Νόμος και εξυπηρέτηση του Πολίτη – Σχόλια και προβληματισμοί για τα πρόσφατα νομοσχέδια που ψηφίστηκαν στην Βουλή και την τοποθέτηση προσώπων σε κυβερνητικές θέσεις

Νόμος και εξυπηρέτηση του Πολίτη – Σχόλια και προβληματισμοί για τα πρόσφατα νομοσχέδια που ψηφίστηκαν στην Βουλή και την τοποθέτηση προσώπων σε κυβερνητικές θέσεις

Ψηφίστηκαν από την πλειοψηφία της Βουλής,τα νομοσχέδια για το επιτελικό κράτος με την μείωση των γενικών γραμματειών της κυβέρνησης από 93 σε 58 και των ελαφρύνσεων στην Οικονομία με την μείωση του ΕΝ.ΦΙΑ από 10 έως 30% , τα πρώτα νομοσχέδια της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη που εισήχθησαν στο κοινοβούλιο μετά τις εκλογές της 7ης Ιουλίου και προσπαθούν να δώσουν το πολιτικό στίγμα της νέας διακυβέρνησης της χώρας από την Ν.Δ.
Επίσης αυτές τις ημέρες συζητείται και ψηφίζεται στην Εθνική Αντιπροσωπεία το νομοσχέδιο για τις αλλαγές στην εκλογή των πολιτικών οργάνων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β΄ βαθμού ( Δημάρχων και Περιφερειάρχων ,δημοτικών και περιφερειαρικών δημοτικών συμβουλίων ) ,που τροποποιεί προς την ουσιαστική κυβερνησιμότητα την Τοπική Αυτοδιοίκηση ,προσπαθώντας να επιλύσει τα προβλήματα που δημιούργησε ο περιβόητος νόμος ” Κλεισθένης ” που ψήφισε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ένα χρόνο πριν, που παρουσιάστηκε ως παράδειγμα αναλογικής εκπροσώπησης, αλλά δεν δικαίωσε τις υψηλές προσδοκίες όσων τον εισηγήθηκαν και την ψήφισαν με χαρακτηριστικό παράδειγμα, τον Δήμο Θεσσαλονίκης όπου ο νεοκλεγείς στον β΄ γύρο των πρόσφατων αυτοδιοικητικών εκλογών Κωνσταντίνος Ζέρβας, παρότι συγκέντρωσε ποσοστό 66% έναντι 33% του Νίκου Ταχιάου, διαθέτει μόλις 7 έδρες στο νέο δημοτικό συμβούλιο , με τον συνυποψήφιο του να διαθέτει 11 έδρες ,σε σύνολο 49 εδρών ,με τον νέο δήμαρχο μέσα από ευρύτερες συγκλίσεις ,να προσπαθεί να συγκεντρώσει την απαιτούμενη πλειοψηφία τουλάχιστον 25 δημοτικών συμβούλων.
Παράλληλα πολύ σημαντικό είναι και το νομοσχέδιο της υπουργού Νίκης Κεραμέως που επαναφέρει το πανεπιστημιακό άσυλο, στην σωστή του βάση με την ελεύθερη έκφραση των ιδεών ,καταργώντας τον απαράδεκτο και ιδεοληπτικό νόμο του προηγούμενου υπουργού Κώστα Γαβρόγλου , επιτρέποντας το αυτονόητο την επέμβαση της Αστυνομίας σε περίπτωση τέλεσης κακουργηματικών πράξεων ,όπως πέρα από εγκλήματα κατά της ζωής με διακίνηση ναρκωτικών ,ληστείες και βιασμούς ,αλλά ειδικότερα των βιαιοπραγιών κατά του διδακτικού προσωπικού,από τραμπούκους εξτρεμιστές της Αριστεράς και ειδικότερα της Άκρας αριστεράς .
