84η ΔΕΘ και η επόμενη ημέρα – Το στοίχημα της ανάπτυξης για την Βόρεια Ελλάδα και για όλη τη χώρα .

Απόψεις Κυρίως θέματα Πολιτικές Ιχνηλατήσεις

84η ΔΕΘ και η επόμενη ημέρα – Το στοίχημα της ανάπτυξης για την Βόρεια Ελλάδα και για όλη τη χώρα .

Άλλη μια επιτυχημένη Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) ,ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες με την φετινή 84η διοργάνωση της να συγκεντρώνει το ενδιαφέρον πολλών εκθετών από την Ελλάδα και το εξωτερικό,αλλά και χιλιάδων επισκεπτών,που έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον,όσον αφορά τα προϊόντα,τις επιχειρήσεις και τα πολιτιστικά δρώμενα,ιδιαίτερα τις συναυλίες καλλιτεχνών ,κατά την διάρκεια της περίπου μιας εβδομάδας λειτουργίας της.
Συγκεκριμένα τις πύλες της ΔΕΘ, πέρασαν 263.737 επισκέπτες ,διατηρώντας έτσι τον πήχη της επεκτασιμότητας πάνω από το επίπεδο των 250.000 ατόμων ,σταθεροποιώντας ακόμα περισσότερο την γνωστή δυναμική της και κερδίζοντας ακόμα περισσότερο την εκτίμηση του κοινού,των πολιτών που και στην φετινή διοργάνωση ,κατέκλυσαν τους χώρους της.
Να σημειωθεί ότι η 84η ΔΕΘ ,οπού τιμώμενη χώρα ήταν η Ινδία μέτρησε πάνω από 1.600 εκθέτες έναντι 1.494 πέρυσι,αλλά και 18 διεθνείς κρατικές συμμετοχές ,ενώ το ινδικό περίπτερο έγινε πόλος έλξης για χιλιάδες επισκέπτες ,σύμφωνα με τον εθνικό εκθεσιακό φορέα.
Με δεδομένη πάντως την υψηλή επισκεψιμότητα όπως κάθε χρόνο της ΔΕΘ, και την συμμετοχή πολλών εκθετών,όπως κάθε χρόνο και πριν την έναρξη λειτουργίας της έκθεσης, τίθεται το ρητορικό ερώτημα,και ο προβληματισμός για την επόμενη ημέρα της Θεσσαλονίκης,της Βόρειας Ελλάδας ,όπως και άλλες χώρες για την προοπτικές ανάπτυξης όχι μόνο μέχρι την επόμενη ΔΕΘ, τον περασμένο Σεπτέμβριο του 2020 ,αλλά και για επόμενα χρόνια μετά την λειτουργία της επόμενης διοργάνωσης.
Όλα αυτά ενώ ήδη στην Θεσσαλονίκη βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη ,που ουσιαστικά είναι η διαμάχη ανάμεσα σε εμπλεκόμενους φορείς της πόλης ,ειδικότερα σε πρόσωπα που και το παρελθόν άσκησαν εξουσία και είχαν αρμοδιότητα στην εξέλιξη του έργου,όσον αφορά το σταθμό μετρό της Βενιζέλου, την συνύπαρξη των αρχαιοτήτων ,μαζί με την τεχνική εξέλιξη του έργου,ή την προσωρινή απόσπαση και αργότερα επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων ,μια διαμάχη που υπήρξε και κατά το παρελθόν μετά από ενέργειες του πρώην δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, που με δικαστικές προσφυγές ,αντέδρασε στην λύση της προσωρινής απόσπασης και επανατοθέτησης που είχε προωθήσει ως λύση η τότε κυβέρνηση Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ με πρωθυπουργό τον Αντώνη Σαμαρά, κάτι που τελικά επέτυχε παρά την απόρριψη της σχετικής δικαστικής προσφυγής,από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) το 2016,κρίνοντας ως νόμιμη την υπουργική απόφαση του 2014.
