Ο διάσημος φωτογράφος Rankin δίνει ζωή και συναίσθημα στο Mazda

Επιμέλεια Στέφανος Σιμωτάς

Το Mazda 3 αποτελεί πηγή έμπνευσης για τον Rankin, ενός από τους πλέον διάσημους φωτογράφους της γενιάς του. Ο Λονδρέζος φωτογράφος, από το 1991 θεωρείται από τους κορυφαίους της εμπορικής και εκδοτικής καινοτομίας. Υπήρξε συνιδρυτής του περιοδικού ‘Dazed and Confused’, παρουσιάζοντας μία εντελώς καινούργια αισθητική στις φωτογραφήσεις μόδας και πορτραίτων. Κατά τη διάρκεια της διεθνώς αναγνωρισμένης καριέρας του, ο Rankin έχει δημιουργήσει τα πορτραίτα της Βασίλισσας της Αγγλίας, του Daniel Craig, της Kate Moss, του David Bowie, της Monica Bellucci και εκατοντάδων ακόμη επωνύμων. Έχει επίσης εκδώσει περί τα 30 βιβλία, ενώ υπήρξε βασικός συντελεστής μεγάλων φιλανθρωπικών και εμπορικών εκστρατειών για μεγάλων αριθμό διάσημων μαρκών και προϊόντων σε ολόκληρο τον κόσμο.

Για το Mazda3, ο Rankin βάζει όλο του το ταλέντο και ξεκλειδώνει το συναίσθημα που βγάζει το πολυβραβευμένο αυτοκίνητο της Ιαπωνικής μάρκας, ακριβώς όπως το περιέγραψε ο αρχιμηχανικός Mitsui Hitomi, “δεν σχεδιάζουμε με βάση τις προδιαγραφές, σχεδιάζουμε με το συναίσθημα”. Πρόκειται δε για μία ιστορία ανόθευτης οδηγικής απόλαυσης και μία τολμηρή αποτύπωση της αληθινής αυτοκινητιστικής γοητείας, ενός αυτοκινήτου που τραβάει το βλέμμα είτε βρίσκεται σε κίνηση είτε είναι σταματημένο. Μιλώντας για τη φωτογράφηση, ο Rankin δήλωσε: “ήθελα όχι μόνο να δείξω την αύρα του Mazda3, αλλά και να προκαλέσω συγκίνηση σε εκείνον που το αντικρύζει. Ήθελα να δημιουργήσω πραγματικά συγκινητικές εικόνες, και για αυτό προσέγγισα το θέμα της φωτογράφησης με ένα εντελώς διαφορετικό τρόπο. Χρησιμοποίησα το φυσικό φως και δημιούργησα την αίσθηση της κίνησης μέσω της κίνησης του φακού, χωρίς να καταφύγω σε κανενός είδους επεξεργασία, γεγονός που πραγματικά ζωντάνεψε το αυτοκίνητο στα μάτια του θεατή.”

Η ιδέα ήταν να φωτογραφήσω το Mazda3 αποτυπώνοντας την ενέργεια και τα συναισθήματα που κυριαρχούν όταν οι δεξιοτέχνες σχεδιαστές της Mazda, οι Takumi, σκαλίζουν με το χέρι τον πηλό για κάθε νέο μοντέλο. “Η σχεδιαστική μας φιλοσοφία ονομάζεται Kodo: ‘Soul of Motion’, με στόχο την απλότητα και την καθαρότητα,” δηλώνει ο Jo Stenuit, Design Director της Mazda Motor Europe, “Ο Rankin έχει έναν υπέροχο τρόπο να συλλαμβάνει με το φακό του, το αυτοκίνητο σαν ένα έργο τέχνης.”

Το τελικό αποτέλεσμα της δουλειάς, αποτυπώνει το συναίσθημα αυτού του πολύ σημαντικού για τη Mazda μοντέλου, του πρώτου αυτοκινήτου της νέας γενιάς προϊόντων της Mazda. Η κάθε εκπληκτική φωτογραφία του Rankin αντιπροσωπεύει ένα ιδιαίτερο συναίσθημα – από τη φρεσκάδα έως την ηρεμία -. “Δεν μπορείς να συνεργάζεσαι με έναν καλλιτέχνη και μετά να βάζεις όρια στην τέχνη του,” δηλώνει ο Stenuit, “και εδώ μιλάμε για δύο σπουδαία ονόματα που συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν τέχνη”.

Ο Rankin είναι Βρετανός φωτογράφος, εκδότης και σκηνοθέτης. Τα έργα του περιλαμβάνουν από πορτραίτα μέχρι ντοκιμαντέρ, ενώ έχει φωτογραφήσει τους Rolling Stones, τον David Bowie, την Kate Moss, την Kendall Jenner και τη Βασίλισσα της Αγγλίας.

Ο Rankin μαζί με τον Jefferson Hack είναι συνιδρυτής του δημοφιλούς περιοδικού Dazed & Confused το 1991, και έχει από τότε εκδώσει τα παρόμοια περιοδικά όπως το AnOther και το AnOther Man, πάνω από 40 βιβλία, καθώς και το εξαμηνιαίο έντυπο & διαδικτυακή πλατφόρμα lifestyle και πολιτισμού, με τον τίτλο Hunger.

Οι φωτογραφίες του έχουν δημοσιευθεί παντού, από τις δικές του εκδόσεις μέχρι το Elle, τη Vogue, το Esquire, το GQ, το Rolling Stone, και το Wonderland, και έχουν παρουσιαστεί σε εκθέσεις σε ολόκληρο τον κόσμο. Μεταξύ αυτών και το περίφημο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, και το Victoria & Albert Museum του Λονδίνου.

Σαν σκηνοθέτης, μέσω της εταιρείας Rankin Film, έχει δημιουργήσει καμπάνιες για τη Nike, τη L’Oreal, το Dove, την Pantene, τη Diageo, τη Women’s Aid και το Comic Relief, καθώς και μουσικά βίντεο, μεταξύ άλλων, για την Miley Cyrus, την Rita Ora και την Kelis. Αστείρευτος πίσω από το φακό, οι φωτογραφίες του Rankin έχουν κατακλύσει τη σύγχρονη εικονογραφία.

Διαβάστε επίσης :

H Automotivo A.E.B.E. δωρίζει ιατρικές μάσκες στο ΕΚΑΒ

Ο όμιλος επιχειρήσεων ΣΑΡΑΚΑΚΗ στηρίζει την ευαίσθητη τρίτη ηλικία