Ποτέ δεν ασχολήθηκε με τους εθελοντές η Γ.Γ.Π.Π, όπως καταγγέλλει η πρόεδρος του ΙΔΑΦΚ. Από τον Περιφερειάρχη Αττικής η μόνη ανταπόκριση

Για το ρόλο, τις αρμοδιότητες και τη συμμετοχή των εθελοντών σε καταστάσεις κρίσεων, αναφέρεται η πρόεδρος του Ινστιτούτου Διαχείρισης Ανθρωπιστικών και Φυσικών Καταστροφών, (ΙΔΑΦΚ) κ. Ξένια Γεωργιάδου, το οποίο διαθέτει ένα πανελλαδικό δίκτυο εθελοντών και δεν έχει κληθεί ποτέ από την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας για να συνδράμει επίσημα ως φορέας, προκειμένου να συνάψει μνημόνιο συνεργασίας, όπως ο ορίζει νόμος 4662/2020, παρά τις συνεχείς κλήσεις της προέδρου στο παρελθόν. Ο μόνος φορέας που συνεργάζεται μαζί τους, όπως και με πολλές άλλες εθελοντικές ομάδες, είναι η Περιφέρεια Αττικής και ιδιαίτερα ο κ. Γιώργος Πατούλης, ο οποίος στέκεται στο πλευρό τους και συνεργάζεται στενά μαζί τους, όπως αναφέρει η κυρία Γεωργιάδου, καθώς επίσης το Υπουργείο Παιδείας, το Υπουργείο Εργασίας και το Υπουργείο Ναυτιλίας, Δήμοι και άλλες Περιφέρειες της χώρας. 

Στην εκτενή παρουσίαση που κάνει παρακάτω και εκθέτει με κάθε λεπτομέρεια τις αγκυλώσεις της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, εξηγεί γιατί δεν χρησιμοποιούνται οι εθελοντές. Όσοι βλέπετε να δρουν, το κάνουν αυτοβούλως και δεν τους συντονίζει κανείς, αφού δεν υπάγονται σε κανένα φορέα, ούτε εμφανίζονται στο Μητρώο της Γ.Γ.Π.Π. 

Γι’ αυτό έχει φροντίσει το σύστημα της χώρας έτσι ώστε ο αρμόδιος κυβερνητικός φορέας στον οποίο υπάγεται η Γ.Γ.Π.Π. να έχει σε αναστολή δύο νόμους με τους οποίους θα μπορούσαν να συμμετέχουν οι εθελοντές όλης της χώρας σε καταστάσεις κρίσεως. 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που μας παρουσίασε η πρόεδρος του ΙΔΑΦΚ, σύμφωνα με το νόμο 4249/2014, ορίζεται η Επιχειρησιακή Εμπλοκή και ο Συντονισμός των Εθελοντών. Όμως ο νόμος είναι σε αναστολή

Φυσικά η αντιπυρική περίοδος είναι σε εξέλιξη και έρχεται αντιμέτωπη με την άλλη νομοθεσία…εκείνη του 4662/2020  Εθνικός Μηχανισμός Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων αναδιάρθρωσης της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, αναβάθμισης εθελοντισμού πολιτικής προστασίας, αναδιοργάνωσης του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις, που επίσης κι αυτός ο νόμος βρίσκεται σε αναστολή. 

Έτσι μερικές χιλιάδες εκπαιδευμένων εθελοντών που είναι πολύτιμοι σύμμαχοι για το έργο της Πολιτικής Προστασίας και της Πυροσβεστικής και θα έπρεπε να έχουν τεθεί στις υπηρεσίες τους, υπό την καθοδήγησή τους, βρίσκονται στο περιθώριο ή δρουν αυτοβούλως. Χωρίς κεντρικό συντονισμό. Γιατί κάποιοι έχουν φροντίσει να βρίσκονται σε αναστολή οι νόμοι που θα άλλαζαν τα πράγματα και θα τους έθεταν στις υπηρεσίες του κράτους. 

Στη συνέχεια μπορείτε να διαβάσετε μια μακροσκελή παρουσίαση της κυρίας Ξένιας Γεωργιάδου, προέδρου του ΙΔΑΦΚ, όπου μαζί με την παρουσίαση του εθελοντισμού στην Ελλάδα και του τι συμπεριλαμβάνει η συγκεκριμένη έννοια, εμφανίζει όλες τις στρεβλώσεις του συστήματος. 

Παρουσίαση κ. Ξένιας Γεωργιάδου 

Πολιτική Προστασία… & Διαχείριση Κρίσεων…. 4  λέξεις χωρίς αρχή και τέλος….. Αρχές Αυγούστου 2021 και αντιπυρική περίοδος σε εξέλιξη….

Με την ευκαιρία να ευχηθούμε ταχεία ανάρρωση στον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη για την περιπέτεια της υγείας του και σύντομη επιστροφή στα δύσκολα καθήκοντα του. Η πολιτική προστασία αποβλέπει στην προστασία των ατόμων, των ομάδων ή κοινοτήτων από φυσικές ή ανθρωπογενείς καταστροφές ταχείας ή βραδείας εξέλιξης. 

Οι καταστροφές μπορεί να είναι τεχνολογικές – βιολογικές -χημικές – πυρηνικές  και άλλου είδους ενώ  μπορεί να προκληθούν κατά τη διάρκεια ειρηνικής περιόδου, προκαλώντας καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης.

Ο ορολογικός προσδιορισμός των εννοιών αυτών, είναι ιδιαίτερα ευρύς τόσο στην καθομιλουμένη γλώσσα όσο και στον τρόπο που εντάσσεται στα νομικά μας κείμενα και με κανένα τρόπο δεν προσδιορίζουν από μόνοι τους έναν συγκεκριμένο τομέα.

Οι όροι της προστασίας των πολιτών και της διαχείρισης κρίσεων διατηρούν πολλές ταυτότητες. Οι ταυτότητες οι οποίες διαπερνούν ένα ευρύ φάσμα σημαινόμενων σε ποικίλους τομείς και επίπεδα δραστηριότητας, όπως η ιατρική, τα οικονομικά, η διοίκηση, οι επικοινωνίες, η ιστορία, η ψυχολογία, η πολιτική, οι διεθνείς σχέσεις, αλλάζοντας σημασιολογικά την έννοια της κρίσης, προσδιορίζοντας διακριτά νοηματικά χαρακτηριστικά στην περιπτωσιολογική υπόσταση μιας κρίσης και δεν ορίζονται κατ’ αποκλειστικότητα μόνο από το Ν. 4662/2020 όπως λανθασμένα σήμερα οικειοποιούνται ορισμένοι.

Η έννοια της «κρίσις» προέρχεται από το ρήμα «κρίνω» το οποίο αρχικώς σήμαινε «διαχωρίζω, κοσκινίζω» και ήδη από τον Όμηρο απέκτησε τη σημασία του «αποφασίζω» και αργότερα την έννοια του «δικάζω». Απόρροια του τελευταίου και η απόδοση των δικαστηρίων ως «κριτήρια» στην κλασσική αρχαιότητα, ενώ σε μεσαιωνικά κείμενα το ρήμα «κρίνω» απέκτησε και τις σημασίες «τιμωρώ» ή «βασανίζω».

Η έννοια της «διαχείρισης της κρίσης» εμφανίζεται σε πληθώρα ελληνικών κειμένων διά μέσω των αιώνων με ποικίλες νοηματικές οριοθετήσεις, το περιεχόμενο όμως παροικεί εντός της διατύπωσης κάποιου είδους αγώνα, διαγωνισμού, γνώμης ή απόφασης. Στα Πολιτικά του Αριστοτέλη εμφανίζεται ως αναφορά σε δικαστική διαμάχη και στη συλλογή του Ισοκράτη γίνεται με αναφορά στην υγεία και την επάρκεια των θεραπευτικών δυνάμεων του οργανισμού. Στη δραματική τέχνη αναφέρεται ως εσωτερική πάλη και στην Χριστιανική θρησκεία σηματοδοτεί τη «Δευτέρα Παρουσία».

Στη σύγχρονη καθημερινότητα φιγουράρει σε τίτλους βιβλίων, πρωτοσέλιδα εφημερίδων, πολιτικές συζητήσεις, κοινούς διαλόγους, εκφράζοντας τον τρόπο αντιμετώπισης μιας κατάστασης η οποία γίνεται αντιληπτή ως απειλή. Στο πολιτικό λεξιλόγιο διακρίνεται στο πολιτικό σώμα και κατ΄ επέκταση στο κράτος. Στις ακαδημαϊκές αναζητήσεις αναφέρεται στη φάση της αναρχίας σε μια φαινομενικά κανονιστική ανάπτυξη ενός συστήματος όπως για παράδειγμα η διαχείριση μιας κρίσης σε ένα οικονομικό σύστημα, αφορούσα είτε ολόκληρο το κράτος, είτε έναν ιδιωτικό ή δημόσιο οργανισμό ή ακόμη και ένα νοικοκυριό.

Επίσης, οι ανωτέρω γενικοί όροι εξετάζονται και σε ότι αφορά τα επιστημονικά και γνωστικά πεδία που αναφέρονται, δηλαδή, τους χώρους συνάντησης μεταξύ της επιστήμης και της κοινωνίας και τις διάφορες δημόσιες πολιτικές που εμπλέκονται, με συστήματα ταξινόμησης τόσο σε ακαδημαϊκό όσο και σε διοικητικό επίπεδο.

Ο όρος της κρίσης αναφέρεται και σε μια ευρεία ποικιλία ελληνικών νομικών διατάξεων με επίσης ποικίλες νοηματικές οριοθετήσεις. Για παράδειγμα, αναφέρεται στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και τροφίμων για τη διαχείριση κρίσεων σε ότι αφορά τις ζωοτροφές και τα τρόφιμα βάση του κανονισμού 882/2004 (ΕΚ), αναφέρεται στις κρίσεις με την έννοια της αξιολόγησης του προσωπικού της δημόσιας διοίκησης σε πληθώρα νομοθετημάτων, αναφέρεται στη διαχείριση των πολεμικών κρίσεων και διαχείριση συγκρούσεων, τις δικαστικές κρίσεις κλπ.

Σε ότι αφορά τον όρο «Πολιτική Προστασία»,  ο όρος είναι διεθνής και σημαίνει Προστασία του Πολίτη από ποικίλες καταστάσεις που μπορεί να απειλήσουν την υγεία, την ασφάλεια ή την ευημερία του (πχ εγκληματικότητα, καταστροφές κλπ).

Στα πλαίσια αυτά και στα νομικά μας κείμενα – και όχι μόνο – αναφέρονται σε μια ευρύτητα καταστάσεων διαφορετικού ορολογικού προσδιορισμού.

Όσο για τον Εννοιολογικό Προσδιορισμό των παραπάνω 4 λέξεων και σχετικά με την δραστηριότητα του Φορέα μας και την επωνυμία του ως ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΩΝ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ  και ειδικότερα τον προσδιορισμό του «ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΡΙΣΕΩΝ- ΚΟΙΝΣΕΠ» σας γνωρίζουμε ότι έννοιες όπως «διαχείριση κρίσεων» ή  «πολιτική προστασία» – καθώς και πολλές άλλες πχ «υγεία», «δημόσια τάξη», «παιδεία», «περιβάλλον», «οικονομία» κλπ – είναι γενικές έννοιες οι οποίες δεν προσδιορίζονται ειδικά από μόνες τους και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν κάποιον φορέα ή συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο ή θεματικό πεδίο, χωρίς συγκεκριμένο προσδιορισμό ή συγκεκριμένη κατοχυρωμένη επωνυμία που εμπεριέχει τις έννοιες αυτές. Για παράδειγμα, το «Υπουργείο Υγείας», ή «Υπουργείο Δημόσιας Τάξης» ή «Υπουργείο Περιβάλλοντος» ή το «Υπουργείο Οικονομικών», «Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη», η «Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας» προσδιορίζονται ειδικά εκφράζοντας μια συγκεκριμένη νομική μορφή οργανισμών του δημοσίου. Κατ’ αντιστοιχία το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τους ιδιωτικούς φορείς. Έτσι, το «Ινστιτούτο Διαχείρισης Ανθρωπογενών και Φυσικών Καταστροφών – Πανελλαδικό Δίκτυο Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων ΚΟΙΝΣΕΠ», εκφράζει τη νομική μορφή της επιχείρησης μας, ως ΝΠΙΔ. Σύμφωνα με το εγκεκριμένο και θεωρημένο καταστατικό του η κεντρική έδρα του ορίζεται ο Δήμος Βύρωνα όμως ο Φορέας μας στο πλαίσιο  των δραστηριοτήτων του  μπορεί να διατηρεί υποκαταστήματα και γραφεία οπουδήποτε πανελλαδικά.

Δύσκολες ώρες για να κατανοήσει κανείς τις έννοιες…. Άλλο τόσο δύσκολο να διαχειριστεί όσα περνούν με ταχύτητα από μπροστά του. Ξεκινάμε λοιπόν με το Μητρώο των Εθελοντικών Οργανώσεων της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας….

“Νόμος 4249/2014 – ΦΕΚ 73/Α/24-3-2014 (Κωδικοποιημένος) σε αναστολή

Αναδιοργάνωση της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, αναβάθμιση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και ρύθμιση λοιπών θεμάτων αρμοδιότητας όπου στο δυναμικό και μέσα πολιτικής προστασίας ….”

        Άρθρο 104

Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας

1. Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας που συστήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 2344/1995

(Α ́ 212) αποτελεί Γενική Γραμματεία του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη. Της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας προΐσταται ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας.

2. Η παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 3013/2002 ( Α ́102) αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«1. Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας έχει  ως αποστολή τη μελέτη, το σχεδιασμό, την οργάνωση και το συντονισμό της δράσης για την εκτίμηση του κινδύνου, την πρόληψη, ετοιμότητα, ενημέρωση και αντιμετώπιση των φυσικών, τεχνολογικών και λοιπών καταστροφών ή καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, το συντονισμό των δράσεων αποκατάστασης, τον έλεγχο της εφαρμογής των ανωτέρω, καθώς και την ενημέρωση του κοινού για τα ζητήματα αυτά. Επίσης, οργανώνει και εποπτεύει το Σύστημα Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας. Στο πλαίσιο της ανωτέρω αποστολής στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας υπάγεται το Πυροσβεστικό Σώμα, το οποίο συνιστά τον επιχειρησιακό της βραχίονα.»

 Άρθρο 14 Δ

Επιχειρησιακή Εμπλοκή και Συντονισμός Εθελοντών

1α. Η αρμοδιότητα κινητοποίησης των Εθελοντικών Οργανώσεων ανήκει στο Ε.Σ.Κ.Ε. ή στα Περιφερειακά Κέντρα Επιχειρήσεων. Οι Εθελοντικές Οργανώσεις εντάσσονται επιχειρησιακά στον αρμόδιο ανά περιστατικό επιχειρησιακό φορέα.

β. Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας διατηρεί σε κάθε περίπτωση το δικαίωμα της κινητοποίησης των Εθελοντικών Οργανώσεων, κατόπιν απόφασης του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, καθώς και σε περιπτώσεις κατάστασης έκτακτης ανάγκης Πολιτικής Προστασίας. Το πλαίσιο, ο τρόπος και οι αρμοδιότητες κατά την επιχειρησιακή εμπλοκή Εθελοντικών Οργανώσεων, καθώς και Ειδικευμένων Εθελοντών στο τακτικό επίπεδο καθορίζεται με απόφαση του οικείου φορέα, που έχει τη διοίκηση του περιστατικού ή/και τη διεύθυνση της αποστολής.

γ. Οι Εθελοντικές Οργανώσεις είναι υποχρεωμένες να ενημερώνουν τις κατά τόπον αρμόδιες Υπηρεσιακές Μονάδες Πολιτικής Προστασίας για τη διαθεσιμότητά τους, τα ενεργά μέλη και τα μέσα που διαθέτουν για την εκπλήρωση της αποστολής τους, καθώς και για κάθε μεταβολή αυτών. Ακολούθως οι Υπηρεσιακές Μονάδες Πολιτικής Προστασίας ενημερώνουν τους αντίστοιχους επιχειρησιακούς φορείς (Περιφερειακά Κέντρα Επιχειρήσεων) για τη διαθεσιμότητα σε ανθρώπινο δυναμικό και μέσα ανά φορέα και αντικείμενο για την ένταξη στον περαιτέρω σχεδιασμό των επιχειρησιακών φορέων.

2. Η αρμοδιότητα κινητοποίησης των Ειδικευμένων Εθελοντών ανήκει στη Συντονιστική Αρχή Πολιτικής Προστασίας, κατόπιν αιτήματος αρμόδιου φορέα. Οι Ειδικευμένοι Εθελοντές δύνανται να εντάσσονται επιχειρησιακά σε άλλους φορείς μετά από κινητοποίησή τους από τη Συντονιστική Αρχή Πολιτικής Προστασίας, την οποία υποχρεούνται να ενημερώνουν για την έκβαση της αποστολής τους.

3. Προϋπόθεση για την επιχειρησιακή ένταξη Εθελοντικής Ομάδας Πολιτικής Προστασίας αποτελεί η αποδεδειγμένη εκπαίδευση των ενταγμένων στο Σύστημα Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 14Γ του παρόντος.

4. Σε περίπτωση επιχειρησιακής εμπλοκής Εθελοντικής Οργάνωσης σε τακτικό επίπεδο (πεδίο) ανεξάρτητα από το είδος δράσης, την αποκλειστική ευθύνη για την καταλληλότητα των Εθελοντών που συμμετέχουν φέρει η Εθελοντική Οργάνωση, στην οποία ανήκουν.

5. Η αξιολόγηση του εξοπλισμού και των μέσων των Εθελοντικών Οργανώσεων, που προορίζονται για χρήση κατά τις επιχειρήσεις, θα γίνεται από τους αρμόδιους ανά δράση και κατά τόπους φορείς, με βάση τις διαπιστωμένες επιχειρησιακές δυνατότητες.

6. Οι λοιπές διαδικασίες επιχειρησιακής ένταξης Εθελοντικών Οργανώσεων και Ειδικευμένων Εθελοντών καθορίζονται με την απόφαση του άρθρου 14Β παράγραφος 6 του παρόντος.

Άρθρο 14Ε

Αξιολόγηση των Εθελοντικών Οργανώσεων και των Ειδικευμένων Εθελοντών Αρμόδιος για την εποπτεία των δράσεων και για τη σύνταξη εντύπων και εκθέσεων αξιολόγησης των Εθελοντικών Οργανώσεων και των Ειδικευμένων Εθελοντών είναι κάθε δημόσιος φορέας, ο οποίος κατά την άσκηση της αποστολής του, ζήτησε και έλαβε τη συνδρομή Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας.

Έτσι λοιπόν θεωρητικά πάντα τα δεδομένα μιλούν από μόνα τους και δεν χρήζουν περαιτέρω διευκρινήσεων ! Με μερικές εικόνες να αποδεικνύουν πολλά τα οποία ίσως δεν έχει κατανοήσει ο απλός πολίτης. 

Τίποτε από τα παραπάνω δεν ισχύει καθώς ο Νόμος βρίσκεται σε αναστολή ….. Η αντιπυρική όμως περίοδος συνεχίζεται και έρχεται αντιμέτωπη με την άλλη νομοθεσία …εκείνη του 4662/2020 – Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, αναδιάρθρωση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, αναβάθμιση συστήματος εθελοντισμού πολιτικής προστασίας, αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού  Σώματος και άλλες διατάξεις.

……… που επίσης βρίσκεται σε αναστολή …. Εκεί όπου στο   Άρθρο 7 περί Δυναμικού και μέσων του  Εθνικού Μηχανισμού αναφέρεται ότι ….

1. Για την εκπλήρωση των σκοπών του Εθνικού Μηχανισμού οι φορείς και οι οργανισμοί περιφερειακού και κεντρικού επιπέδου διοίκησης, τα Υπουργεία, οι Υπηρεσίες, οι Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού, οι Ένοπλες Δυνάμεις, το Πυροσβεστικό Σώμα, η Ελληνική Αστυνομία, το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή, το Ε.Κ.Α.Β., οι εθελοντικές ομάδες και οι μη κυβερνητικές οργανώσεις του Μητρώου Πολιτικής Προστασίας, οι πολίτες και κάθε άλλος δημόσιος ή ιδιωτικός φορέας δύναται να συνεισφέρουν σε ανθρώπινο δυναμικό, υλικά και μέσα.

2. Στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας συστήνεται Μητρώο Εμπειρογνωμόνων Πολιτικής Προστασίας, στο οποίο θα εγγράφονται, προκειμένου να αξιοποιηθούν, πολίτες με εξειδικευμένη πιστοποιημένη γνώση και εμπειρία στον τομέα διαχείρισης κρίσεων και αντιμετώπισης καταστροφών. Οι Εμπειρογνώμονες Πολιτικής Προστασίας εντάσσονται στο δυναμικό της πρώτης παραγράφου του παρόντος άρθρου.

3. Οι προϋποθέσεις και η διαδικασία ένταξης στο Μητρώο Εμπειρογνωμόνων Πολιτικής Προστασίας και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια, καθορίζονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας…. 

Και συνεχίζει το άρθρο που ακολουθεί για τις σχετικές προϋποθέσεις απόκτησης της ιδιότητας του Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας …. και εκείνο της ένταξης των Εθελοντικών Οργανώσεων στο Μ.Ε.Ο.Π.Π. 

Η επίσημη ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας αναφέρει….και συνεχίζει με το Άρθρο 62 για την Κινητοποίηση και επιχειρησιακή εμπλοκή Εθελοντών

1. Οι ενταγμένες στο Μ.Ε.Ο.Π.Π. του Ε.Μ.Ε.Π.Π. Εθελοντικές Οργανώσεις και οι λοιπές συνεργαζόμενες οργανώσεις και φορείς, με τις οποίες έχει αναπτυχθεί μνημόνιο συνεργασίας σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 72 του παρόντος, κινητοποιούνται και εμπλέκονται επιχειρησιακά με πρωτοβουλία του κατά τόπον αρμόδιου Περιφερειακού Συντονιστή Πολιτικής Προστασίας ή του Διοικητή Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας, στον αρμόδιο ανά περιστατικό επιχειρησιακό φορέα, σύμφωνα με τις υφιστάμενες και δηλωθείσες επιχειρησιακές δυνατότητες σε αναλογία των ανακυπτουσών επιχειρησιακών αναγκών.

2. Οι Εθελοντικές Οργανώσεις είναι υποχρεωμένες να τηρούν επικαιροποιημένα στοιχεία και να ενημερώνουν τα κατά τόπο αρμόδια Περιφερειακά Κέντρα Επιχειρήσεων Πολιτικής Προστασίας για τη διαθεσιμότητά τους σε ενεργά μέλη και μέσα, καθώς και για κάθε μεταβολή τους.

3. Οι Εθελοντικές Οργανώσεις που έχουν άμεση και διαρκή επιχειρησιακή εμπλοκή, κινητοποιούνται από τα Επιχειρησιακά Κέντρα των αντίστοιχων, ανά δράση, φορέων με ταυτόχρονη ενημέρωση των περιφερειακών επιχειρησιακών κέντρων πολιτικής προστασίας.

4. Ο επικεφαλής της εκάστοτε Εθελοντικής Οργάνωσης φέρει την αποκλειστική ευθύνη στελέχωσης και αντιστοίχισης των επιμέρους ειδικών πιστοποιημένων προσόντων των Εθελοντών ανά δράση και της καταλληλότητας, συντήρησης και καλής λειτουργίας του εξοπλισμού και των μέσων των Εθελοντικών Οργανώσεων.

Τι ισχύει τελικά και με ποιούς ακριβώς όρους; Διότι επίσης ο 4662/2020 βρίσκεται σε αναστολή. Τι θα μπορούσαν από όλα αυτα να κατανοήσουν οι Εθελοντές;; Τελικά πως κινούνται και πως συντονίζονται;  Στη συγκεκριμένη αυτή χρονική στιγμή δεν έχει ακόμα εξακριβωθεί….. 

Σε γενικές γραμμές, ο όρος εθελοντισμός  αναφέρεται στην ηθελημένη παροχή υπηρεσιών χωρίς το κίνητρο της υλικής ανταμοιβής, προς όφελος της κοινωνίας. Ο εθελοντισμός δεν είναι υποχρεωτικός,  στηρίζεται στην αυτόβουλη συμμετοχή του ενεργού πολίτη. Όμως, εθελοντής χαρακτηρίζεται και εκείνος που συνεισφέρει υλικά αγαθά σε καταστάσεις που αυτά θεωρούνται αναγκαία για την κάλυψη ανθρωπίνων αναγκών, χωρίς να περιμένει αντάλλαγμα. Στόχος ενός εθελοντή είναι η βελτίωση των κοινωνικών, οικονομικών, περιβαλλοντικών, αθλητικών, εκπαιδευτικών και άλλων θεμελιωδών αναγκών μίας κοινωνίας.

Ο εθελοντισμός κατά βάση είναι μία κίνηση καλής θέλησης. Οι τομείς που μπορεί να δραστηριοποιηθεί κάποιος είναι απεριόριστοι αρχίζοντας από μία απλή προσφορά ρούχων μέχρι την στελέχωση της πυροσβεστικής υπηρεσίας ως εθελοντής πυροσβέστης.

Ο εθελοντισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με το ήθος, τις ανάγκες, τα όνειρα και τις δυνατότητες του ενεργού πολίτη που αγωνίζεται για μια καλύτερη ζωή, ένα καλύτερο μέλλον και μια καλύτερη κοινωνία μέσα στην οποία ζει και αναπτύσσεται.

Είναι πραγματικότητα πως δεν είναι εύκολα δυνατόν να δοθεί κάποιος ακριβής ορισμός για τον εθελοντισμό και αυτό γιατί καλύπτει ένα τόσο ευρύ φάσμα δυνατοτήτων προσφοράς και εμπλέκεται με τόσες πολλές μορφές που είναι πλέον θέμα υποκειμενικό η ακριβής αντίληψη του όρου. Για αυτό και εάν ερωτηθεί κάποιος εθελοντής για την εμπειρία του σε αυτό, θα ακουστούν πολλές και ποικίλες απόψεις, όλες τόσο ενδιαφέροντα ξεχωριστές που μόνο εάν το ζήσει κάποιος θα είναι σε θέση να το αισθανθεί. Με αφορμή την εμπειρική κατανόηση του εθελοντισμού, τόσο ο ΟΗΕ  όσο και η ΕΕ έχουν αναλάβει κατά καιρούς σημαντικά προγράμματα για την προώθησή του. Η ΕΕ δημιούργησε κατά το Ευρωπαϊκό Έτος Εθελοντισμού ένα εγχειρίδιο προορισμένο για σχολικές κοινότητες, προκειμένου να προάγει την αξία του στις μικρές ηλικιακά κοινωνικές ομάδες της χώρας. 

Ερχόμαστε λοιπόν εδώ και πολύ καιρό αντιμέτωποι με την ίδρυση νέων φορέων που απασχολούν καθώς φαίνεται κατά πολύ το ευρύ κοινωνικό σύνολο. Μια ομάδα Εθελοντών 

παιδιών της κοινωνίας, Ενεργών Πολιτών που έχουν τη θέληση να εκπαιδευτούν για να καταφέρουν να μειώσουν τα ποσοστά των κινδύνων που ενδέχεται με την κλιματική 

αλλαγή και τις συνέπειες της να προκύψουν. Είτε να γίνουν διασώστες, είτε να συνδράμουν σε διαφορετικούς τομείς με σκοπό την ανακούφιση των συμπολιτών και των περιοχών που 

τους που έχουν πληγεί ή καταστραφεί …. 

Μία από αυτές είμαστε και εμείς….. Ιδρύσαμε το Ινστιτούτο Διαχείρισης Ανθρωπογενών και Φυσικών Καταστροφών και πλέον εδώ και 3 χρόνια είμαστε σε θέση να μπορούμε να 

συνδράμουμε τον κρατικό μηχανισμό. Την πρώτη νύχτα που ξέσπασε η Πυρκαγιά στην Βαρυμπόμπη ήταν καθοριστικός ο ρόλος και η παρουσία των εθελοντικών οργανώσεων 

αλλά και όλων των εθελοντών καθώς επάνω ακριβώς στην Γέφυρα αντικρύζαμε όλα τα οχήματα των Σωμάτων Ασφαλείας αλλά και πλήθος οχημάτων της Περιφέρειας Αττικής 

και μηχανημάτων έργου με την οποία και συνεργαζόμαστε 

στενά για την εκπαίδευση των Εθελοντών, 

προκειμένου να συμμετέχουν στην κατάσβεση της. Χωρίς να χάσουμε χρόνο στήσαμε σε χρόνο μηδέν ένα Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων με συντονιστές τους 

Προέδρους και Επικεφαλής των Εθελοντικών Οργανώσεων που είναι ενταγμένες στο Μητρώο Εθελοντών μας ….και αγγίζουν συνολικά τα 18.000 άτομα σε όλα τα μέρη της χώρας μας.

Ναι σε εκείνη την απέλπιδα προσπάθεια να ενεργήσουμε άμεσα  προς όφελος και την ανακούφιση των συνανθρώπων μας. Είμασταν όλοι εκεί. Με τις ταυτότητες μας και τα επίσημα έγγραφα μας. 

Το ΙΔΑΦΚ Π.ΔΙΚ.Π.Π.Δ.Κ. Κοινσεπ λειτουργεί σύμφωνα με την Νομοθεσία .. όπου σύμφωνα με αυτή …..

(ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4430/2016 / ΦΕΚ 205/Α/31-10-2016 /Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της και άλλες διατάξεις)….. κατά το Άρθρο 3.Ο Φορέας Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας οφείλει να τηρεί Μητρώο Εθελοντών, στο οποίο καταγράφονται τα μη μέλη, που λειτουργούν ως εθελοντές και υποστηρίζουν τις δράσεις του Φορέα. Οι λεπτομέρειες τήρησης του Μητρώου Εθελοντών καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Ίσως να μην έχει γίνει κατανοητό αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση ο φορέας μας όφειλε στο πλαίσιο της  εταιρικής κοινωνικής  του ευθύνης να συνεχίσει αλλά και να αναδείξει το έργο των Εθελοντών αφού υπήρξε αδυναμία στο σύστημα της πολιτικής προστασίας λόγω της αναστολής των δύο νόμων που συνημμένα αρχεία τους βρίσκονται παραπάνω. Σύμφωνα με τα παρακάτω άρθρα και ακολουθώντας αυστηρά την νομοθεσία φροντίσαμε για την εύρυθμη και ορθή τήρηση των όρων του Ν.4430/2016.

Άρθρο 8

Σχέσεις Φορέα Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας με μη μέλη

1.Ο Φορέας Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας δεν έχει ασφαλιστικές υποχρεώσεις προς τα μη μέλη που λειτουργούν ως εθελοντές, 

εφόσον πληρούνται σωρευτικά οι παρακάτω προϋποθέσεις:

α. Από την εθελοντική δράση δεν παράγονται άμεσα έσοδα για το Φορέα.

β. Η δράση έχει προαποφασισθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο ή τη Διοικούσα Επιτροπή του Φορέα. Η απόφαση, η πρόσκληση και το πρόγραμμα της δράσης 

που θα γίνει χρήση εθελοντών καταγράφονται σε πρακτικό, το οποίο προδημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του Φορέα.

2.Ο Φορέας Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας:

α) Ευθύνεται για τυχόν ζημίες που προξενήθηκαν στον εθελοντή κατά την παροχή της εθελοντικής του απασχόλησης στο Φορέα.

β) Σε περίπτωση που ο εθελοντής απασχολείται στο εξωτερικό, ο Φορέας παροχής εθελοντικής απασχόλησης αναλαμβάνει πλήρως 

τα έξοδα ταξιδιού, διαβίωσης, καταλύματος, επαναπατρισμού και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, καθώς και κάθε άλλη δαπάνη που θα προκύψει κατά τη διάρκεια διαμονής 

του εθελοντή στο εξωτερικό.

Σύμφωνα επίσης με το πρότυπο καταστατικό που βρίσκεται αναρτημένο στην επίσημη ιστοσελίδα του kalo.yeka.gr τα απαραίτητα παραστατικά …. κατά το άρθρο 27 

ΑΡΘΡΟ 27

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ.

 1. Η Κοιν.Σ.Επ. τηρεί τα βιβλία που προβλέπει η φορολογική νομοθεσία και επιπλέον τηρεί:[1]

α. Βιβλίο Μητρώου Μελών της Κοιν.Σ.Επ. στο οποίο καταχωρίζονται με χρονολογική σειρά η ημερομηνία εγγραφής, το ονοματεπώνυμο, το πατρώνυμο, η διεύθυνση κατοικίας, ο αριθμός των μερίδων και η αξία τους καθώς και η χρονολογία τυχόν διαγραφής των μελών.

β. Βιβλίο πρακτικών της Γενικής Συνέλευσης.

γ. Βιβλίο πρακτικών συνεδριάσεων της Διοικούσας Επιτροπής/αποφάσεων του Διαχειριστή,

δ. Μητρώο Εθελοντών.

[1]  Τα στοιχεία α, β, γ αφορούν τα υποχρεωτικά βιβλία που ορίζει ο ν.1667/86 όπως ισχύει, ενώ το στοιχείο δ αφορά το μητρώο εθελοντών της παρ. 3 του αρ.3 του ν.4430/2016. 

Επίσης σύμφωνα με το παρακάτω άρθρο  : 

ΑΡΘΡΟ 5

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΩΛΥΜΑΤΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΜΕΛΩΝ

 1. Μέλη της Κοιν.Σ.Επ. μπορούν να γίνουν:

α. Φυσικά πρόσωπα, που έχουν συμπληρώσει το δέκατο όγδοο έτος της ηλικίας τους, δεν τελούν υπό δικαστική συμπαράσταση και αποδέχονται τις αρχές και τους σκοπούς της Κοιν.Σ.Επ.

β. Νομικά πρόσωπα που αποδέχονται τις αρχές και τους σκοπούς της Κοιν.Σ.Επ., υπό τους περιορισμούς του άρθρου 14 παρ. 4 και παρ. 5 του ν.4430/2016, όπως ισχύει. Ειδικότερα:

i. Η συμμετοχή νομικών προσώπων δεν μπορεί να υπερβαίνει το 1/3 του συνόλου των μελών.

ii. Δεν μπορούν να γίνουν μέλη της Κοιν.Σ.Επ. Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) και νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) που υπάγονται σε Ο.Τ.Α.

2. Δεν μπορούν να γίνουν μέλη της Κοιν.Σ.Επ. νομικά ή φυσικά πρόσωπα τα οποία μετέχουν σε άλλη Κοιν.Σ.Επ. με ίδια δραστηριότητα.

Διευκρινίζεται επιπλέον στο άρθρο 9 του καταστατικού ότι : Η παροχή υπηρεσιών προς εξυπηρέτηση των σκοπών της Κοιν.Σ.Επ. από μέλη της, που δεν βρίσκονται σε εργασιακή σχέση με αυτήν, 

θεωρείται μη αμειβόμενη σύμβαση εντολής κατ’ εφαρμογή των άρθρων 713 επ. Α.Κ. Η σύµβαση εντολής που συνάπτεται µεταξύ µελών και Κοιν.Σ.Επ. 

οφείλει να γίνεται εγγράφως, να περιγράφει µε σαφήνεια την παρεχόµενη υπηρεσία και σε καµία περίπτωση δεν µπορεί να υπερβαίνει τις 16 ώρες εβδοµαδιαίως.

Οι Εθελοντές λοιπόν μέχρι σήμερα επιχειρούν …..επιχειρούν χωρίς μέτρα προστασίας και αυτό είναι ανεπίτρεπτο…. να δίνουν προσωπικά τους χρήματα 

για να συνδράμουν τον κρατικό μηχανισμό.  Πως όμως θα επιτευχθεί αυτό όταν οι νόμοι δεν εφαρμόζονται ειδικά αυτή την παρούσα χρονική στιγμή; Το μητρώο Εθελοντών 

του Ινστιτούτου Διαχείρισης Ανθρωπογενών και Φυσικών Καταστροφών – Πανελλαδικό Δίκτυο Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων επιχειρεί αυστηρά επικουρικά

και βάσει της δικής μας νομοθεσίας. Τα στελέχη του επιχειρούν μόνο αν έχουν πιστοποιηθεί στην Πυροσβεστική Ακαδημία και με την προϋπόθεση  να τους έχει ζητηθεί από τον Αξιωματικό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας που επιχειρεί και συντονίζει στο πεδίο. Γιατί οι Εθελοντικές Οργανώσεις που μπορούν να επιχειρούν πρέπει να έχουν εγγραφεί στον επιχειρησιακό σχεδιασμό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας. Ουδεμία Σχέση έχουμε με το Μητρώο της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας διότι όπως διακρίνετε παραπάνω έχουμε ένα εντελώς διαφορετικό πρότυπο τήρησης του δικού μας Μητρώου. 

Όπως αυτό απαιτείται να τηρούμε ανεξάρτητα από άλλες ΚΟΙΝΣΕΠ. 

Πολλοί ίσως και αμέτρητοι οι όροι για να μπορούμε όλοι να τους κατανοήσουμε. 

Η προστασία των δασών για να μην “γερνούν” είναι απλή και βασισμένη σε ένα σύνολο ενεργειών από τα αρμόδια κρατικά όργανα.

Αρμόδιοι λοιπόν για την εκτίμηση δεν είμαστε εμείς. Εμείς ενεργούμε άμεσα για την ανακούφιση όλων των πληγέντων προκειμένου να τους προσφερθούν καθημερινά γεύματα, είδη πρώτης ανάγκης, ζωοτροφές – ξηρά τροφή, καθαριστικά και φαρμακευτικά είδη και πολλά άλλα, 

Δεν είναι για την  παρούσα χρονική στιγμή … ούτε η απόδοση ευθυνών αλλά ούτε ο  απολογισμός τους.

Είναι για όλους εμάς μια ώρα ευθύνης. 

Να σεβαστούμε όσους έχουν πληγεί ψυχικά είτε χάνοντας τις περιουσίες τους, αναλαμβάνοντας δράσεις όπως ο εξοπλισμός και τα σχολικά είδη που καταστράφηκαν για εκατοντάδες παιδιά… Ο δικός μας ο ρόλος είναι επικουρικός και μόνο. 

Σεβασμός λοιπόν στις όποιες προσπάθειες των εθελοντών που με κίνδυνο της ζωής τους ανέλαβαν ιδιαίτερες αλλά και πολύ σοβαρές ευθύνες!  

Φροντίζουμε για εκείνους ακόμα και για την ασφάλεια τους γιατί η ζωή τους για εμάς όλους είναι ακόμα πιο πολύτιμη. 

Ευχαριστώ θερμά όλους τους επικεφαλής συντονιστές και όλους τους προέδρους των 49 εθελοντικών οργανώσεων που έχουμε συνυπογράψει τα μνημόνια συνεργασίας για τις αντοχές τους και την άριστη συνεργασία τους σε κάθε βήμα που σιγά σιγά κερδίζουμε απο κοινού ! 

Η οργάνωση και λειτουργία του ΙΔΑΦΚ Π.ΔΙΚ.Π.Π.Δ.Κ.

Το Ινστιτούτο Διαχείρισης Ανθρωπογενών και Φυσικών Καταστροφών – ιδρύθηκε το 2018 ως Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση (ΚΟΙΝΣΕΠ), 2 έτη πριν (ΙΔΑΦΚ) την ψήφιση του Ν.4662/2020, (ΦΕΚ 27/Α). Για όσους δεν γνωρίζουν αλλά και για να ενημερωθούν, σύμφωνα με το Ν.4430/2016 Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (Κοιν.Σ. Επ.) είναι οι αστικοί συνεταιρισμοί του Ν. 1667/1986 που διαθέτουν εκ του νόμου εμπορική ιδιότητα που έχουν ως καταστατικό σκοπό τη συλλογική και την κοινωνική ωφέλεια, δηλαδή την εξυπηρέτηση κοινωνικών αναγκών τοπικού ή ευρύτερου χαρακτήρα με την αξιοποίηση της κοινωνικής καινοτομίας, μέσα από δραστηριότητες «βιώσιμης ανάπτυξης» ή παροχής «κοινωνικών υπηρεσιών γενικού συμφέροντος» ή κοινωνικής ένταξης.