Παρά την εξέλιξη αυτή,ο κ . Μπουτάρης επέμενε στην αρχική του άποψη,συνύπαρξης των εργασιών του μετρό με την συνύπαρξη των αρχαιοτήτων ,έχοντας και την στήριξη του σωματείου Ελλήνων αρχαιολόγων με την τότε πρόεδρο και πολιτευτή του ΑΝΤΑΡΣΥΑ Δέσποινα Κουτσούμπα, όπως και την σημερινή πρόεδρο Σταματία Μαρκέτου, να πρωτοστατούν,αλλά και του ΣΥΡΙΖΑ που ως κυβέρνηση,με τον τότε υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, και της διοίκησης
της Αττικό Μέτρο Α.Ε. στην Θεσσαλονίκη με πρόεδρο τον καθηγητή Γιάννη Μυλόπουλο, που ένθερμα θα έλεγα υποστήριξαν και υποστηρίζουν την συγκεκριμένη λύση που προτείνει ο πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης.
Οι εξελίξεις αυτές σχετικά με το μετρό της Θεσσαλονίκης σημειώνονται την ίδια ώρα που ήδη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης,από το βήμα των εγκαινίων της 84ης ΔΕΘ,είχε ήδη ανακοινώσει με βάση τα σχετικά τεχνικά χρονιοδιαγράμματα την ολοκλήρωση του έργου ,το 2023 μαζί με τον σταθμό της Βενιζέλου ,με τελική λύση την προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων,και με τον πρώην δήμαρχο Θεσσαλονίκης, τον σύλλογο Ελλήνων αρχαιολόγων, και φυσικά τον ΣΥΡΙΖΑ ως αξιωματική αντιπολίτευση πλέον ,όπως εκφράστηκε από της δηλώσεις του προέδρου του κόμματος Άλεξη Τσίπρα ,κατά την τριήμερη παρουσία του,στην πόλη στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης του εθνικού εκθεσιακού φορέα.
Έτσι στην Θεσσαλονίκη, υπάρχει ήδη ένας άτυπος διχασμός για την συνύπαρξη αρχαιοτήτων και την προσωρινή απόσπαση τους, στο έργο του μέτρο,με κάποιους να επενδύουν επικοινωνιακά και πολιτικά ,στο συγκεκριμένο θέμα,ενώ πρώτιστο μέλημα τους και λόγω της προηγούμενης θεσμικής τους ιδιότητας,θα έπρεπε να είναι η ταχεία ολοκλήρωση του πολύπαθου αλλά αναγκαίου αυτού έργου,όχι μόνο για την δεύτερη μεγαλύτερη πόλης της χώρας,αλλά και για όλη την Βόρεια Ελλάδα.
Πολύ περισσότερο όταν ο συγκεκριμένος γεωγραφικός χώρος ,έχει άμεση ανάγκη από ολοκλήρωση των έργων υποδομής ,που θα βελτιώνουν συνολικά την ζωή των κατοίκων της, που σε ότι αφορά ειδικότερα την Θεσσαλονίκη είναι και η βελτίωση των υπηρεσιών του ΟΑΣΘ ,με την ανανέωση του υπάρχοντος ” γερασμένου ” κυκλοφοριακού στόλου, με την αντικατάσταση τους,και την αγορά των νέων λεωφορείων, χρειάζεται επίσης η άμεση βελτίωση του οδικού άξονα της Πέλλας ,του Κιλκίς, που αποτελούν ένα κομβικό σημείο μεταφοράς αγροτικών προϊόντων και όχι μόνο ,αυτών των προϊόντων σε χώρες της Ευρώπης και παράλληλης βελτίωσης των υποδομών στα τελωνεία Ευζώνων και Δοϊράνης.
Παράλληλα σε εκκρεμότητα είναι και ένα άλλο πολύ σημαντικό έργο για την Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, του ΄έργου της Δυτικής εσωτερικής περιφερειακής της Θεσσαλονίκης, με τον πρόεδρο του Δ.Σ. της Εγνατίας Οδού Απόστολου Αντωνούδη σε συνέντευξη του ραδιοφωνικό σταθμό της πόλης τον περασμένο Αύγουστο, να δηλώνει ότι το έργο θα παραδοθεί λειψό στην κυκλοφορία ,και δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί μετά το τέλος των εν εξέλιξη εργασιών ,με αποτέλεσμα η πλήρης εικόνα της εσωτερικής περιφερειακής να αναμένεται το νωρίτερο το 2022.
Αξιοσημείωτο είναι όσον αφορά την πρόοδο του συγκεκριμένου έργου ,είναι η αναφορά του κ. Αντωνούδη, στο λεγόμενο ” ορφανό ” χιλιόμετρο ,στην Εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Μουδανιών ,με αποτέλεσμα αφού υπάρξει η σχετική δημοπρασία μετά 5-6 μήνες να ξεκινήσουν τα έργα και να ολοκληρωθούν στο τέλος του 2020 και έτσι το ΄΄ καλοκαίρι του 2020 να είμαστε στην ίδια κατάσταση ”,όπως τόνισε χαρακτηριστικά.
Πέρα από της υποδομές πάντως, ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα είναι και η ανεργία στην Θεσσαλονίκη και γενικότερα στην Βόρεια Ελλάδα,με το ποσοστό στο πρώτο νομό της Κεντρικής Μακεδονίας,να φθάνει στο 30% για αυτό απαιτείται η υλοποίηση σχετικών πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση αυτής την πολύ δυσάρεστης και συνολικά για την οικονομία της χώρας κατάστασης, όχι μόνο από κυβερνητικής πλευράς, αλλά και με την σύμπραξη ιδιωτικών φορέων της Οικονομίας,όπως τα Επιμελητήρια,με την εκταμίευση σχετικών οικονομικών πόρων ,όπως τα κονδύλια του ΕΣΠΑ και την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας μέσω επενδύσεων, με εξάλειψη των γραφειοκρατικών διαδικασιών ,ένα βήμα απαραίτητο για την επιδιωκόμενη ανάπτυξη.
Έτσι με βάση της ενέργειες και προϋποθέσεις ,μπορεί και πρέπει να κερδηθεί το στοίχημα της ανάπτυξης στην Θεσσαλονίκη και την Βόρεια Ελλάδα,όπως και συνολικά για την χώρα,ιδιαίτερα για την ελληνική οικονομία.
Σε αντίθετη περίπτωση, αν δεν υπάρξει ιδιαίτερα πολιτική βούληση ιδιαίτερα από την εκάστοτε κυβέρνηση, προς την υλοποίηση των υποσχέσεων στα εγκαίνια της κάθε ΔΕΘ,η κατάσταση θα παραμένει ίδια,και θα χειροτερεύει ιδιαίτερα για τον Βορειοελλαδικό χώρο πέρα από την Θεσσαλονίκη.
΄Ήρθε η ώρα λοιπόν ιδιαίτερα οι κυβερνώντες να μην μείνουν μόνο στα λόγια,αλλά και στης πράξεις, από το βήμα της ΔΕΘ, γιατί πέρα την υλοποίηση των υποσχέσεων τους,θα πρέπει και οι ίδιοι να μην μείνουν στην ιστορία ως κυβερνήσεις ανεκπλήρωτων και χαμένων προσδοκιών .

Θανάσης Μανουσάκης

Δείτε επίσης:
Μεταναστευτικό - Ζήτημα εθνικής ασφάλειας και κοινωνικής συνοχής της Ελλάδας - Σκέψεις και προβληματισμοί με
Ελληνική παιδεία και επένδυση στο μέλλον- Σκέψεις και προβληματισμοί εν όψει της έναρξης της νέας
Η .....3η Σεπτέμβρη ΚΑΛΗΜΕΡΑ
Κοινοποιήστε το άρθρο:
error