F1, GP ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ, ΚΥΡΙΑΚΗ 28 ΙΟΥΛΙΟΥ 2019

Auto - Moto

Το Γερμανικό GP στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία τόσο για την Aston Martin Red Bull Racing όσο και για την Toro Rosso, καθώς ο Max Verstappen κατέκτησε τη νίκη, ενώ ο Daniil Kvyat ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Η βροχή που έπεφτε στην πίστα την Κυριακή είχε ως αποτέλεσμα η εκκίνηση του αγώνα να δοθεί πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, με τα μονοθέσια να καλύπτουν τέσσερις γύρους σχηματισμού πριν παραταχθούν στη γραμμή εκκίνησης. Τόσο ο Max όσο και ο Daniil έκαναν μέτρια εκκίνηση και έχασαν θέσεις, όμως ο Max ανέβηκε γρήγορα στην 3η θέση όσο ο Pierre Gasly άρχισε να δίνει μάχες για να ανεβεί στην κατάταξη έχοντας χάσει πολύτιμο χρόνο στα πρώτα pit stop. Για τον Alex Albon αυτός ήταν ο πρώτος του αγώνας F1 στο βρεγμένο, αλλά το άστρο του έλαμψε στο πρώτο μέρος του, όταν κατάφερε να ανεβεί στην 8η θέση από τη 16η στην εκκίνηση, όσο ο Daniil ήταν πιο πίσω στη 13η. Οι μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες είχαν ως αποτέλεσμα περισσότερα pit stop από το συνηθισμένο.
Ο Max φόρεσε μεσαία σλικ και βγήκε αλώβητος από ένα τετακέ πριν ξαναφορέσει ενδιάμεσα ελαστικά, χάρη στην άμεση ανταπόκριση της Red Bull. Αφού εξαπέλυσε επίθεση στον Valtteri Bottas, ο Max τέθηκε επικεφαλής του αγώνα μετά από μία εξαιρετική αλλαγή ελαστικών όσο το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν στην πίστα. Συνολικά πέντε pit stop έκανε ο Verstappen και κατάφερε να κρατήσει την ψυχραιμία του σε έναν αγώνα όπου πολλοί άλλοι οδηγοί έκαναν λάθη, με αποτέλεσμα να δημιουργήσει μία διαφορά ασφαλείας μπροστά και να κατακτήσει τη δεύτερη νίκη του στους τρεις τελευταίους αγώνες.
Η στρατηγικά θαρραλέα επιλογή της Toro Rosso και του Daniil να φορέσουν στο μονοθέσιο σλικ ελαστικά όταν το safety car ήταν για τρίτη φορά στην πίστα 20 γύρους πριν την καρό σημαία, ενώ οι περισσότερες ομάδες έκαναν το ίδιο αρκετά αργότερα, έφερε τον Kvyat στην 3η θέση και εν συνεχεία στη 2η μετά το προσπέρασμα επί του Stroll. Η σωστή στρατηγική και των δύο ομάδων είχε ως αποτέλεσμα και τα τέσσερα μονοθέσια να βρίσκονται στις επτά πρώτες θέσεις στους τελευταίους γύρους του αγώνα. Όμως με την επανεκκίνηση του αγώνα μετά το τελευταίο αυτοκίνητο ασφαλείας και με πέντε μόνο γύρους να απομένουν, οι Albon και Gasly ενεπλάκησαν δυστυχώς σε ατύχημα ενώ έδιναν μάχες για την 6η θέση με αποτέλεσμα την εγκατάλειψη του Pierre. Η τελευταία επανεκκίνηση του αγώνα έφερε τα αυτοκίνητα σε κοντινές αποστάσεις μεταξύ τους με αποτέλεσμα ο Sebastian Vettel να έχει την ευκαιρία να προσπεράσει τον Daniil για τη 2η θέση. Ο Ρώσος οδηγός κράτησε όμως την 3η θέση και χάρισε στην Toro Rosso το πρώτο βάθρο της από το 2008 και στη Honda τον πρώτο διπλό τερματισμό στο βάθρο από το μακρινό 1992.
«Το ότι πήραμε τη νίκη μετά από τέτοιο αγώνα είναι καταπληκτικό ενώ για την ομάδα αυτή η δεύτερη φετινή νίκη με τη Honda είναι απίστευτη. Δεν ξέρω τι ακριβώς συνέβη στην εκκίνηση αλλά μάλλον όλοι όσοι εκκινούσαν από τη δεξιά πλευρά έκαναν κακή εκκίνηση λόγω χαμηλής πρόσφυσης. Η δική μου ήταν ιδιαίτερα κακή όταν άφησα το συμπλέκτη αλλά κράτησα την ψυχραιμία μου και έμεινα κοντά τις δύο Mercedes. Ήταν δύσκολο το προσπέρασμα λόγω του ακάθαρτου αέρα ενώ τα ελαστικά άρχισαν να φθείρονται όσο στέγνωνε η πίστα. Στη συνέχεια, πήραμε τις σωστές αποφάσεις. Παρότι τα πρώτα σλικ που φόρεσα ήταν κάπως σκληρά και είχα κάποιες άτυχες στιγμές και ένα τετακέ 360 μοιρών, ήμουν τυχερός και συνέχισα. Όταν ξαναφόρεσα τα ενδιάμεσα και πέρασα μπροστά μπορούσα να ελέγχω τον αγώνα και να κάνω επίδειξη των δυνατοτήτων του μονοθεσίου. Όταν είσαι επικεφαλής του αγώνα παίρνεις λιγότερα ρίσκα και έχεις καλύτερη αίσθηση. Οι συνθήκες ήταν πολύ αντίξοες και το μόνο που σκεφτόσουν ήταν πώς θα επιβιώσεις. Αναμφισβήτητα ήταν ένας διόλου εύκολος αγώνας και ιδιαίτερα απρόβλεπτος με τέτοιες καιρικές συνθήκες. Η ομάδα πήρε όλες τις σωστές αποφάσεις. Μου έδιναν σωστή πληροφόρηση παρακολουθώντας πάντα τις άλλες ομάδες και τους ενδιάμεσους χρόνους τους. Είχαν πραγματικά τον έλεγχο της κατάστασης και όλοι μαζί δούλεψαν άψογα. Ήταν ένας από τους πιο δύσκολους αγώνες μου και είναι ωραίο που τελικά βγήκα νικητής. Απολαμβάνω την οδήγηση στη βροχή, όμως χρειάζεσαι και καλό μονοθέσιο γι’ αυτό. Μπορείς να βρεις ταχύτητα μέσα σου, όμως σήμερα τα είχαμε και τα δύο και είμαι ευτυχής με το αποτέλεσμα. Οι πορτοκαλί οπαδοί μου στέκονταν όρθιοι ειδικά όσο ήμουν επικεφαλής, που ήταν εκπληκτικό σαν θέαμα. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλη την ομάδα, ήταν μία τρελή αλλά συναρπαστική Κυριακή.

“Είναι απίστευτο που ανέβηκα και πάλι στο βάθρο σε αυτή τη δεύτερη – όπως θα μπορούσαμε να την πούμε – καριέρα μου. Πίστευα ότι δεν θα ξανασυμβεί ποτέ στη ζωή μου, γι’ αυτό και είμαι απίστευτα χαρούμενος. Έχω τόση συγκίνηση που θα χρειαστεί χρόνος για να το χωνέψω! Αυτό το αποτέλεσμα είναι πολύ σημαντικό για εμάς καθώς έχουν περάσει 11 χρόνια από τον τελευταίο τερματισμό στο βάθρο του Sebastian στη Μόντσα. Ήταν μία εκπληκτική μέρα και είμαι τόσο ευτυχισμένος. Ευχαριστώ όλους σας στην ομάδα, ήταν απλά μία απίστευτη μέρα. Ήμουν πιο έτοιμος από ποτέ να δώσω μάχη για μια τέτοια θέση. Φέτος αισθάνομαι πιο ώριμος, το μυαλό μου είναι πιο ήρεμο και είμαι καλύτερα προετοιμασμένος για μάχης κορυφής και πιστεύω ότι το απέδειξα αυτό σήμερα τόσο στον εαυτό μου όσο και σε όλους γύρω μου. Εύχομαι να μας γίνει συνήθειο σύντομα! Τέτοιου είδους αγώνες δεν είναι εύκολοι, ήταν δύσκολη η επιλογή να μπούμε στα pit ένα γύρω νωρίτερα, όμως ήταν μισή επιλογή της ομάδας και μισή δική μου. Νικάμε και χάνουμε μαζί και σήμερα νικήσαμε μαζί».

«Τι αγώνας! Φέραμε ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα και προηγήθηκε μία φανταστική ομαδική προσπάθεια για να το πετύχουμε, τόσο εδώ στην πίστα, όσο και στις μονάδες μας στη Faenza και στο Bicester, αλλά και από την Sakura. Όλα σήμερα είχαν να κάνουν με την κατάλληλη επιλογή ελαστικών την κατάλληλη στιγμή και με την αποφυγή των λαθών. Οι συζητήσεις στο pit-wall ήταν έντονες καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, οι τεχνικοί διαχειρίστηκαν καλά την κατάσταση, οι μηχανικοί ήταν αλάνθαστοι, κάναμε πολύ καλά pit stop και προφανώς και οι δύο οδηγοί οδήγησαν εκπληκτικά. Ο Daniil ήταν μέσα στο παιχνίδι από την αρχή, δεν έκανε λάθη και έδινε σωστή πληροφόρηση σε δραματικές συνθήκες. Ο Alex ήταν εκπληκτικός αν συλλογιστούμε ότι οδήγησε για πρώτη φορά το αυτοκίνητό μας στο βρεγμένο! Και οι δύο κατάφεραν να παραμείνουν συγκεντρωμένοι, να εμπιστευτούν τις επιλογές μας και να πιέσουν μέχρι το τέλος. Αυτή είναι μία σημαντική ημέρα για την STR και τη Honda και δίνει μεγάλο κίνητρο σε όλους μας για το υπόλοιπο της χρονιάς».

«Ακόμη ένας εκπληκτικός και ιδιαίτερα συναρπαστικός αγώνας Formula 1. Συγχαρητήρια στον Max Verstappen για τη νίκη του και στη Honda για τη δεύτερη νίκη της στην εποχή των turbo. Πολλά συγχαρητήρια στον Daniil Kvyat, πραγματικά άξιζε αυτήν την 3η θέση! Έκανε έναν εκπληκτικό αγώνα με πολύ καλά προσπεράσματα και ήταν συγκεντρωμένος μέχρι το τέλος χωρίς το παραμικρό λάθος σε δύσκολες συνθήκες. Η βροχή έδειξε να είναι με το μέρος μας, οπότε ένα ευχαριστώ στους Θεούς της βροχής!!
Πρέπει να συγχαρώ την ομάδα για τη στρατηγική της και τη ριψοκίνδυνη επιλογή της να φέρει στα pit τον Daniil αρκετά νωρίς για Option ελαστικά, η οποία απέδωσε και του έδωσε τη δυνατότητα να τερματίσει στο βάθρο. Είχαμε ένα φανταστικό αυτοκίνητο σήμερα, οι τεχνικοί έκαναν εξαιρετική δουλειά με το setup του. Είμαι επίσης ικανοποιημένος από την απόδοση του Alex ο οποίος έκανε έναν εκπληκτικό αγώνα. Ήταν η πρώτη φορά που οδήγησε μονοθέσιο F1 σε τόσο μεταβαλλόμενες συνθήκες και τα είχε όλα υπό έλεγχο, ακόμη και τη διαχείριση των ελαστικών, η οποία ήταν πολύ σημαντική για την 6η θέση του στον τερματισμό. Θέλω να πω ένα ευχαριστώ σε όλους τους ανθρώπους της Toro Rosso, οι οποίο συνέβαλαν σε αυτό το επίτευγμα. Τώρα ανυπομονούμε για τον αγώνα της Βουδαπέστης. Στο παρελθόν είχαμε καλά αποτελέσματα εκεί και δεν βλέπουμε την ώρα να τα επαναλάβουμε».

«Ήταν ένα απόλυτα εκπληκτικό αποτέλεσμα το να εξασφαλίσουμε τη δεύτερη νίκη μας φέτος με τον Max Verstappen, όμως αυτή τη φορά ήταν ακόμη πιο ιδιαίτερο, αφού μαζί με τον Daniil Kvyat είχαμε δύο οδηγούς Honda στο βάθρο του αγώνα. Ήταν ένας πολύ δύσκολος αγώνας, λόγω των μεταβαλλόμενων καιρικών συνθηκών, από το στεγνό σε βρεγμένο, και το αποτέλεσμα οφείλεται στην εξαιρετική απόδοση και των δύο οδηγών μας, στη σωστή στρατηγική και των δύο ομάδων και στην εξαιρετική επίσης δουλειά των μηχανικών στα pit. Η Honda εκτιμά πραγματικά τις προσπάθειές τους. Μετά τη νίκη μας με την Aston Martin Red Bull Racing στην Αυστρία, είναι ιδιαίτερα ευχάριστο που είδαμε και την Red Bull Scuderia Toro Rosso στο βάθρο, καθώς αυτοί ήταν που μας έβαλαν στο σωστό δρόμο της επιτυχίας πέρυσι. Θα γιορτάσουμε στα γρήγορα αυτή την ιδιαίτερη ημέρα, αλλά θα εστιάσουμε αμέσως στον αγώνα της επόμενης εβδομάδας στην Ουγγαρία».

Στέφανος Σιμωτάς