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του και της νόμιμης λειτουργίας του, το ΙΔΑΦΚ μετά την τροποποίηση του καταστατικού του το 2020 μετονομάστηκε και εγκρίθηκε σε Ινστιτούτο Διαχείρισης Ανθρωπογενών και Φυσικών Καταστροφών – Πανελλαδικό Δίκτυο Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων. Έχει υποβάλλει σε όλες τις αιτήσεις του στην πλατφόρμα του ΕΡΓΑΝΗ και έχουν γίνει αποδεκτές – εγκεκριμένες, όλες οι ενότητες στα παρακάτω πλαίσια που αφορούν στην ΕΤΗΣΙΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ, τις ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ, τις ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥ ΟΦΕΛΟΥΣ, τις ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ & ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ από το 2018 έως σήμερα. Επίσης έχει αναρτήσει στις σελίδες του και δημοσιεύσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής του ενημέρωσης από το 2018 έως σήμερα, προς τους πολίτες, οδηγίες προστασίας για σεισμούς, κατολισθήσεις, δασικές πυρκαγιές, πλημμύρες – ορμητικά νερά, έντονα καιρικά φαινόμενα και βιομηχανικά ατυχήματα, συμπεριλαμβανομένων και οδηγιών προστασίας ατόμων με αναπηρία, οι οποίες και επικαιροποιούνται ανά τακτά χρονικά διαστήματα σύμφωνα με τις οδηγίες των αρμοδίων κρατικών φορέων.

Σύμφωνα με το καταστατικό του το ΙΔΑΦΚ Π.ΔΙΚ.Π.Π.Δ.Κ., αναλαμβάνει δράσεις με σκοπό: α) την προστασία και αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος και της βιοποικιλότητας, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και μεταφορά τεχνογνωσίας, την υλοποίηση και παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών, τις υπηρεσίες έρευνας και διάσωσης φυσικών καταστροφών, την εκπαίδευση και εκπόνηση προγραμμάτων πρόληψης και εξοικείωσης εκπαιδευομένων πολιτών όλων των ηλικιών με τα φαινόμενα καταστροφών, και πολλούς άλλους  εξειδικευμένους  σκοπούς περιβαλλοντικών υπηρεσιών προς την κοινωνία.

Σύμφωνα με την μεταβολή εργασιών και με αποδεκτή – εγκεκριμένη την αίτηση μας στην υπηρεσία του αρμοδίου τμήματος του Υπουργείου Εργασίας  σχετικά με την τροποποίηση του καταστατικού, παραμένει ως κύριος ΚΑΔ, οι Υπηρεσίες Σχεδιασμού και Πιστοποίησης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, και δευτερεύουσες Δραστηριότητες  που αφορούν στις Υπηρεσίες Διάσωσης και Ανέλκυσης Σκαφών σε θαλάσσια και παράκτια ύδατα, Υπηρεσίες Διάσωσης Ατόμων (στη θάλασσα, στα βουνά, σε φυσικές καταστροφές, Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και Πυροσβεστικές Υπηρεσίες.

Στα πλαίσια αυτά καθώς και της κοινωνικής προσφοράς το ΙΔΑΦΚ Π.ΔΙΚ.Π.Π.Δ.Κ. διεξάγει δράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του κοινού. Από την ίδρυσή του έχει διοργανώσει πλήθος κοινωνικών δράσεων όπως (ενδεικτική αναφορά): το Πανόραμα Πολιτικής Προστασίας με την συμμετοχή 80 και πλέον οργανώσεων πολιτικής προστασίας στους Δήμους Αμαρουσίου, Γλυφάδας, με θέμα “Διαχείριση Κρίσεων – Τεχνολογίες και μέσα ασφαλείας Πρώτων Αποκριτών”, “Έκθεση Δραστηριοτήτων Φορέων Πολιτικής Προστασίας και Παρουσίαση Εκπαιδευτικών Δράσεων στους Πολίτες”,

 4 “Σχολεία Εκπαίδευσης Υγρού Στοιχείου Επιβίωση Έρευνα Διάσωση

Σ.Ε.Υ.Σ.Ε.Ε.Δ.” πιστοποιημένo το έτος 2017 με την Πράξη 10/18-7-2017 (θ. 8ο) της Ειδικής Διατμηματικής Επιτροπής του Διιδρυματικού Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Δ.Π.Μ.Σ.) του Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και της Σχολής Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας με τίτλο: Ανάλυση και διαχείριση ανθρωπογενών και φυσικών καταστροφών, σύμφωνα με την οποία το Δ.Δ.ΠΜΣ, ενέκρινε τη συνδιοργάνωση του Σεμινάριου Εκπαίδευσης Θαλάσσιας Επιβίωσης στις 22, 23 και 24 Σεπτεμβρίου 2017 και τα έτη 2018, 2019 υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, με τη συνδιοργάνωση της Ένωσης Πτυχιούχων Αξιωματικών & Υπαξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος (Ε.Π.Α.Υ.Π.Σ.) πιστοποιημένα από το βάσει του υπ.αρίθμ. 1702.4/78478/2018, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, διάρκειας 25 ωρών και συνδιοργανώθηκε επίσης από την Ένωση Πτυχιούχων Αξιωματικών & Υπαξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος (Ε.Π.Α.Υ.Π.Σ.) και το Ινστιτούτο Διαχείρισης Ανθρωπογενών & Φυσικών Καταστροφών (Ι.Δ.Α.Φ.Κ.) στον Δήμο Πατρέων, όπου παρευρέθηκε ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, μετά από επίσημη πρόσκληση του Υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας, με την πιστοποίηση της επάρκειας και της πληρότητας της ύλης μαθημάτων από το θεσμοθετημένο “Eργαστήριο Διευθέτησης Ορεινών Υδάτων” το οποίο δυνάμει του ΦΕΚ 836/τ.Β’ μετεξελίχθηκε σε “Εργαστήριο Διαχείρισης Υδατίνων Πόρων σε έλλειψη και περίσσεια «του Τμήματος Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος του ΤΕΙ ΑΜΘ με την υπ.αρίθμ.1702.4/78478/2018 του Υπουργείου Ναυτιλίας.

Τα σχολεία ΣΕΥΣΕΕΔ πραγματοποιήθηκαν στους Δήμους Αλιβερίου, Πάτρας, Γλυφάδας και στις δράσεις τους έλαβαν μέρος στελέχη σωμάτων ασφαλείας, στελέχη ενεργά και μη ενόπλων δυνάμεων. 

 Το Διεθνές Συνέδριο ΕΓΚΕΛΑΔΟΣ 2019- the International Conference ENCELADUS 2019 “Earthquake-Prevention/Disaster Management and Infrastructure Resilience.

