ενίσχυση των οικογενειακών και των φιλικών σχέσεών μας, αλλά και συνειδητοποίηση της συλλογικής μας ευθύνης, όπως μας απέδειξε περίτρανα το νοσηλευτικό προσωπικό. Έτσι πρέπει να συμβαίνει πάντα όταν υπάρχει συλλογικός στόχος. Με αυτή τη φιλοσοφία, κατά τη γνώμη μου πρέπει να διοικείται ο Δήμος μας.
Κλείνοντας θα ήθελα να ευχηθώ σε όλους το Αναστάσιμο φως να πλημμυρίσει τις ψυχές και τις καρδιές όλων μας και ας οπλιστούμε με τη συνέπεια του απαιτούν οι καιροί ώστε να επανέλθουμε το συντομότερο στην κανονική ροή της ζωής που όλοι επιθυμούμε.

 

Διαβάστε επίσης :

Δήμος Κορδελιού Ευόσμου – Συνέντευξη του Ιωάννη Καμαρινού Επικεφαλής του συνδυασμού: «Ξεκινάμε από την αρχή»

Δήμος Κορδελιού Ευόσμου – Συνέντευξη του Πέτρου Σούλα Επικεφαλής του συνδυασμού: «Δήμος για όλους»

Δήμος Κορδελιού Ευόσμου – Συνέντευξη του Αθανασίου Κοκονά Επικεφαλής του συνδυασμού: «ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ»

Δήμος Κορδελιού Ευόσμου – Συνέντευξη του Ιωάννη Γιαννακόπουλου Επικεφαλής του συνδυασμού: «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΥΘΥΝΗΣ»