Η νέα Mercedes-Benz GLA: SUV .

Η νέα GLA είναι το όγδοο μοντέλο που προστίθεται στην τρέχουσα γενιά compact αυτοκινήτων Mercedes-Benz και έρχεται να την ολοκληρώσει. Ταυτόχρονα, αποτελεί τον βασικό εκπρόσωπο της επιτυχημένης οικογένειας SUV της εταιρείας. Η νέα GLA απέκτησε ακόμη πιο επιβλητικό παράστημα από το προηγούμενο μοντέλο με το ύψος της να φτάνει πλέον τα 1611 χιλιοστά (1616 με τις ράγες οροφής), δηλαδή τουλάχιστον δέκα εκατοστά υψηλότερη. Η επίσης υψηλότερη θέση καθίσματος που χαρακτηρίζει το SUV συνοδεύεται από μεγαλύτερο εσωτερικό ύψος στην μπροστινή σειρά. Ο χώρος ποδιών για τους πίσω επιβάτες είναι πολύ πιο γενναιόδωρος παρόλο που το μήκος της νέας GLA έχει μειωθεί κατά ενάμισι εκατοστό. Στα αδιαμφισβήτητα off-road χαρακτηριστικά της συγκαταλέγονται το κάθετο μπροστινό τμήμα, οι κοντοί πρόβολοι μπροστά και πίσω και οι περιμετρικές, προστατευτικές επενδύσεις. Τα μοντέλα 4MATIC περιλαμβάνουν το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Off-road στον βασικό εξοπλισμό, το οποίο περιλαμβάνει ένα πρόσθετο πρόγραμμα οδήγησης, λειτουργία υποβοήθησης οδήγησης σε κατηφόρα και μία off-road προβολή κινούμενων εικόνων στην οθόνη πολυμέσων, καθώς και μία ειδική λειτουργία φωτισμού για εκτός δρόμου οδήγηση σε συνδυασμό με τους προβολείς MULTIBEAM LED.
Η νέα GLA κάνει ακόμη ένα βήμα ως προς την ασφάλεια που παρέχουν τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Οι διευρυμένες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργίας προειδοποίησης αποβίβασης, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν προσεγγίζουν ποδηλάτες ή οχήματα, και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις. Η GLA έχει τη δυνατότητα να αντιδρά όταν αδρανεί ο οδηγός. Η ενεργή υποβοήθηση πέδησης αναλαμβάνει σε πολλές περιπτώσεις να πραγματοποιεί αυτόνομο φρενάρισμα, προκειμένου να αποτραπεί μια σύγκρουση ή να μειωθεί η σφοδρότητά της. Με ταχύτητα έως περ. 60 km/h, το σύστημα μπορεί να επιβραδύνει όταν ανιχνεύει σταματημένα οχήματα και πεζούς να διασχίζουν τον δρόμο

μπροστά από το αυτοκίνητο. Έτσι, ανάλογα με την κατάσταση, είναι δυνατό να προλαμβάνονται ακόμη και συγκρούσεις με ταχύτητα έως 50 km/h.
Με πανίσχυρους και αποδοτικούς τετρακύλινδρους κινητήρες, τα πιο σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, το σύστημα infotainment MBUX με διαισθητικό χειρισμό, καθώς και το σύστημα ελέγχου ανέσεων ENERGIZING, η νέα GLA συγκεντρώνει όλα τα πλεονεκτήματα της οικογένειας των compact αυτοκινήτων της Mercedes-Benz.

«Το λανσάρισμα της νέας GLA σηματοδοτεί την κορύφωση της πλήρους ανανέωσης της οικογένειας compact αυτοκινήτων μας», λέει η Britta Seeger, Μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG, υπεύθυνη Μάρκετινγκ & Πωλήσεων Mercedes-Benz Cars. «Η μεγάλη ζήτηση για τα SUV μας καταδεικνύει ότι μπορούμε να προσφέρουμε το κατάλληλο μοντέλο για κάθε πελάτη μας. Ανταποκρινόμενοι στη ζήτηση των πελατών, προσφέρουμε δύο off-road μοντέλα, την GLB και την GLA, τα οποία αλληλοσυμπληρώνονται τέλεια: η GLB είναι το πιο λειτουργικό και το πιο ευρύχωρο compact αυτοκίνητο της οικογένειας, ενώ η νέα GLA είναι ένα σπορτίφ SUV με έμφαση στο lifestyle.»

«Η νέα GLA ενσαρκώνει την τέλεια συνέργεια μεταξύ της γνήσιας ομορφιάς και του στιβαρού off-road χαρακτήρα», σύμφωνα με τον Gorden Wagener, Chief Design Officer του Ομίλου Daimler. «Στόχος μας είναι να προάγουμε το δυναμικό SUV στο μέλλον της μοντέρνας πολυτέλειας.»