Πάντως στον χώρο της Παιδείας ,μένουν να γίνουν πολλά από την σημερινή κυβέρνηση που δεν έγιναν τα προηγούμενα χρόνια , με το πιο σημαντικό την σύνδεση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων με την αγορά εργασίας, όπου πρέπει μέσα από την τήρηση κανόνων ασφαλείας ,πρέπει να εξασφαλίζεται η παρουσίαση των επιχειρήσεων σε ειδική έκθεση παρουσίασης ,μέσα στα πανεπιστημιακά ιδρύματα, όσο και να ενοχλούνται και να προσπαθούν να παρεμποδίσουν ,όπως στο παρελθόν φοιτητικές οργανώσεις και κόμματα της Αριστεράς και της Άκρας αριστεράς.
Από την άλλη πλευρά, όμως συζητήσεις και προβληματισμό προκάλεσε η απόφαση του πρωθυπουργού για διατήρηση του πρωθυπουργικού γραφείου, στην Θεσσαλονίκη στο υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης ,με τον διορισμό της πρώην βουλευτή Καστοριάς της Ν.Δ. Μαρίας Αντώνιου ως διευθύντριας ,με το αιτιολογικό των συνεπειών από την ψήφιση της συμφωνίας των Πρεσπών, ενώ είναι γνωστό,ότι από τον Σεπτέμβριο του 2016 που αποφασίστηκε η ίδρυση του γραφείου, από τον τότε πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, η Ν.Δ. και προσωπικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης, είχαν καταφερθεί εναντίον της λειτουργίας και είχε υποσχεθεί την κατάργηση του.
Ακόμα προβληματισμό αλλά και έντονες αντιδράσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ , την ίδια την πρόεδρο της επιτροπής Ανταγωνισμού και πρώην πρόεδρο του Αρείου Πάγου Βασιλική Θάνου, προκαλεί η διάταξη στο διυπουργικό νομοσχέδιο, η διάταξη κατάργησης της συγκεκριμένης διάταξης, που ήδη χαρακτηρίστηκε ως αντισυνταγματική διάταξη από την επιστημονική υπηρεσία της Βουλής ,με την κατηγορία από την κ. Θάνου και το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης για πολιτικό ρεβανσισμό, λόγω των έντονων αντιρρήσεων για την δημιουργία της συγκεκριμένης θέσης,όταν η Ν.Δ. βρίσκονταν στην αντιπολίτευση,τον Δεκέμβριο του 2018.
Όλα τα παραπάνω οδηγούν και πάλι στο εύλογο συμπέρασμα ,ότι η αναγκαιότητα βελτίωσης της καθημερινότητας των πολιτών, πέρα από τα νομοσχέδια που βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών, πρέπει να υπάρχουν ουσιαστικές πολιτικές πρωτοβουλίες και όχι μόνο στους πρώτους μήνες της σημερινής κυβέρνησης, αλλά και σε όλη την διάρκεια της τετραετίας 2019-2023 ,πολύ περισσότερο όταν η Ν.Δ. όπως έχει επισημανθεί σε άλλο άρθρο,έχει άπλετο πολιτικό χρόνο για τομές και μεταρρυθμίσεις πολύ και με την σχετικά άνετη πλειοψηφία των 158 βουλευτών.
Πέρα όμως από την σημερινή κυβέρνηση και το πολιτικό προσωπικό ,στην πλειοψηφία του τουλάχιστον ,όσο και αν ο ρόλος της αντιπολίτευσης για εξυπηρέτηση μικροκομματικών σκοπιμοτήτων,επιβάλλει την στείρα αντιπολίτευση, πρέπει να βοηθήσει στην ουσιαστική αλλαγή πορείας του τόπου της βελτίωσης της καθημερινότητας των Ελλήνων και των Ελληνίδων πολιτών.
Ο χρόνος θα δείξει και η τετραετία αυτή,μέχρι το 2023 θα δείξει ότι αν πέρα από την κυβέρνηση της Ν.Δ. όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα έχουν την ειλικρινή διάθεση βελτίωσης της ζωής των πολιτών και της καλύτερης προοπτικής της χώρας,για αυτό και σε αντίθετη περίπτωση όλοι θα κριθούν αυστηρά ,ακόμα και αν προκηρυχθούν νωρίτερα οι εκλογές ,πριν από την λήξη της θητείας του σημερινού κοινοβουλίου και της σημερινής κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Αθανάσιος Μανουσάκης