Μια πρώτη οδηγική γνωριμία με το νέο Puma 1000 CC 125 PS

Επιμέλεια Στέφανος Σιμωτάς

Δύο σημαντικές εξελίξεις επηρεάζουν τις σημερινές τάσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία και όλοι οι κατασκευαστές εστιάζουν το πρόγραμμα των νέων μοντέλων τους γύρω από αυτές. Η πρώτη είναι η ραγδαία ανάπτυξη της κατηγορίας των μικρών crossover και SUV και η δεύτερη είναι η βαθμιαία στροφή προς την ηλεκτροκίνηση. Αναβιώνοντας το όνομα Puma σε ένα νέο μοντέλο με εντελώς διαφορετικό προσανατολισμό από το ομώνυμο μικρό κουπέ του παρελθόντος, η Ford προσαρμόζεται και στις δύο. Αφενός το νέο Puma είναι ένα μικρό υπερυψωμένο crossover, που προσπαθεί να συνδυάσει την κομψότητα του κουπέ σχήματος με την πρακτικότητα των SUV. Αφετέρου το αυτοκίνητο λανσάρεται σε δύο ήπιες υβριδικές εκδόσεις. Έτσι η Ford κάνει ακόμα πιο αισθητή την παρουσία της στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων.

Το Puma τοποθετείται ανάμεσά στο Fiesta Active και στο Ecosport , αφού δεν είναι τετρακίνητο, αλλά είναι πιο ψηλό από το Fiesta και με αμάξωμα που προσπαθεί να συνδυάσει την κομψότητα με την πρακτικότητα. Αξίζει εδώ να αναφέρουμε ότι σημαντική συμβολή στη δημιουργία του Puma είχε ένας ακόμα Έλληνας από αυτούς που διαπρέπουν στο εξωτερικό, ο Γιώργος Σαριδάκης, διευθυντής εξωτερικής και εσωτερικής σχεδίασης στη Ford Ευρώπης.

Αν και η εμφάνιση ενός αυτοκινήτου είναι υποκειμενικό ζήτημα, κρίνουμε ότι το Puma δεν πρέπει να φοβάται τον ανταγωνισμό. Ξεχωρίζει ευχάριστα με την πρώτη ματιά! Το σύγχρονο εσωτερικό διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία – ψηφιακά όργανα, οθόνη, θύρες USB κλπ.- που θεωρούνται σήμερα απαραίτητα για οποιοδήποτε αυτοκίνητο, χαρακτηρίζεται δε από μια ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και υλικών. Διαθέσιμη είναι μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας, όπως και συστημάτων συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.

Το αυτοκίνητο γίνεται με τον γνωστό 1000άρη βενζινοκινητήρα τούρμπο σε εκδόσεις 125 και 155 ίππων, σε συνδυασμό με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V με ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια, που υποβοηθεί τον βενζινοκινητήρα στο ξεκίνημα και στην επιτάχυνση, προσφέροντας στιγμιαία πρόσθετη ροπή και μειώνοντας έτσι την κατανάλωση. Το χειροκίνητο κιβώτιο έχει 6 ταχύτητες, ενώ από τον Μάιο το αυτοκίνητο θα διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο 7 ταχυτήτων. Υπάρχει επίσης σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, με πέντε διαφορετικά προφίλ, Eco, Normal, Sport,, Slipery και Trail.

Οι τιμές του αυτοκινήτου ξεκινούν από 20.097 ευρώ (ήπια υβριδική έκδοση με τον 1000άρη βενζινοκινητήρα των 125 ίππων) με στάνταρ απευθείας το ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Titanium.