Η νέα GLA θα κάνει το ντεμπούτο της στην Ευρώπη την άνοιξη του 2020 και θα είναι διαθέσιμη στις εκθέσεις των διανομέων στις ΗΠΑ και την Κίνα στις αρχές του καλοκαιριού του 2020. Χάρη στην παγκόσμια κάλυψη του δικτύου πωλήσεων, η Mercedes-Benz προσδοκά ότι, λαμβάνοντας υπόψη τον συνολικό κύκλο ζωής, η GLA θα αποτελέσει ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της compact κατηγορίας της, ακολουθώντας την A-Class.

Η νέα GLA συνδυάζει τα καλύτερα χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων compact και SUV, δηλαδή των δύο δημοφιλέστερων κατηγοριών. Τα μοντέλα SUV αποτελούν σημαντικό πυλώνα του χαρτοφυλακίου προϊόντων Mercedes-Benz, αντιπροσωπεύοντας σήμερα την κατηγορία με τις υψηλότερες πωλήσεις για τη Mercedes-Benz. Περισσότεροι από εξίμισι εκατομμύρια πελάτες έχουν επιλέξει έως σήμερα κάποιο SUV της Mercedes-Benz.

Αν και μικρότερου μήκους εξωτερικά, η νέα GLA προσφέρει περισσότερη ευρυχωρία εσωτερικά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Ιδιαίτερα αισθητή είναι στο χώρο ποδιών για τους πίσω επιβάτες και στο πορτμπαγκάζ.

Το σύστημα ελέγχου ανέσεων ENERGIZING συνδυάζει διάφορα συστήματα ανέσεων στο όχημα και χρησιμοποιεί ρυθμίσεις φωτισμού και μουσικής ανάλογα με τη διάθεση, καθώς και διάφορες επιλογές μασάζ, προσφέροντας μια πλούσια ποικιλία προγραμμάτων ευεξίας. Το ENERGIZING COACH προτείνει αυτά τα προγράμματα ανάλογα με την κατάσταση. Εάν είναι συνδεδεμένο το vivoactive® 3 smartwatch της Mercedes-Benz ή άλλη συμβατική φορετή συσκευή (wearable) Garmin®, τα προσωπικά στοιχεία, όπως το επίπεδο άγχους ή η ποιότητα ύπνου, βελτιώνουν την ακρίβεια των υποδείξεων.

Το σύστημα ελέγχου ανέσεων ENERGIZING διευρύνεται με την κινηματική καθισμάτων ENERGIZING. Το σύστημα υποστηρίζει ορθοπεδικά τις αλλαγές της στάσης σώματος, πραγματοποιώντας ανεπαίσθητες αλλαγές στην κλίση της πλάτης και της έδρας του καθίσματος. Αυτή h κινηματική καθισμάτων ENERGIZING διατίθεται για τα μπροστινά καθίσματα με πλήρως ηλεκτρική ρύθμιση και λειτουργία μνήμης.

Η GLA είναι το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας της που εξοπλίζεται με τη λειτουργία πλύσης αυτοκινήτου, γνωστή ήδη από το μεγαλύτερο μέλος της οικογένειας, την GLS. Με μία εντολή, διπλώνουν οι εξωτερικοί καθρέφτες και κλείνουν τα πλευρικά παράθυρα και η συρόμενη οροφή. Τα σήματα του αισθητήρα βροχής καταστέλλονται, ώστε να μην ενεργοποιηθούν οι υαλοκαθαριστήρες του παρμπρίζ μέσα στο πλυντήριο αυτοκινήτων. Το σύστημα κλιματισμού ρυθμίζεται αυτόματα στην ανακύκλωση αέρα και, μετά από λίγα δευτερόλεπτα, εμφανίζεται η εικόνα από την μπροστινή κάμερα 360° (εάν υπάρχει), για να βοηθήσει τον οδηγό να βγει από το πλυντήριο αυτοκινήτων. Αυτές οι ρυθμίσεις απενεργοποιούνται αυτόματα μόλις βγει ο οδηγός από το πλυντήριο αυτοκινήτων και επιταχύνει σε ταχύτητα άνω των 20 km/h.

Η GLA μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC, το οποίο προσφέρει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής. Στα επιμέρους στοιχεία του 4MATIC περιλαμβάνεται το βοηθητικό κιβώτιο πίσω άξονα, ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, και πίσω διαφορικό με ενσωματωμένο πολύδισκο συμπλέκτη. Ο τελευταίος αποτελείται από έξι δίσκους (12 επιφάνειες τριβής) με επίστρωση ανθρακονημάτων και έχει τη δυνατότητα να μεταδίδει 1000 Nm ροπής. Η προσαρμογή γίνεται αυτόματα για την αποτροπή φθοράς.