Ασκήσεις πολιτικής προστασίας όπως οι Ασκήσεις για φωτιά και σεισμό με την κωδική ονομασία “ΗΦΑΙΣΤΟΣ 2019-2020” σε σχολικά συγκροτήματα όλων των βαθμίδων της χώρας και σε σχολεία ειδικής αγωγής όπως το Ενιαίο Λύκειο Αθηνών, τα οποία και θα συνεχίσουν να υλοποιούνται με τις οδηγίες και την απόφαση έγκρισης του Υπουργείου Παιδείας σε μαθητές πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και φοιτητές ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων για τα έτη 2020 & 2021, με τη μέθοδο ακόμη και της εξ’αποστάσεως διδασκαλίας σύμφωνα με τα πρωτόκολλα της υγειονομικής κρίσης όπως ακριβώς αυτά απαιτούνται για τη μη διασπορά του covi-19, ‘Ασκηση στο Γηροκομείο Αθηνών για φωτιά και σεισμό, Μαθήματα Α΄Βοηθειών ΚΑΡΠΑ σε πολίτες, σχολικές μονάδες μετά από επίσημη πρόσκληση των διευθυντών τους και όλες τις ομάδες πληθυσμού, ενώ στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών του δραστηριοτήτων έχει διοργανώσει πιστοποιημένα σεμινάρια Ε-learning από τον Μάρτιο του 2020 με θέμα: “Βασικές αρχές ναυαγοσωστικής και Α’ Βοηθειών στο Υγρό Στοιχείο”, ” FIRST AID IN MENTAL HEALTH εν καιρώ COVID 19″, “Προχωρημένες Τεχνικές Αυτοάμυνας – Αντιμετώπιση Πολλαπλών Αντιπάλων”, “BLS AED & COVID 19”, “Αποφυγή Θυματοποίησης Εγκλημάτων Βίας -Μέρος Α’ – Μέρος Β’ “, “Βασικές Αρχές Αντιμετώπισης Συμβάντων Μαζικής Καταστροφής Α & Β Μέρος”, “Διαλογή σε Μαζικές Καταστροφές – START TRIAGE”, στην άσκηση του Αthens International Airport με θέμα: “Άσκηση Ετοιμότητας Ευρείας Κλίμακας 2018- Ατύχημα Αεροσκάφους στον Αερολιμένα” και πολλές άλλες.

Έχει λάβει μέρος στο Συνέδριο Aερομεταφορές – Παρόν και Μέλλον – Συστήματα μη επανδρωμένων αεροσκαφών (ΣΜΗΕΑ) UNMANNED AIRCRAFT SYSTEMS/DRONES που πραγματοποιήθηκε με την αιγίδα του Υπουργείου Μεταφορών και της Περιφέρειας Αττικής το 2018 και στις εισηγήσεις με θέμα “Η εφαρμογή των drones στην διαχείριση των καταστροφών”, “Τεχνολογία και Χρήση Μη Επανδρωμένων Εναερίων Μέσων για Έρευνα και Διάσωση σε Σενάριο Προσομοίωσης Δασικής Πυρκαγιάς”, “Drone και Πολιτική Προστασία, Παρόν και Μέλλον”.

Διοργάνωσε τον Μάιο του 2021 το VIRTUAL 2nd Civil Protection Panorama με εισηγήσεις έγκριτων πανεπιστημιακών και στελεχών που προέρχονται από Θεσμικούς και Κρατικούς Φορείς όπως η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και η Αποκεντρωμένη Διοίκηση με τη συνεργασία Εθελοντικών Οργανώσεων της ΓΓΠΠ και μη.

Έχει διοργανώσει και λάβει μέρος σε πλήθος δράσεων και σε Εκπαιδευτικά Προγράμματα που αφορούν την εκπαίδευση των Ατόμων με Αναπηρία με τη συνεργασία πολλών κρατικών φορέων, των ενόπλων δυνάμεων, του Πανελληνίου Συλλόγου Παραπληγικών, της Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδος και την Ομοσπονδίας Σωματείων Ελλήνων Καλαθοσφαιριστών με αμαξίδιο και πιστοποιημένους εκπαιδευτές του ΕΟΠΠΕΠ.

Όλα όσα προαναφέρονται πραγματοποιούνται και με τη χορήγηση της αιγίδας από την Περιφέρεια Αττικής και πλήθος αιγίδων και επιστολών υποστήριξης κατά περίοδους που διατηρούνται στο αρχείο του, και αφορούν στον Σχεδιασμό Δράσεων 2021 Πιστοποιημένης Εκπαιδευτικής Κατάρτισης των Πολιτών και Ειδικών & Λοιπών Σωμάτων Ασφαλείας με θέμα: “E-learning 2021 / Πιστοποιημένη Εκπαίδευση Πολιτών, Εθελοντών, Σωμάτων Ασφαλείας, Στελεχών Ενόπλων Δυνάμεων και όλων των ομάδων πληθυσμού, Ενημέρωσης Συστήματος Εθνικού Μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας, Έρευνας και Διάσωσης από Φυσικές Καταστροφές και Τεχνολογικά Ατυχήματα, Nαυαγοσωστικής, Ορμητικών Νερών, Α΄Βοηθειών, Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία, Αυτοάμυνας/Αυτοπροστασίας από Εξωσχολικούς Κινδύνους” που σας έχουν γνωστοποιηθεί στην πλατφόρμα του ΕΡΓΑΝΗ και έχουν εγκριθεί. Όλα τα παραπάνω πραγματοποιούνται μετά από πρόσκληση του Φορέα μας και τη θετική ανταπόκριση των Έγκριτων Πανεπιστημιακών και Ερευνητών, Πιστοποιημένων Εκπαιδευτών και Εμπειρογνωμόνων, του χώρου της Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων που αν αναζητήσει κανείς βρίσκονται αναρτημένα και δημοσιευμένα όπως ορίζεται στον Ν.4430/2016, στην ιστοσελίδα μας και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσω των προγραμμάτων που ανακοινώνονται. Τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή το ΙΔΑΦΚ Π.ΔΙΚ.Π.Π.Δ.Κ. ΚΟΙΝΣΕΠ διοργανώνει για 2η συνεχόμενη χρονιά το 2ο Διαδικτυακό VIRTUAL Civil Protection Panorama το οποίο απευθύνεται στο σύνολο των πολιτών και τελεί υπό την έγκριση και την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Περιφέρειας Αττικής. Στο πρόγραμμα του συμμετέχουν πολλοί φορείς και εκπρόσωποι της Πολιτείας και γενικότερα της Ελληνικής Κυβέρνησης. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει ήδη αναρτηθεί στις σελίδες μας καθώς πρόκειται για μια δράση που περιλαμβάνει, την πρόληψη, ενημέρωση και προστασία των πολιτών και το οποίο ήδη σας έχει αποσταλεί με σχετική πρόσκληση.

Θεωρητικά πάντα άξιο λόγου είναι ότι, το δημόσιο συμφέρον εκφράζει το συμφέρον της ολότητας του κοινωνικού συνόλου. Έτσι η έννοια του αποκτά μια επιπλέον βαρύτητα τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.

IDAFK HELLAS INSTITUTE

Βρείτε μας στο Διαδίκτυο:

Γίνε Μέλος https://www.facebook.com/groups/66322…​

Find us οn GooGle http://idafk.blogspot.com/

Follow us on Twitter: https://twitter.com/idafkhellas

Join us on Instagram: https://www.instagram.com/i.d.a.f.k/

Watch us on Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCtqzaToQusgkgWF-zE0BZYQ

https://www.youtube.com/watch?v=vMYE6lyx7wU

https://www.youtube.com/watch?v=Jsuz91WEVdw

VIRTUAL 2nd CIVIL PROTECTION PANORAMA – 2ο ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

https://www.youtube.com/channel/UCXfyk0Xm3JvT_8psQLouRiA/video