Αντίθετα με το προηγούμενο μοντέλο, όπου η ενεργοποίηση ήταν υδραυλική, ο συμπλέκτης αυτού του μοντέλου λειτουργεί ηλεκτρομηχανικά. Μέσω ενός μετωπικού γραναζιού δύο σταδίων και μίας «σφαίρας σε στεφάνη», ένας ηλεκτρικός κινητήρας ασκεί αξονική δύναμη στο σετ πλακών σύμπλεξης, για να ανοίξει ή να κλείσει τους δίσκους. Ένα στοιχείο αυτής της compact μονάδας είναι το πίσω διαφορικό, το οποίο αντισταθμίζει τις διαφορετικές ταχύτητες περιστροφής των πίσω τροχών. Τα πλεονεκτήματα αυτού του συστήματος ελέγχου είναι, πρωτίστως, ότι λειτουργεί ανεξάρτητα από τον αριθμό στροφών σε όλο το εύρος ενεργοποίησης, όπως και ο προκαταρκτικός έλεγχος του συμπλέκτη με σταματημένο το αυτοκίνητο, καθώς και η υψηλότερη αποδοτικότητα χάρη στο σχεδιασμό «σφαίρας σε στεφάνη». Δεν προκαλούνται περιττές απώλειες από σύγχρονη υδραυλική αντλία και η μονάδα τετρακίνησης έχει δυνατότητα κατευθείαν διάγνωσης.

Αυτή η σπορ διαμόρφωση της τετρακίνησης επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί τον διακόπτη DYNAMIC SELECT, για να ρυθμίζει τα χαρακτηριστικά του 4MATIC. Διατίθενται τρεις χαρακτηριστικές χαρτογραφήσεις για τον έλεγχο του συμπλέκτη της τετρακίνησης, αν και το σύστημα ανταποκρίνεται ευέλικτα στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης ανεξαρτήτως προγράμματος. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το πρόγραμμα «Eco/Comfort» βασίζεται σε μια κατανομή 80 : 20 (μπροστινός άξονας : πίσω άξονας), ενώ στο πρόγραμμα «Sport», η κατανομή γίνεται 70 : 30. Στο πρόγραμμα offroad, ο συμπλέκτης τετρακίνησης λειτουργεί σαν κεντρικό μπλοκέ διαφορικό, με τη βασική ισόρροπη κατανομή 50:50. Χρησιμοποιούνται πολυάριθμοι αισθητήρες, οι οποίοι ανιχνεύουν την τρέχουσα οδηγική κατάσταση και τη μεταδίδουν στο σύστημα ρύθμισης.

Η νέα GLA εξοπλίζεται με τους τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, οι οποίοι εξελίχθηκαν εξολοκλήρου για τη νέα έκδοση της σειράς compact μοντέλων. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, διαθέτουν σαφώς μεγαλύτερη απόδοση ισχύος, υψηλότερη αποδοτικότητα και βελτιωμένες εκπομπές ρύπων. Ετοιμάζεται ήδη ένα μοντέλο με plug-in hybrid σύστημα κίνησης τρίτης γενιάς για οδήγηση χωρίς ρύπους.

Η βασική έκδοση του βενζινοκινητήρα είναι ο M 282 με κυβισμό 1,33 λίτρων GLA 200 (μικτή κατανάλωση καυσίμου 5.9-5.6 l/100 km, μικτές εκπομπές CO2 135-129 g/km). Αυτός ο κινητήρας διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για αποδοτική λειτουργία υπό μερικό φορτίο.

Το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας είναι η Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC (μικτή κατανάλωση καυσίμου 7.5-7.4 l/100 km, μικτές εκπομπές CO2 171-170 g/km)1 Ο δίλιτρος, τετρακύλινδρος τούρμπο κινητήρας ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του πεντάλ γκαζιού, έχει υψηλή ισχύ (μεγ. ροπή 400 Nm από τις 3000 σαλ), μία ιδιαίτερα ζωντανή απόκριση και έναν πολύ συναισθηματικό ήχο. To μπλοκ κινητήρα είναι κατασκευασμένο από υψηλής αντοχής, ελαφρό κράμα αλουμίνιου, το οποίο μειώνει το βάρος του οχήματος γεγονός που βελτιώνει τη δυναμική οδήγηση. Χρησιμποιείται ένας υπερσυμπιεστής καυσαερίων δύο σταδίων, ο οποίος συνδυάζει τη βέλτιστη ανταπόκριση σε χαμηλές ταχύτητες κινητήρα με ισχυρή αύξηση της ισχύος σε υψηλότερες ταχύτητες.

Τα υψηλά τεχνολογικά πρότυπα του νέου τετρακύλινδρου κινητήρα υπογραμμίζονται από τα διάφορα μέτρα αύξησης της αποδοτικότητάς του. Αυτά περιλαμβάνουν το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων CAMTRONIC, το «έξυπνο» σύστημα θερμικής διαχείρισης ψυκτικού υγρού και λαδιών, πιεζοηλεκτρικούς ψεκαστήρες υψηλής ακρίβειας και το σύστημα ανάφλεξης πολλαπλών σπινθήρων. Κατά την παραγωγή, η πατενταρισμένη τεχνολογία κωνικής διαμόρφωσης της εσωτερικής διαμέτρου κυλίνδρου CONICSHAPE® ελαχιστοποιεί την τριβή των εμβόλων, μειώνοντας την κατανάλωση.